JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Dei første norske tungrockarane

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Edvard Grieg (1843–1907).

Edvard Grieg (1843–1907).

Foto: NTB

Edvard Grieg (1843–1907).

Edvard Grieg (1843–1907).

Foto: NTB

1413
20231006
1413
20231006

Harald Otterstad og Tor Andersen har med boka Aunt Mary. Never Stop Your Wishful Thinking gitt ut ein solid og underhaldande biografi om eit av dei store pionerbanda i norsk rock.

Gruppa blei starta i Fredrikstad i 1969 av ein gjeng unggutar. Vokalist Jan Groth på 23 var eldstemann og hadde røter i Elvis og 50-talsrock og blues, medan dei andre var Beatles og Stones-generasjonen og skulle ta bandet til internasjonalt nivå i prog- og tungrock.

Groth foreslo Aunt Mary-namnet frå trekantdramaet i Little Richard-songen «Long Tall Sally»: «…I saw Uncle John with bald-head Sally/ He saw Aunt Mary comin/ And he ducked back in the alley…». I starten var ikkje dei andre i bandet like begeistra for namnet, enda The Beatles hadde ein hit med nett den låten.

The Beatles lånte også «Roll Over Beethoven» av Chuck Berry. I god progrockånd forvandla Aunt Mary eit stykke klassisk musikk til sin signaturlåt. Dei gav ut «I Dovregubbens hall» av Edvard Grieg som B-side på singel.

I Chateau Neuf på 70-talet opplevde eg korleis Grieg-komposisjonen med stadig høgare tempo og volum var som skapt for Aunt Mary. Bass, trommer, orgel – og Bjørn «Krisa» Christiansen på elgitar!

Det blei ikkje godt motteke av allmenta, som ikkje likte at det vart tulla med nasjonalskatten, men som legendariske willy b skreiv ein gong: Grieg er den største norske rockkomponisten.

Øyvind Pharo

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Harald Otterstad og Tor Andersen har med boka Aunt Mary. Never Stop Your Wishful Thinking gitt ut ein solid og underhaldande biografi om eit av dei store pionerbanda i norsk rock.

Gruppa blei starta i Fredrikstad i 1969 av ein gjeng unggutar. Vokalist Jan Groth på 23 var eldstemann og hadde røter i Elvis og 50-talsrock og blues, medan dei andre var Beatles og Stones-generasjonen og skulle ta bandet til internasjonalt nivå i prog- og tungrock.

Groth foreslo Aunt Mary-namnet frå trekantdramaet i Little Richard-songen «Long Tall Sally»: «…I saw Uncle John with bald-head Sally/ He saw Aunt Mary comin/ And he ducked back in the alley…». I starten var ikkje dei andre i bandet like begeistra for namnet, enda The Beatles hadde ein hit med nett den låten.

The Beatles lånte også «Roll Over Beethoven» av Chuck Berry. I god progrockånd forvandla Aunt Mary eit stykke klassisk musikk til sin signaturlåt. Dei gav ut «I Dovregubbens hall» av Edvard Grieg som B-side på singel.

I Chateau Neuf på 70-talet opplevde eg korleis Grieg-komposisjonen med stadig høgare tempo og volum var som skapt for Aunt Mary. Bass, trommer, orgel – og Bjørn «Krisa» Christiansen på elgitar!

Det blei ikkje godt motteke av allmenta, som ikkje likte at det vart tulla med nasjonalskatten, men som legendariske willy b skreiv ein gong: Grieg er den største norske rockkomponisten.

Øyvind Pharo

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis