JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Barney Kessel og Bjørge Lillelien

Nyleg blei 100-årsdagen til den legendariske jazzgitaristen Barney Kessel feira av Oslo Jazz Circle på Victoria Nasjonal Jazzscene.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Barney Kessel (1923–2023).

Barney Kessel (1923–2023).

Foto via Wikipedia

Barney Kessel (1923–2023).

Barney Kessel (1923–2023).

Foto via Wikipedia

1566
20231020
1566
20231020

Nyleg blei 100-årsdagen til den legendariske jazzgitaristen Barney Kessel feira av Oslo Jazz Circle på Victoria Nasjonal Jazzscene. Styreleiar og mangeårig Kessel-fan, Sverre Lunde, foredrog lett og ledig med jazzhistorisk overblikk, stills og videosnuttar.

Mannen som introduserte Lunde til Kessel på 60-talet, var Bjørge Lillelien, som spelte plater under skisendingane på NRK. Då Lunde fekk høyre dei leikande akkordskifta i «April In Paris» frå Barney Kessel-albumet Easy Like, blei han fan for livet.

Barney Kessel voks opp i tronge kår i Oklahoma. Familien var ungarske immigrantjødar. Barney øvde døgnet rundt på gitar heilt til han fekk betalte jobbar. I 1940 spelte han i Oklahoma by, heimbyen til sjølvaste Charlie Christian, berre seks år eldre og alt det store geniet og innovatøren på elektrisk gitar. Christian var på konserten og inviterte på jam. I 1942 døydde Christian av tuberkulose, og Kessel blei arvtakaren hans, då han etablerte seg i California og spelte med alle dei store – inkludert Charlie Parker – i overgangen frå swing til bebop. I tillegg blei han studiomusikaren alle vil ha, frå Julie London til The Beach Boys.

Barney Kassel blei ramma av slag i 1992, og ein ubegripeleg aktiv karriere tok slutt. Han døydde i 2004. I ettertid blir han rekna til dei tre store jazzgitaristane frå pionergenerasjonen saman med Charlie Christian og Wes Montgomery.

Øyvind Pharo

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nyleg blei 100-årsdagen til den legendariske jazzgitaristen Barney Kessel feira av Oslo Jazz Circle på Victoria Nasjonal Jazzscene. Styreleiar og mangeårig Kessel-fan, Sverre Lunde, foredrog lett og ledig med jazzhistorisk overblikk, stills og videosnuttar.

Mannen som introduserte Lunde til Kessel på 60-talet, var Bjørge Lillelien, som spelte plater under skisendingane på NRK. Då Lunde fekk høyre dei leikande akkordskifta i «April In Paris» frå Barney Kessel-albumet Easy Like, blei han fan for livet.

Barney Kessel voks opp i tronge kår i Oklahoma. Familien var ungarske immigrantjødar. Barney øvde døgnet rundt på gitar heilt til han fekk betalte jobbar. I 1940 spelte han i Oklahoma by, heimbyen til sjølvaste Charlie Christian, berre seks år eldre og alt det store geniet og innovatøren på elektrisk gitar. Christian var på konserten og inviterte på jam. I 1942 døydde Christian av tuberkulose, og Kessel blei arvtakaren hans, då han etablerte seg i California og spelte med alle dei store – inkludert Charlie Parker – i overgangen frå swing til bebop. I tillegg blei han studiomusikaren alle vil ha, frå Julie London til The Beach Boys.

Barney Kassel blei ramma av slag i 1992, og ein ubegripeleg aktiv karriere tok slutt. Han døydde i 2004. I ettertid blir han rekna til dei tre store jazzgitaristane frå pionergenerasjonen saman med Charlie Christian og Wes Montgomery.

Øyvind Pharo

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis