JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Slitesterk girl power-pop

«Arkivet har merka seg at då Taylor Swift spelte i Stockholm, opna ho showet med feministsongen 'You Don’t Own Me'.»

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Songar og låtskrivar Lesley Gore øver ved pianoet i New York.

Songar og låtskrivar Lesley Gore øver ved pianoet i New York.

Foto: Dan Grossi / AP / NTB

Songar og låtskrivar Lesley Gore øver ved pianoet i New York.

Songar og låtskrivar Lesley Gore øver ved pianoet i New York.

Foto: Dan Grossi / AP / NTB

1452
20240531
1452
20240531

Arkivet har merka seg at då Taylor Swift spelte i Stockholm, opna ho showet med feministsongen «You Don’t Own Me» i originalversjonen til Lesley Gore over anlegget. Gore var berre sytten år då ho song han i studio i 1963 med Quincy Jones som produsent. Plata nådde andreplassen på Hot 100 i USA i 1964, berre slått av The Beatles, og fekk enorm innverknad i ettertid.

Teksta hadde Gore fått frå låtskrivarteamet Johnny Madora og David White. I programserien American Anthems på National Public Radio i 2019 fortel Madora om korleis han og makkaren White fekk ein støkk av alle tekstene for kvinnelege songarar som handla om å vente på kjærasten. Dei skreiv ein song om ei jente som kravde respekt, eit frampeik om det Aretha Franklin skulle utløyse ved å kople kvinnefrigjering og borgarrettar.

Madora og White stod bak den sorglause «At the Hop», men hadde sett nok urett i sitt multietniske nabolag i Philadelphia til å skrive «You Don’t Own Me». Gore som gjorde songen udøyeleg, døydde sjølv i 2015. Året etter blei songen innlemma i Grammy Hall of Fame, samstundes med at tenåringen SayGrace song han til topps i Australia med ei nyinnspeling saman med rapparen G-Eazy, produsert av same Quincy Jones som over femti år tidlegare.

Øyvind Pharo

Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Arkivet har merka seg at då Taylor Swift spelte i Stockholm, opna ho showet med feministsongen «You Don’t Own Me» i originalversjonen til Lesley Gore over anlegget. Gore var berre sytten år då ho song han i studio i 1963 med Quincy Jones som produsent. Plata nådde andreplassen på Hot 100 i USA i 1964, berre slått av The Beatles, og fekk enorm innverknad i ettertid.

Teksta hadde Gore fått frå låtskrivarteamet Johnny Madora og David White. I programserien American Anthems på National Public Radio i 2019 fortel Madora om korleis han og makkaren White fekk ein støkk av alle tekstene for kvinnelege songarar som handla om å vente på kjærasten. Dei skreiv ein song om ei jente som kravde respekt, eit frampeik om det Aretha Franklin skulle utløyse ved å kople kvinnefrigjering og borgarrettar.

Madora og White stod bak den sorglause «At the Hop», men hadde sett nok urett i sitt multietniske nabolag i Philadelphia til å skrive «You Don’t Own Me». Gore som gjorde songen udøyeleg, døydde sjølv i 2015. Året etter blei songen innlemma i Grammy Hall of Fame, samstundes med at tenåringen SayGrace song han til topps i Australia med ei nyinnspeling saman med rapparen G-Eazy, produsert av same Quincy Jones som over femti år tidlegare.

Øyvind Pharo

Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis