Arkivet: The Rolling Stones, 1977
The Rolling Stones – no utan trommis Charlie Watts (1941–2021) – turnerer i Europa i sommar, i året då både Mick Jagger og Keith Richards fyller 79. Det seier noko om den slitesterke plassen dei har i rockehistoria, at opptaket på konsertalbumet Live at the El Mocambo, som kjem ut i dag, er nesten 45 år gammalt. Det var tidleg i mars i 1977 at bandet spelte to hemmelege konsertar i klubben El Mocambo i Toronto, for eit publikum på vel tre hundre menneske kvar kveld, altså eit sjeldan unntak frå den langt mindre spontane arenarocken som no har dominert i fleire tiår, og som ein også kan vente seg i juni og juli.
Ikkje berre er energien høg på opptaket, det er også prega av ei laussleppt speleglede det ikkje er så mykje rom for i dei store sceneproduksjonane som no atter skal fylle ulike stadionanlegg og parkar. Repertoaret reflekterer elles at dei beste albuma deira berre var nokre få år gamle – eg tenkjer på syttitalsplatene Sticky Fingers (1971), Exile on Main St. (1972), Goats Head Soup (1973), It’s Only Rock’n Roll (1974) og Black and Blue (1976).
Dei ti utgivingane som har følgt fram til vår tid, kom med ujamne mellomrom og skiftande kvalitet – men at det skal skje, høyrer framleis til i ei fjern framtid denne marskvelden i 1977, i ein liten klubb i den canadiske hovudstaden, idet Jagger struttar ut på scenen, og dei gir seg i kast med «Honky Tonk Women». Eg droppar årets turné, men unner meg ein tur i tidsmaskinen.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
The Rolling Stones – no utan trommis Charlie Watts (1941–2021) – turnerer i Europa i sommar, i året då både Mick Jagger og Keith Richards fyller 79. Det seier noko om den slitesterke plassen dei har i rockehistoria, at opptaket på konsertalbumet Live at the El Mocambo, som kjem ut i dag, er nesten 45 år gammalt. Det var tidleg i mars i 1977 at bandet spelte to hemmelege konsertar i klubben El Mocambo i Toronto, for eit publikum på vel tre hundre menneske kvar kveld, altså eit sjeldan unntak frå den langt mindre spontane arenarocken som no har dominert i fleire tiår, og som ein også kan vente seg i juni og juli.
Ikkje berre er energien høg på opptaket, det er også prega av ei laussleppt speleglede det ikkje er så mykje rom for i dei store sceneproduksjonane som no atter skal fylle ulike stadionanlegg og parkar. Repertoaret reflekterer elles at dei beste albuma deira berre var nokre få år gamle – eg tenkjer på syttitalsplatene Sticky Fingers (1971), Exile on Main St. (1972), Goats Head Soup (1973), It’s Only Rock’n Roll (1974) og Black and Blue (1976).
Dei ti utgivingane som har følgt fram til vår tid, kom med ujamne mellomrom og skiftande kvalitet – men at det skal skje, høyrer framleis til i ei fjern framtid denne marskvelden i 1977, i ein liten klubb i den canadiske hovudstaden, idet Jagger struttar ut på scenen, og dei gir seg i kast med «Honky Tonk Women». Eg droppar årets turné, men unner meg ein tur i tidsmaskinen.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.