Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Midt på finaste treet

Enkelte filmar gjer eit uutsletteleg inntrykk. Colette er på ingen måte ein av dei.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Keira Knightly spelar hovudrolla som Colette, inspirert av ei sann historie.

Keira Knightly spelar hovudrolla som Colette, inspirert av ei sann historie.

Foto: Giles Nuttgens / Norsk Filmdistribusjon

Keira Knightly spelar hovudrolla som Colette, inspirert av ei sann historie.

Keira Knightly spelar hovudrolla som Colette, inspirert av ei sann historie.

Foto: Giles Nuttgens / Norsk Filmdistribusjon

2336
20181130
2336
20181130

Biografisk drama

Regi: Wash
Westmoreland

Colette

Med: Keira Knightley, Dominic West, Denise Gough

I Paris rundt hundreårsskiftet styrer Willy (West) den kulturelle eliten med ein skrivefabrikk der skribentane produserer vågale tekstar som passar den dristige, nye verda. Inn kjem den unge kona hans, Gabrielle (Knightley), og då han gjev henne ein sjanse til å skriva ned ungdomsminna sine, vekkjer han samstundes opp alter egoet hennar, Colette, eit namn ho framleis er vida kjend for. Og kvinna Colette er så mykje meir enn berre den landsens jenta Gabrielle.

Elegantisk

Å, Paris! Fin de Siècle! Du dekadente by! Stolte, vakre transar, frittgåande homofile par, høg sigarføring og låg bokføring – det høyrest ut som noko frå dagens heitaste sladrespalter. Og akkurat det gjer nok at tidspunktet for å laga Colette er perfekt. Eg kastar ein tanke i retning av serien Babylon Berlin, som veltar seg i overdådige Weimar-estetikk, for ikkje å seia Weimar-etikk og -moral. Og så sterke, eigenrådige kvinner i hovudrollene, som hovudpådrivar for handlinga – det er jo ein draum! Berre at Colette jo faktisk har eksistert! Så, av alle desse grunnane: Gå og sjå Colette. Dette må likevel ikkje tolkast som at eg var særleg begeistra for sjølve filmen, diverre.

Biografisk?

Det er noko med Keira Knightley, ho manglar eit eller anna vesentleg for å ta på seg ei tøff rolle som dette. Ho er nydeleg, men på ein så yndig måte at det er som tøymjuknarlukta siv ut av lerretet der ho svinsar rundt i den eine fancy kjolekreasjonen etter den andre. Ein skulle ikkje tru at dei levde relativt kummerleg og pengefattig, noko dei stadig klagar over at dei gjer. Colette er lite anna enn eit halvgodt, gamaldags kostymedrama, noko som fort gjer at filmen endar i meh-kategorien for min del.

På eit reint historisk plan likar eg å få vita meir om Colette, ein person eg har fått med meg eksisterte, utan at eg visste kor stor ho var i samtida. Om eg kan lita på denne filmen? Høgst sannsynlegvis ikkje, og det er grenser for kor mange klyper salt eg gidd ta når eg ser noko basert på ei sann historie.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Biografisk drama

Regi: Wash
Westmoreland

Colette

Med: Keira Knightley, Dominic West, Denise Gough

I Paris rundt hundreårsskiftet styrer Willy (West) den kulturelle eliten med ein skrivefabrikk der skribentane produserer vågale tekstar som passar den dristige, nye verda. Inn kjem den unge kona hans, Gabrielle (Knightley), og då han gjev henne ein sjanse til å skriva ned ungdomsminna sine, vekkjer han samstundes opp alter egoet hennar, Colette, eit namn ho framleis er vida kjend for. Og kvinna Colette er så mykje meir enn berre den landsens jenta Gabrielle.

Elegantisk

Å, Paris! Fin de Siècle! Du dekadente by! Stolte, vakre transar, frittgåande homofile par, høg sigarføring og låg bokføring – det høyrest ut som noko frå dagens heitaste sladrespalter. Og akkurat det gjer nok at tidspunktet for å laga Colette er perfekt. Eg kastar ein tanke i retning av serien Babylon Berlin, som veltar seg i overdådige Weimar-estetikk, for ikkje å seia Weimar-etikk og -moral. Og så sterke, eigenrådige kvinner i hovudrollene, som hovudpådrivar for handlinga – det er jo ein draum! Berre at Colette jo faktisk har eksistert! Så, av alle desse grunnane: Gå og sjå Colette. Dette må likevel ikkje tolkast som at eg var særleg begeistra for sjølve filmen, diverre.

Biografisk?

Det er noko med Keira Knightley, ho manglar eit eller anna vesentleg for å ta på seg ei tøff rolle som dette. Ho er nydeleg, men på ein så yndig måte at det er som tøymjuknarlukta siv ut av lerretet der ho svinsar rundt i den eine fancy kjolekreasjonen etter den andre. Ein skulle ikkje tru at dei levde relativt kummerleg og pengefattig, noko dei stadig klagar over at dei gjer. Colette er lite anna enn eit halvgodt, gamaldags kostymedrama, noko som fort gjer at filmen endar i meh-kategorien for min del.

På eit reint historisk plan likar eg å få vita meir om Colette, ein person eg har fått med meg eksisterte, utan at eg visste kor stor ho var i samtida. Om eg kan lita på denne filmen? Høgst sannsynlegvis ikkje, og det er grenser for kor mange klyper salt eg gidd ta når eg ser noko basert på ei sann historie.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Colette er lite anna enn eit halvgodt, gamaldags kostymedrama.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis