Arkivet: Beyoncé
Beyonce då ho tok imot Grammy-prisen for beste rapsong, «Savage», i mars i år.
Foto: Chris Pizzello / AP / NTB
Denne laurdagen fyller Beyoncé Giselle Knowles-Carter rett og slett 40, og det går an å gå ut frå at ein av verdas mestseljande plateartistar og største stilikon vert feira både her og der.
Kor mange festar har ikkje fått eit løft med ein Beyoncé-låt? Kor mange tek i denne augneblunken ein dusj og syng ein av songane hennar av full hals?
Idet Bob Stanleys popmusikkhistoriske framstilling Yeah! Yeah! Yeah! The Story of Pop Music from Bill Haley to Beyoncé (2014) nærmar seg slutten, på side 546, og entusiasten vier nokre ord til «den fenomenale festlåten» «Crazy in Love», siterer han artisten sjølv: «’Crazy in Love’ er eit av desse klassiske augeblikka i pophistoria som ingen av oss kunne ha føresett.»
Sjølv er eg gammal nok til å ha vore godt vaksen då eg tralla med då Destiny’s Child, gruppa ho song i fram til 2005, toppa hitlistene for tjue år sidan. Sidan den gongen har ho selt meir enn hundre millionar plater som soloartist og vunne 22 Grammy-prisar.
Men ho er også mykje meir enn ein suksessrik popartist. Då Time i fjor løfta fram 100 kvinner som definerte det førre hundreåret, var Beyoncé ei av dei, ikkje minst på grunn av dei politiske ytringane hennar, som verkeleg vart markante med «Flawless» (2014), då ho samarbeidde med forfattaren Chimamanda Ngozi Adichie.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Denne laurdagen fyller Beyoncé Giselle Knowles-Carter rett og slett 40, og det går an å gå ut frå at ein av verdas mestseljande plateartistar og største stilikon vert feira både her og der.
Kor mange festar har ikkje fått eit løft med ein Beyoncé-låt? Kor mange tek i denne augneblunken ein dusj og syng ein av songane hennar av full hals?
Idet Bob Stanleys popmusikkhistoriske framstilling Yeah! Yeah! Yeah! The Story of Pop Music from Bill Haley to Beyoncé (2014) nærmar seg slutten, på side 546, og entusiasten vier nokre ord til «den fenomenale festlåten» «Crazy in Love», siterer han artisten sjølv: «’Crazy in Love’ er eit av desse klassiske augeblikka i pophistoria som ingen av oss kunne ha føresett.»
Sjølv er eg gammal nok til å ha vore godt vaksen då eg tralla med då Destiny’s Child, gruppa ho song i fram til 2005, toppa hitlistene for tjue år sidan. Sidan den gongen har ho selt meir enn hundre millionar plater som soloartist og vunne 22 Grammy-prisar.
Men ho er også mykje meir enn ein suksessrik popartist. Då Time i fjor løfta fram 100 kvinner som definerte det førre hundreåret, var Beyoncé ei av dei, ikkje minst på grunn av dei politiske ytringane hennar, som verkeleg vart markante med «Flawless» (2014), då ho samarbeidde med forfattaren Chimamanda Ngozi Adichie.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.