JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Magisk realisme

Filmfestivalen i Cannes byr på glitrande godbitar, men Lars von Triers retur er noko ræl.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kameramann Bergsteinn Björgúlfsson har gjort ein formidabel jobb i filmen om kvinna som går i strid.

Kameramann Bergsteinn Björgúlfsson har gjort ein formidabel jobb i filmen om kvinna som går i strid.

Kameramann Bergsteinn Björgúlfsson har gjort ein formidabel jobb i filmen om kvinna som går i strid.

Kameramann Bergsteinn Björgúlfsson har gjort ein formidabel jobb i filmen om kvinna som går i strid.

3144
20180518
3144
20180518

Festival de Cannes

Cannes 8. til 19. mai

Noreg har ikkje film på den vidgjetne filmfestivalen i Cannes, men Joachim Trier leier juryen i Kritikarveka. Der finst friske filmpust frå debutantar, men to filmskaparar med sin andre film er best. Polske Agnieszka Smoczynska har laga sterke Fugue, ei utruleg historie frå røynda om ei kvinne som mista minnet. Spennande manus, utsøkt kameraarbeid, mektig lyddesign, glitrande skodespel og draumlike sekvensar skapar reale inntrykk.

Island i varmen

Islandske Benedikt Erlingsson, som stod bak geniale Om hester og menn, er tilbake med Woman at War, med den flotte islandske tittelen Kona fer í stríd. Filmen er eit fyrverkeri med magisk musikalske element og tar opp relevant stoff frå røynda. Det er som om Bertolt Brecht, Marx-brørne og Roy Andersson har leikt med serien Black Mirror. Kvinna som fer i kamp, er Halla. Ho er ein slags klimaterrorist som støtt slår av straumen til aluminiumsverket når ho ikkje er dirigent. Kameramann Bergsteinn Björgúlfsson har gjort ein formidabel jobb. Nesten kvart bilete duger som plakat. Estetikk, politikk og lått står i skjønn foreining. Woman at War er ein komedie med publikumspotensial.

Mordarmas

Lars von Trier har eit trufast publikum, og han har laga mange gode filmar. Han veit å provosere. Etter sju år i kulden på grunn av slappe spøkar om nazisme, er dansken tilbake for å trakke på tær. The House that Jack Built fekk plass utanfor konkurransen. Det er like greitt. Filmen er grotesk, pretensiøs, poserande, spekulativ og sjølvopptatt. Når seriemordaren det handlar om, blir omtala som grenselaust narsissistisk, siktar det tydeleg til filmskaparen sjølv. Han kvir seg ikkje for å samle bilete av Hitler og Stalin med klipp frå eigne filmar og prat om ikoniske skurkar. Når Bruno Ganz dukkar opp for å leie oss inn i undergrunnen, er parodien komplett. Diverre er det ikkje berre grov vald og unødig kvalmande kamerabruk som gjer dei 155 minutta til ei liding.

Uvanleg vald

Latin-Amerika lir av drapstal som slår land i krig. Mexico er ein versting. Julio Hernández Cordón tek opp problema i dystopien Buy Me a Gun, der kartella har teke over alt. Ein sjølvoppofrande far passar på dottera med hjelm, maske og gutenamn. Valden er så uverkeleg rå at han har lenka ho fast så ingen skal stele ho. Overnaturlege element og barneperspektiv gjer filmen flott.

Valden er òg enorm i Colombia. Det fantastiske er sentralt i Los silencios av Beatriz Seigner, som byrjar som realisme og endar med magi og tårer på vegner av internt fordrivne.

Kolombianske Birds of Passage av Ciro Guerra har Mer Film frå Bergen med på laget. Ei strålande stilig forteljing om wayúufolk som smuglar marihuana, gjev innsikter i eit ukjent urfolksunivers med sine lyte og mytar. Eg skulle ønskje Narcos var like bra. Dei beste filmane i Cannes har ei magisk evne til å kommentere røynda.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor ved Institutt for framandspråk ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Festival de Cannes

Cannes 8. til 19. mai

Noreg har ikkje film på den vidgjetne filmfestivalen i Cannes, men Joachim Trier leier juryen i Kritikarveka. Der finst friske filmpust frå debutantar, men to filmskaparar med sin andre film er best. Polske Agnieszka Smoczynska har laga sterke Fugue, ei utruleg historie frå røynda om ei kvinne som mista minnet. Spennande manus, utsøkt kameraarbeid, mektig lyddesign, glitrande skodespel og draumlike sekvensar skapar reale inntrykk.

Island i varmen

Islandske Benedikt Erlingsson, som stod bak geniale Om hester og menn, er tilbake med Woman at War, med den flotte islandske tittelen Kona fer í stríd. Filmen er eit fyrverkeri med magisk musikalske element og tar opp relevant stoff frå røynda. Det er som om Bertolt Brecht, Marx-brørne og Roy Andersson har leikt med serien Black Mirror. Kvinna som fer i kamp, er Halla. Ho er ein slags klimaterrorist som støtt slår av straumen til aluminiumsverket når ho ikkje er dirigent. Kameramann Bergsteinn Björgúlfsson har gjort ein formidabel jobb. Nesten kvart bilete duger som plakat. Estetikk, politikk og lått står i skjønn foreining. Woman at War er ein komedie med publikumspotensial.

Mordarmas

Lars von Trier har eit trufast publikum, og han har laga mange gode filmar. Han veit å provosere. Etter sju år i kulden på grunn av slappe spøkar om nazisme, er dansken tilbake for å trakke på tær. The House that Jack Built fekk plass utanfor konkurransen. Det er like greitt. Filmen er grotesk, pretensiøs, poserande, spekulativ og sjølvopptatt. Når seriemordaren det handlar om, blir omtala som grenselaust narsissistisk, siktar det tydeleg til filmskaparen sjølv. Han kvir seg ikkje for å samle bilete av Hitler og Stalin med klipp frå eigne filmar og prat om ikoniske skurkar. Når Bruno Ganz dukkar opp for å leie oss inn i undergrunnen, er parodien komplett. Diverre er det ikkje berre grov vald og unødig kvalmande kamerabruk som gjer dei 155 minutta til ei liding.

Uvanleg vald

Latin-Amerika lir av drapstal som slår land i krig. Mexico er ein versting. Julio Hernández Cordón tek opp problema i dystopien Buy Me a Gun, der kartella har teke over alt. Ein sjølvoppofrande far passar på dottera med hjelm, maske og gutenamn. Valden er så uverkeleg rå at han har lenka ho fast så ingen skal stele ho. Overnaturlege element og barneperspektiv gjer filmen flott.

Valden er òg enorm i Colombia. Det fantastiske er sentralt i Los silencios av Beatriz Seigner, som byrjar som realisme og endar med magi og tårer på vegner av internt fordrivne.

Kolombianske Birds of Passage av Ciro Guerra har Mer Film frå Bergen med på laget. Ei strålande stilig forteljing om wayúufolk som smuglar marihuana, gjev innsikter i eit ukjent urfolksunivers med sine lyte og mytar. Eg skulle ønskje Narcos var like bra. Dei beste filmane i Cannes har ei magisk evne til å kommentere røynda.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor ved Institutt for framandspråk ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Woman at War er ein komedie med publikumspotensial.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis