Arkivet: Bacon Fat
Andre Williams voks opp på Southside Chicago, og etter skuletid jobba han i Cadillac Bob’s Steakhouse, der jukeboksen serverte siste nytt i doowop og jump blues.
Slik blei han ei rhythm & blues-legende med slesk snakkesyngande vokalstil, forteljande gettotekstar i rytmisk signifyin’ jive og danserutinar som fekk komikaren Red Foxx til å døype han «Mr. Rhythm».
Han skreiv hundrevis av songar om gettolivet: dansing, soul food og gangsterar, som han framførte, medverka på eller produserte. På legendariske Fortune Records i Detroit gav han ut noveltyklassikaren «Bacon Fat».
Songtittelen kom til han i bilen på veg til spelejobb i Memphis, mens han åt ein feit egg og bacon-sandwich. Han såg bomullsplukkarane langs vegen og tenkte: «Say man, we’re glad to see you back/ we got a new dance called the Bacon Fat!»
Mest royalties kom frå «Shake a Tail Feather», som vokalgruppa The Five-Du-Tones råka tidsånda med i 1963, Ike & Tina Turner brukte til å varme opp publikum og Ray Charles overgjekk seg sjølv med i Blues Brothers i 1980.
Williams vitja Oslo to gonger, vital og frekk, heilt på kanten og litt over. Med Sweets innfridde han også i bokform. Han levde heilt til 2019. Ein lyt ha humor!
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Andre Williams voks opp på Southside Chicago, og etter skuletid jobba han i Cadillac Bob’s Steakhouse, der jukeboksen serverte siste nytt i doowop og jump blues.
Slik blei han ei rhythm & blues-legende med slesk snakkesyngande vokalstil, forteljande gettotekstar i rytmisk signifyin’ jive og danserutinar som fekk komikaren Red Foxx til å døype han «Mr. Rhythm».
Han skreiv hundrevis av songar om gettolivet: dansing, soul food og gangsterar, som han framførte, medverka på eller produserte. På legendariske Fortune Records i Detroit gav han ut noveltyklassikaren «Bacon Fat».
Songtittelen kom til han i bilen på veg til spelejobb i Memphis, mens han åt ein feit egg og bacon-sandwich. Han såg bomullsplukkarane langs vegen og tenkte: «Say man, we’re glad to see you back/ we got a new dance called the Bacon Fat!»
Mest royalties kom frå «Shake a Tail Feather», som vokalgruppa The Five-Du-Tones råka tidsånda med i 1963, Ike & Tina Turner brukte til å varme opp publikum og Ray Charles overgjekk seg sjølv med i Blues Brothers i 1980.
Williams vitja Oslo to gonger, vital og frekk, heilt på kanten og litt over. Med Sweets innfridde han også i bokform. Han levde heilt til 2019. Ein lyt ha humor!
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Fleire artiklar
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.
Foto: Sindre Deschington
Mikrobrikkene som formar framtida
Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
På 70-talet meinte nokon at Billy Swan song som ein mellomting av Ringo Starr og Elvis. Det held vel til husbruk på eldre dagar.
Foto: Ctsy Monument Records, 1976
Arkivet: Hjelpa er nær
I november for femti år sidan blei genistreken «I Can Help» skriven og framført av ringreven Billy Swan.