Intenst, men ujamt om rusavhengig ungdom
Ben Is Back hanglar mot slutten, men har mykje godt på hjartet.
Julia Roberts spelar Holly, mor til rusavhengige Ben, tolka av Peter Hedges.
Foto: Another World Entertainment
Drama
Regi: Peter Hedges
Ben Is Back
Med: Julia Roberts, Lucas Hedges
Ein stad i suksessfilmen Ocean’s Twelve seier rollefiguren, spela av Julia Roberts, at ho liknar på Julia Roberts – eit slags botnnivå både for Hollywood-manus og for Roberts karriere. I Ben Is Back ser ho ut til å ha innsett at tida på jorda er kort, og at det finst viktigare ting i livet enn pengar. Roberts glitrar i samspel med Lucas Hedges.
Roberts speler Holly, ei privilegert forstadsmor som slit med å forsone seg med at tenåringssonen, Ben (Hedges), er narkoman. Når vi først møter dei, er det julaftan, men noko er gale. Ben bankar på vindaugsruta og ventar rastlaust på at nokon skal kome – han har stukke av frå rusklinikken. Holly skvett først til, så kjem eit smil; eit mikrokosmos for resten av plottets dramatiske kurve.
Det er ei smertefull forteljing om avhengnad i ein familie. Kor øydeleggande det er, ikkje berre for hovudpersonen, men for alle rundt. Det er lygn, håp og vonbrot om kvarandre. Ben Is Back er på sitt sterkaste i desse skildringane. Roberts og Hedges får det beste ut av kvarandre. Scenene går ofte ein uventa stad, fylt av nerve og liv. Forteljinga står på vaklande føter. Etter kvart som handlinga skrid fram, går dramaet meir over i eit thrilleraktig plott, der Bens fortid skal utbroderast.
Regissør Peter Hedges fortel for mykje og viser for lite: Ben Is Back er best i dei små augneblikka, som intrikat og klaustrofobisk kammerspel.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Peter Hedges
Ben Is Back
Med: Julia Roberts, Lucas Hedges
Ein stad i suksessfilmen Ocean’s Twelve seier rollefiguren, spela av Julia Roberts, at ho liknar på Julia Roberts – eit slags botnnivå både for Hollywood-manus og for Roberts karriere. I Ben Is Back ser ho ut til å ha innsett at tida på jorda er kort, og at det finst viktigare ting i livet enn pengar. Roberts glitrar i samspel med Lucas Hedges.
Roberts speler Holly, ei privilegert forstadsmor som slit med å forsone seg med at tenåringssonen, Ben (Hedges), er narkoman. Når vi først møter dei, er det julaftan, men noko er gale. Ben bankar på vindaugsruta og ventar rastlaust på at nokon skal kome – han har stukke av frå rusklinikken. Holly skvett først til, så kjem eit smil; eit mikrokosmos for resten av plottets dramatiske kurve.
Det er ei smertefull forteljing om avhengnad i ein familie. Kor øydeleggande det er, ikkje berre for hovudpersonen, men for alle rundt. Det er lygn, håp og vonbrot om kvarandre. Ben Is Back er på sitt sterkaste i desse skildringane. Roberts og Hedges får det beste ut av kvarandre. Scenene går ofte ein uventa stad, fylt av nerve og liv. Forteljinga står på vaklande føter. Etter kvart som handlinga skrid fram, går dramaet meir over i eit thrilleraktig plott, der Bens fortid skal utbroderast.
Regissør Peter Hedges fortel for mykje og viser for lite: Ben Is Back er best i dei små augneblikka, som intrikat og klaustrofobisk kammerspel.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.