Arkivet: Velkomen til harde tider
I veka som gjekk, spelte countrykometen Charley Crockett for utselt hus på Cosmopolite Scene i Oslo.
Charley Crockett på Cosmopolite Scene i Oslo.
Foto: Øyvind Pharo
Sidan platedebuten i 2015 har trettiniåringen gitt ut tolv album på sitt eige selskap, Son of Davy.
Crockett er etterkomar av folkehelten Davy Crockett og voks opp saman med åleinemor i campingvogn på grensa mellom Texas og Mexico. Han var sytten då han drog ut i verda med gitaren han fekk av mor si. Han haika, sov ute og reiste som togboms på kryss og tvers i Amerika. Spelte i French Quarter i New Orleans og på undergrunnen i New York. Den sjølvlærte gitaristen saug opp som ein svamp den amerikanske folkemusikk-, country- og bluestradisjonen. I dag er repertoaret hans ei høgare eining av eigne songar og handplukka halvgløymde klassikarar.
På Welcome to Hard Times frå 2020 syng han hemnballaden «Black Jack County Chains», som handlar om slaveriarv og ein svart lenkegjeng som drep sheriffen. Red Lane skreiv songen i 1967 og tilbaud Charley Pride å spele han inn. Som einaste afroamerikanske countrystjerne på den tida og tok han ikkje sjansen, mens Willie Nelsons innspeling klatra på hitlistene inntil ho blei forboden.
Ifølge Crockett er «Black Jack County Chains» like mykje tabu i dag som då. Beste versjonen er Sanford Clarks på They Call Me Country frå 1968. Ein av dei største country-LP-ane gjennom alle tider, seier Crockett.
Øyvind Pharo
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Sidan platedebuten i 2015 har trettiniåringen gitt ut tolv album på sitt eige selskap, Son of Davy.
Crockett er etterkomar av folkehelten Davy Crockett og voks opp saman med åleinemor i campingvogn på grensa mellom Texas og Mexico. Han var sytten då han drog ut i verda med gitaren han fekk av mor si. Han haika, sov ute og reiste som togboms på kryss og tvers i Amerika. Spelte i French Quarter i New Orleans og på undergrunnen i New York. Den sjølvlærte gitaristen saug opp som ein svamp den amerikanske folkemusikk-, country- og bluestradisjonen. I dag er repertoaret hans ei høgare eining av eigne songar og handplukka halvgløymde klassikarar.
På Welcome to Hard Times frå 2020 syng han hemnballaden «Black Jack County Chains», som handlar om slaveriarv og ein svart lenkegjeng som drep sheriffen. Red Lane skreiv songen i 1967 og tilbaud Charley Pride å spele han inn. Som einaste afroamerikanske countrystjerne på den tida og tok han ikkje sjansen, mens Willie Nelsons innspeling klatra på hitlistene inntil ho blei forboden.
Ifølge Crockett er «Black Jack County Chains» like mykje tabu i dag som då. Beste versjonen er Sanford Clarks på They Call Me Country frå 1968. Ein av dei største country-LP-ane gjennom alle tider, seier Crockett.
Øyvind Pharo
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.