Arkivet: Courtney Marie Andrews
Courtney Marie Andrews spelte i Paris ein haustkveld.
Foto: Øyvind Vågnes
Brått stod eg jammen midt i Paris ein haustkveld, med ein billett i handa, til La Boule Noire, ein liten klubb oppunder bakkane i Montmartre, nokre steinkast frå Sacré-Coeur, der ingen ringare enn Courtney Marie Andrews skulle spele.
Det vart ei framifrå oppleving, med sterk hovudvekt på Old Flowers, albumet som kom rett før alt stengde ned, i mars 2020. Andrews kom til den franske hovudstaden utan band, men klarte seg aldeles ypparleg med kassegitar, tangentar og ei røyst som var akkurat like fin frå scenen som på plate.
Andrews har eg ikkje skrive om før, og eg bør sjølvsagt nytte høvet til å tipse om tre songar: Finn vegen til den avstemte tristessen i «Table For One», som kom alt i 2017 og representerte det første møtet med artisten for min del – eit av høgdepunkta denne kvelden i Montmartre.
Så er det «Burlap String», frå Old Flowers, som konsertfølgjet mitt med rette insisterer på fortener klassikarstatus og plass i den store amerikanske songboka. Og til sist, frå same plate, «If I Told», som du kanskje bør byrje med – for då er det ingen veg tilbake.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Brått stod eg jammen midt i Paris ein haustkveld, med ein billett i handa, til La Boule Noire, ein liten klubb oppunder bakkane i Montmartre, nokre steinkast frå Sacré-Coeur, der ingen ringare enn Courtney Marie Andrews skulle spele.
Det vart ei framifrå oppleving, med sterk hovudvekt på Old Flowers, albumet som kom rett før alt stengde ned, i mars 2020. Andrews kom til den franske hovudstaden utan band, men klarte seg aldeles ypparleg med kassegitar, tangentar og ei røyst som var akkurat like fin frå scenen som på plate.
Andrews har eg ikkje skrive om før, og eg bør sjølvsagt nytte høvet til å tipse om tre songar: Finn vegen til den avstemte tristessen i «Table For One», som kom alt i 2017 og representerte det første møtet med artisten for min del – eit av høgdepunkta denne kvelden i Montmartre.
Så er det «Burlap String», frå Old Flowers, som konsertfølgjet mitt med rette insisterer på fortener klassikarstatus og plass i den store amerikanske songboka. Og til sist, frå same plate, «If I Told», som du kanskje bør byrje med – for då er det ingen veg tilbake.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.