Hovudet under vatn
USA og Russland hamnar i ubåtklammeri i vassen actionfilm.
Filmen har både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av, meiner Håkon Tveit.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
Actionthriller
Regi: Donovan Marsh
Hunter Killer
Med: Gerald Butler, Gary Oldman
Torpedoar losnar då ein ubåt frå USA spionerer på ein russisk ubåt i Barentshavet. Det går gale for alle utan at ein veit kven skurkane er. Pentagon ringer ringreven Kaptein Glass (Butler) for å leia ein ny ubåt inn under radaren. Brått skal dei staute marinegastane frå Statane redde relativt harmlause russarar frå superslemme, blodtørstige russiske kuppmakarar, helst utan å skape atomkrig.
Alle snakkar engelsk
Glass blir presentert med rifle på hjortejakt som ein jaktmann som kan drepe, men veit å lata folk og fe leve når det høver. Det mest formildande med filmen er bodskapen om at ein kan tenke før ein skyt, og at dialog ikkje er så dumt. Med det sagt har filmen både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av. Hunter Killer har i det heile ei mengd element som får blodet mitt til å koke: tulleaksent på engelsk som skal tyde at ein snakkar russisk, slaviske erkeskurkar og svenske Mikael Nyqvist i rolla som snill russar.
Sjaber sjangerøving
Estetisk er filmen ei øving i standard prosedyrar. Han er blotta for visuelle visjonar. Det meste luktar billige studioløysingar. Solide namn i eit par sekundære roller blir skugga for av at Gerald Butler i hovudrolla knapt kan kallast skodespelar. Lydsporet har ikkje éin einaste original tanke. Obligatorisk pulserande spenningsmusikk er keisamt. Idétørken er best illustrert av to nærast identiske avslutningsscener med forbrødring mellom barske menn som har redda dagen. Ein ubåtfilm som ikkje kjennest klaustrofobisk utover at ein vil rømme frå kinosalen, vantar noko i utforming. Sidan Hunter Killer floppa i heimlandet, er det rart at norske kinoar skal bruka salplass på endå ei platt sjangerøving frå USA.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Actionthriller
Regi: Donovan Marsh
Hunter Killer
Med: Gerald Butler, Gary Oldman
Torpedoar losnar då ein ubåt frå USA spionerer på ein russisk ubåt i Barentshavet. Det går gale for alle utan at ein veit kven skurkane er. Pentagon ringer ringreven Kaptein Glass (Butler) for å leia ein ny ubåt inn under radaren. Brått skal dei staute marinegastane frå Statane redde relativt harmlause russarar frå superslemme, blodtørstige russiske kuppmakarar, helst utan å skape atomkrig.
Alle snakkar engelsk
Glass blir presentert med rifle på hjortejakt som ein jaktmann som kan drepe, men veit å lata folk og fe leve når det høver. Det mest formildande med filmen er bodskapen om at ein kan tenke før ein skyt, og at dialog ikkje er så dumt. Med det sagt har filmen både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av. Hunter Killer har i det heile ei mengd element som får blodet mitt til å koke: tulleaksent på engelsk som skal tyde at ein snakkar russisk, slaviske erkeskurkar og svenske Mikael Nyqvist i rolla som snill russar.
Sjaber sjangerøving
Estetisk er filmen ei øving i standard prosedyrar. Han er blotta for visuelle visjonar. Det meste luktar billige studioløysingar. Solide namn i eit par sekundære roller blir skugga for av at Gerald Butler i hovudrolla knapt kan kallast skodespelar. Lydsporet har ikkje éin einaste original tanke. Obligatorisk pulserande spenningsmusikk er keisamt. Idétørken er best illustrert av to nærast identiske avslutningsscener med forbrødring mellom barske menn som har redda dagen. Ein ubåtfilm som ikkje kjennest klaustrofobisk utover at ein vil rømme frå kinosalen, vantar noko i utforming. Sidan Hunter Killer floppa i heimlandet, er det rart at norske kinoar skal bruka salplass på endå ei platt sjangerøving frå USA.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Hunter Killer har i det heile ei mengd element som får blodet mitt til å koke.
Håkon Tveit
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.