Magisk om mørkeret
Mørkt er ei sterk og fantasifull bok om å vere mørkredd.
Biletbok
Gyrid Axe Øvsteng og Per Ragnar Møkleby (ill.):
Mørkt
Samlaget
Mamma sløkker lyset og seier god natt. Dag er heilt stille, men frykteleg redd. I mørkret lagar frykta lydar. Knirkar, knasar og kviskrar. Kjem nærare og tek tak i han som ein tornado. Midt i stormen står Natalie. Er ho ein alv? Eit monster?
Omslaget og innsidepermen varslar ei original og ambisiøs bildebok: svart som natta, med sjølvlysande, skumle vesen som strekkjer seg mot lesaren. Midt på framsida står Dag, liten og redd.
Inne i boka set Per Ragnar Møkleby detaljar i teikneserieruter og skaper dramaturgi ved å la utsnitta bygge opp ei spenning. Alt utan fargar, i grått, svart og kvitt.
Gyrid Axe Øvstengs tekst spelar andrefiolin i alt dette. Teksten støttar og opnar bilda for lesaren si tolking, men lèt mykje vere usagt og opp til fantasien.
Duoen lukkast også godt sist dei samarbeidde. Førstemamma på mars handlar om barnets frykt når mamma må på sjukehus. Denne gongen er det ei meir allmenn frykt dei to tek på kunstnarleg alvor. Kven har ikkje vore redd i mørkret?
Det finaste med Mørkt er likevel at boka kan handle om mykje meir og mykje anna enn å vere mørkredd.
Forteljinga om Dag og Natalie er barnelitterær magi; ho blir levande for lesaren slik berre god kunst kan bli.
Janne Karin Støylen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biletbok
Gyrid Axe Øvsteng og Per Ragnar Møkleby (ill.):
Mørkt
Samlaget
Mamma sløkker lyset og seier god natt. Dag er heilt stille, men frykteleg redd. I mørkret lagar frykta lydar. Knirkar, knasar og kviskrar. Kjem nærare og tek tak i han som ein tornado. Midt i stormen står Natalie. Er ho ein alv? Eit monster?
Omslaget og innsidepermen varslar ei original og ambisiøs bildebok: svart som natta, med sjølvlysande, skumle vesen som strekkjer seg mot lesaren. Midt på framsida står Dag, liten og redd.
Inne i boka set Per Ragnar Møkleby detaljar i teikneserieruter og skaper dramaturgi ved å la utsnitta bygge opp ei spenning. Alt utan fargar, i grått, svart og kvitt.
Gyrid Axe Øvstengs tekst spelar andrefiolin i alt dette. Teksten støttar og opnar bilda for lesaren si tolking, men lèt mykje vere usagt og opp til fantasien.
Duoen lukkast også godt sist dei samarbeidde. Førstemamma på mars handlar om barnets frykt når mamma må på sjukehus. Denne gongen er det ei meir allmenn frykt dei to tek på kunstnarleg alvor. Kven har ikkje vore redd i mørkret?
Det finaste med Mørkt er likevel at boka kan handle om mykje meir og mykje anna enn å vere mørkredd.
Forteljinga om Dag og Natalie er barnelitterær magi; ho blir levande for lesaren slik berre god kunst kan bli.
Janne Karin Støylen
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.