Arkivet: Neko Case
Om nokon skulle trenge ei stadfesting på kor fenomenal ein låtskrivar og vokalist Neko Case er, byr høvet seg no, med den retrospektive samleplata Wild Creatures, som samlar heile 23 låtar frå ein platekarriere som no har vart i eit kvart hundreår.
Over halvparten av songane, som ikkje kjem i kronologisk rekkjefølgje etter utgivingsår, klokkar inn på under tre minutt, for Case har alltid vore ein kontant songsmed.
Det har gått fire år sidan førre soloplate, Hell-On (2018), men Wild Creatures byr også på ein ny, fin låt, «Oh Shadowless». Tek du turen til artistens heimeside, får du dessutan tilgang til mykje fint materiale i høve utgivinga – folk som Rosanne Cash, Jeff Tweedy og David Byrne feirar Case i korte tekstar, og også forfattaren Susan Orlean, som skildrar sitt første møte med musikken hennar slik:
«Somehow, she wrote music that felt both immediately familiar and totally original. Somehow, her voice felt both epic beyond approach and intimately conversational. The stories she told felt strange and secret, but somehow, I felt I understood them, and they understood me.»
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Om nokon skulle trenge ei stadfesting på kor fenomenal ein låtskrivar og vokalist Neko Case er, byr høvet seg no, med den retrospektive samleplata Wild Creatures, som samlar heile 23 låtar frå ein platekarriere som no har vart i eit kvart hundreår.
Over halvparten av songane, som ikkje kjem i kronologisk rekkjefølgje etter utgivingsår, klokkar inn på under tre minutt, for Case har alltid vore ein kontant songsmed.
Det har gått fire år sidan førre soloplate, Hell-On (2018), men Wild Creatures byr også på ein ny, fin låt, «Oh Shadowless». Tek du turen til artistens heimeside, får du dessutan tilgang til mykje fint materiale i høve utgivinga – folk som Rosanne Cash, Jeff Tweedy og David Byrne feirar Case i korte tekstar, og også forfattaren Susan Orlean, som skildrar sitt første møte med musikken hennar slik:
«Somehow, she wrote music that felt both immediately familiar and totally original. Somehow, her voice felt both epic beyond approach and intimately conversational. The stories she told felt strange and secret, but somehow, I felt I understood them, and they understood me.»
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.