Kunst landet rundt
«Troløse bilder
– Kunstnerisk praksis i bildets tidsalder»
Nasjonalgalleriet
10. februar–13. mai
Er vi som publikum blitt så vande til at bilde ikkje viser sanninga eller røyndommen, at vi er blitt immune? Og kva rolle har kunsten fått i vår tid? «Troløse bilder» består av arbeid av 40 nasjonale og internasjonale kunstnarar frå dei siste 40 åra. Utstillinga set mellom anna lys på kva rolle kunsten kan ta i dag. Utstillinga er vist i Nasjonalgalleriet. Nasjonalmuseet har ikkje noko fast lokale for samtidskunst før det nye Nasjonalmuseet på Vestbanen er ferdig om to år.
«Jeg hører deg»
Kunstmuseet Nord-Trøndelag, Namsos
3. mars–31. mai
Museet markerer 30-årsjubileum med brask og bram. Utstillinga «Jeg hører deg» viser verk av samtidskunstnarar i møte med kunstnarskapet og biografien til Johannes Rian (1891–1981) frå Overhalla i Namdalen. Resultatet er så frodig og spenstig at det er vel verdt ein tur til Namsos.
«Det som var»
Anita Hanch-Hansen
Kraft, Bergen
23. mars–13. mai
Anita Hanch-Hansen viser verk i leire. Ho presser teknikken, og ser på kor langt ein kan strekke og tøye materialet før det går i oppløysing. Resultatet er nokre særprega skulpturelle former som ber tydelege preg etter tilverknaden. Tynne, nærmast flakdelte strukturar krøllar seg om kvarandre og dannar kompakte objekt.
«Fanesak»
Telemarksgalleriet, Notodden
18. mars– 3. mai
I førre hundreåret hadde fanene stor symbolverdi, ikkje minst for fagforeiningane. Dette var også svært kostbare tekstilar, som ein tok godt vare på gjennom tiåra. Gruppeutstillinga «Fanesak» viser tekstilarbeid av kvinnelege kunstnarar som gjennom form, materiale og uttrykk skaper assosiasjonar til faner og protestbanner. Utstillinga set fokus på ei av dei største fanesakene på 1900-talet, nemleg kampen for åttetimarsdagen, så vel som kampen kvinnelege kunstnarar har hatt for å få anerkjenning og respekt.
Lola Álvarez Bravo
Preus museum, Horten
18. mars–2. september
Fotokunstnaren Lola Álvarez Bravo (1903-93) var ein nøkkelfigur i meksikansk samtidskunst. Etter revolusjonen i 1910–20 i Mexico vaks det fram eit blomstrande kunstmiljø. Bravo er mellom anna kjend for dei nære og sterke portretta av den meksikanske målaren Frida Kahlo. Arbeida til Bravo er stemningsfulle og kjærlege skildringar av det meksikanske kvardagslivet i ei endringstid. I fotografia hennar møter vi bymenneske og bønder i kvardagslege situasjonar, medan dei arbeider, leikar eller kviler seg.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Troløse bilder
– Kunstnerisk praksis i bildets tidsalder»
Nasjonalgalleriet
10. februar–13. mai
Er vi som publikum blitt så vande til at bilde ikkje viser sanninga eller røyndommen, at vi er blitt immune? Og kva rolle har kunsten fått i vår tid? «Troløse bilder» består av arbeid av 40 nasjonale og internasjonale kunstnarar frå dei siste 40 åra. Utstillinga set mellom anna lys på kva rolle kunsten kan ta i dag. Utstillinga er vist i Nasjonalgalleriet. Nasjonalmuseet har ikkje noko fast lokale for samtidskunst før det nye Nasjonalmuseet på Vestbanen er ferdig om to år.
«Jeg hører deg»
Kunstmuseet Nord-Trøndelag, Namsos
3. mars–31. mai
Museet markerer 30-årsjubileum med brask og bram. Utstillinga «Jeg hører deg» viser verk av samtidskunstnarar i møte med kunstnarskapet og biografien til Johannes Rian (1891–1981) frå Overhalla i Namdalen. Resultatet er så frodig og spenstig at det er vel verdt ein tur til Namsos.
«Det som var»
Anita Hanch-Hansen
Kraft, Bergen
23. mars–13. mai
Anita Hanch-Hansen viser verk i leire. Ho presser teknikken, og ser på kor langt ein kan strekke og tøye materialet før det går i oppløysing. Resultatet er nokre særprega skulpturelle former som ber tydelege preg etter tilverknaden. Tynne, nærmast flakdelte strukturar krøllar seg om kvarandre og dannar kompakte objekt.
«Fanesak»
Telemarksgalleriet, Notodden
18. mars– 3. mai
I førre hundreåret hadde fanene stor symbolverdi, ikkje minst for fagforeiningane. Dette var også svært kostbare tekstilar, som ein tok godt vare på gjennom tiåra. Gruppeutstillinga «Fanesak» viser tekstilarbeid av kvinnelege kunstnarar som gjennom form, materiale og uttrykk skaper assosiasjonar til faner og protestbanner. Utstillinga set fokus på ei av dei største fanesakene på 1900-talet, nemleg kampen for åttetimarsdagen, så vel som kampen kvinnelege kunstnarar har hatt for å få anerkjenning og respekt.
Lola Álvarez Bravo
Preus museum, Horten
18. mars–2. september
Fotokunstnaren Lola Álvarez Bravo (1903-93) var ein nøkkelfigur i meksikansk samtidskunst. Etter revolusjonen i 1910–20 i Mexico vaks det fram eit blomstrande kunstmiljø. Bravo er mellom anna kjend for dei nære og sterke portretta av den meksikanske målaren Frida Kahlo. Arbeida til Bravo er stemningsfulle og kjærlege skildringar av det meksikanske kvardagslivet i ei endringstid. I fotografia hennar møter vi bymenneske og bønder i kvardagslege situasjonar, medan dei arbeider, leikar eller kviler seg.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.