Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Segalls metallfuglmusikk

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1625
20220225
1625
20220225

Matt Yokas dokumentarfilm Whirlybird (2020) gir eit fascinerande innblikk i livet og arbeidet til reporterane Zoey Tur og Marika Gerrard, og lydsporet er det ingen ringare enn Ty Segall som står for, eit oppdrag gitaristen har løyst med stor teft for kva type musikk materialet trong.

Whirlybird tek oss med til Los Angeles på 1990-talet, då Tur og Gerrard rasa rundt i eit helikopter og dekte fleire av dei største sakene på den tida ovanfrå, inkludert gateslagsmål rundt Rodney King-saka og O.J. Simpsons flukt – dei filma mannen på veg bortover motorvegen i sin kvite Ford Bronco, i eit klipp som høyrer til mellom dei mest resirkulerte i moderne tid.

Filmen viser korleis kamerabruk i luftrommet transformerte reportasjane, på godt og vondt, anten det gjaldt politivald eller regelrett overvaking av kjendisliv, og peikar på dilemma vi kjenner frå vår eiga tid, der bruken av dronar i journalistikken eskalerer. Sjølv om Yokas tunge fokus på Tur og Gerrards mildt sagt turbulente familieliv får vel mykje plass, skyr ikkje filmen unna dei mange etiske spørsmåla denne reportasjekulturen reiste, og reiser.

At Segall har komponert spesifikt for filmen, er lett å sjå og høyre, for han kler bileta perfekt, anten han etterapar klangen av rotorblad med gitaren sin, utstyrer det hektiske nyhendejaget med rytme og vilter instrumentalmusikk, eller styrkjer kjensla av korleis det er å sveve over eit majestetisk urbant landskap som opnar seg under ein. Lydsporet byr på langt meir musikk enn det er plass til i filmen, så dei med sans for Segalls virtuositet bør sjekke det ut.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Matt Yokas dokumentarfilm Whirlybird (2020) gir eit fascinerande innblikk i livet og arbeidet til reporterane Zoey Tur og Marika Gerrard, og lydsporet er det ingen ringare enn Ty Segall som står for, eit oppdrag gitaristen har løyst med stor teft for kva type musikk materialet trong.

Whirlybird tek oss med til Los Angeles på 1990-talet, då Tur og Gerrard rasa rundt i eit helikopter og dekte fleire av dei største sakene på den tida ovanfrå, inkludert gateslagsmål rundt Rodney King-saka og O.J. Simpsons flukt – dei filma mannen på veg bortover motorvegen i sin kvite Ford Bronco, i eit klipp som høyrer til mellom dei mest resirkulerte i moderne tid.

Filmen viser korleis kamerabruk i luftrommet transformerte reportasjane, på godt og vondt, anten det gjaldt politivald eller regelrett overvaking av kjendisliv, og peikar på dilemma vi kjenner frå vår eiga tid, der bruken av dronar i journalistikken eskalerer. Sjølv om Yokas tunge fokus på Tur og Gerrards mildt sagt turbulente familieliv får vel mykje plass, skyr ikkje filmen unna dei mange etiske spørsmåla denne reportasjekulturen reiste, og reiser.

At Segall har komponert spesifikt for filmen, er lett å sjå og høyre, for han kler bileta perfekt, anten han etterapar klangen av rotorblad med gitaren sin, utstyrer det hektiske nyhendejaget med rytme og vilter instrumentalmusikk, eller styrkjer kjensla av korleis det er å sveve over eit majestetisk urbant landskap som opnar seg under ein. Lydsporet byr på langt meir musikk enn det er plass til i filmen, så dei med sans for Segalls virtuositet bør sjekke det ut.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Årets dårlegaste?

Verken innhald eller bodskap gjev meining i Paolo Sorrentinos siste rampestrek.

Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.

Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.

Foto: Spartacus

BokMeldingar
TomHetland

Fall og vekst i Sør-Atlanteren

Morten Søberg er best når han ser vidare enn pengestellet.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn
Per Anders Todal

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis