Alternativ kjeldetruskap
Medan tonalitet og rytmikk er inspirerte av kjeldene, er lydbiletet originalt.
Folkemusikk
Malmin:
Dei lokka meg
Olav Christer Rossebø, feler, mikrotonal mandolin og triangel; Anders S. Hana, mikrotonal gitar, langeleik og munnharpe. Ta:lik
Plata Naaljos Ljom har tidlegare fått rosande omtale i denne avisa. På den plata medverkar mellom andre gitarist Anders S. Hana og felsepelar Olav Christer Rossebø, som no platedebuterer i form av duoen Malmin. Rossebø er ein særs aktiv folkemusikar som særleg har henta fram ukjend musikk frå arkiva, medan Hana har bakgrunn frå rock, frijazz og støy.
Medan Naaljos Ljom drog folkemusikken i retning av elektronika og meir komplekse lydbilete, er dette ei meir nedstrippa utgjeving. Dei gamle melodiane står heile tida i sentrum utan å verta omringa av lange improvisasjonar og avanserte harmoniseringar.
Utgangspunktet er slåttar og songar, hovudsakeleg frå Bjerkreim og Suldal i Rogaland, der det særleg vert lagt vekt på å få fram eldre tonalitet. Dette vert forsterka ved at musikarane, i tillegg til ordinære feletypar, nyttar munnharpe, mikrotonalt stemde gitarar, mandolinar og langeleikar.
Også det rytmiske elementet tek utgangspunkt i dei eldre førebileta, med vekt på fottramp og rytmikken som kjem fram av sjølve melodiane. Særleg i springarane vert dette tydeleg, der det er ein jamn puls som går heile tida, utan å måtta inndelast i trefiredelstakt, slik det ofte er vanleg.
Medan kjeldetruskapen er stor når det gjeld tonalitet og rytmikk, er det sjølve lydbiletet som gjer at dette kling annleis. Her førekjem mange instrumentkombinasjonar ein ikkje finn i arkivopptaka, og rett som det er, vert det nytta vreng (distortion) – rockelyden framfor nokon.
Dette er eit fint døme på korleis desse i utgangspunktet enkle melodiane ikkje treng «forbetrast» ved hjelp av svære, utbygde arrangement. Sidan musikarane fokuserer på dei alt ibuande tonale og rytmiske elementa, framstår musikken likevel som ny i kraft av original instrumentering og klanghandsaming.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Malmin:
Dei lokka meg
Olav Christer Rossebø, feler, mikrotonal mandolin og triangel; Anders S. Hana, mikrotonal gitar, langeleik og munnharpe. Ta:lik
Plata Naaljos Ljom har tidlegare fått rosande omtale i denne avisa. På den plata medverkar mellom andre gitarist Anders S. Hana og felsepelar Olav Christer Rossebø, som no platedebuterer i form av duoen Malmin. Rossebø er ein særs aktiv folkemusikar som særleg har henta fram ukjend musikk frå arkiva, medan Hana har bakgrunn frå rock, frijazz og støy.
Medan Naaljos Ljom drog folkemusikken i retning av elektronika og meir komplekse lydbilete, er dette ei meir nedstrippa utgjeving. Dei gamle melodiane står heile tida i sentrum utan å verta omringa av lange improvisasjonar og avanserte harmoniseringar.
Utgangspunktet er slåttar og songar, hovudsakeleg frå Bjerkreim og Suldal i Rogaland, der det særleg vert lagt vekt på å få fram eldre tonalitet. Dette vert forsterka ved at musikarane, i tillegg til ordinære feletypar, nyttar munnharpe, mikrotonalt stemde gitarar, mandolinar og langeleikar.
Også det rytmiske elementet tek utgangspunkt i dei eldre førebileta, med vekt på fottramp og rytmikken som kjem fram av sjølve melodiane. Særleg i springarane vert dette tydeleg, der det er ein jamn puls som går heile tida, utan å måtta inndelast i trefiredelstakt, slik det ofte er vanleg.
Medan kjeldetruskapen er stor når det gjeld tonalitet og rytmikk, er det sjølve lydbiletet som gjer at dette kling annleis. Her førekjem mange instrumentkombinasjonar ein ikkje finn i arkivopptaka, og rett som det er, vert det nytta vreng (distortion) – rockelyden framfor nokon.
Dette er eit fint døme på korleis desse i utgangspunktet enkle melodiane ikkje treng «forbetrast» ved hjelp av svære, utbygde arrangement. Sidan musikarane fokuserer på dei alt ibuande tonale og rytmiske elementa, framstår musikken likevel som ny i kraft av original instrumentering og klanghandsaming.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?