JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Attende til kjeldene

Kim Rysstad byr på ei fin innføring i setesdalssongen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kim Rysstad vart kjend for mange gjennom Stjernekamp på NRK og deltaking i Melodi Grand Prix i 2020.

Kim Rysstad vart kjend for mange gjennom Stjernekamp på NRK og deltaking i Melodi Grand Prix i 2020.

Foto: Lise Åserud / NTB

Kim Rysstad vart kjend for mange gjennom Stjernekamp på NRK og deltaking i Melodi Grand Prix i 2020.

Kim Rysstad vart kjend for mange gjennom Stjernekamp på NRK og deltaking i Melodi Grand Prix i 2020.

Foto: Lise Åserud / NTB

1985
20220513
1985
20220513

Folkemusikk

Kim
Rysstad:

Or Setesdal

Ta:lik

Kvedaren Kim Rysstad har markert seg tydeleg som ein av våre fremste formidlarar av vokalmusikk frå Setesdal. Samstundes har han òg sysla mykje med populærmusikk, mellom anna som deltakar i NRKs underhaldingsprogram Stjernekamp. På denne plata vender han attende til kjeldene sine – for det meste solistisk – men på somme av songane har han fått med seg gitarist Trym Bjønnes, felespelar Daniel Sandén-Warg og kvedarane Eldbjørg Trydal Rysstad og Kirsten Bråten Berg. Sistnemnde har dessutan vore lærar for Kim.

Dei tolv spora på plata er fordelte mellom dei vanlegaste formene for folkesong i dalen, som stev, bånsullar, balladar, nyare viser og religiøse folketonar. Dette er såleis ei fin innføring i denne songtradisjonen. Framføringane held høgt nivå, men det er trygt og traust og ingen overraskingar. Og det er neppe meininga heller. Dette prosjektet har eit pedagogisk preg som nok er meir spanande for ferske folkemusikkentusiastar enn kjennarar av setesdalsmusikken.

Utvalet er representativt, men det er litt merkeleg at den einaste salmetonen er «Frykt, mitt barn, den sanne Gud», som er temmeleg lik den tyske versjonen av melodien som me finn i koralbøkene i kyrkja, når det er så mange langt meir originale melodiar å velja mellom.

Også boka som hyser CD-en, er ei grunnleggjande innføring i vokal folkemusikk generelt og dei vanlegaste sjangrane i tillegg til presentasjon av utøvarane og dei viktigaste kjeldene. Tekstane er kortfatta og ukompliserte, men likevel presise. Alle tekstane er dessutan omsette til engelsk. Boka er vakkert utstyrt, med stive permar og nyare og eldre fotografi. Og så er ho med på å gjera boka og plata til allmenn folkeopplysing meir enn akademisk formidlingsprosjekt. Dermed er dette ei framifrå innføring i setesdalssongen.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk

Kim
Rysstad:

Or Setesdal

Ta:lik

Kvedaren Kim Rysstad har markert seg tydeleg som ein av våre fremste formidlarar av vokalmusikk frå Setesdal. Samstundes har han òg sysla mykje med populærmusikk, mellom anna som deltakar i NRKs underhaldingsprogram Stjernekamp. På denne plata vender han attende til kjeldene sine – for det meste solistisk – men på somme av songane har han fått med seg gitarist Trym Bjønnes, felespelar Daniel Sandén-Warg og kvedarane Eldbjørg Trydal Rysstad og Kirsten Bråten Berg. Sistnemnde har dessutan vore lærar for Kim.

Dei tolv spora på plata er fordelte mellom dei vanlegaste formene for folkesong i dalen, som stev, bånsullar, balladar, nyare viser og religiøse folketonar. Dette er såleis ei fin innføring i denne songtradisjonen. Framføringane held høgt nivå, men det er trygt og traust og ingen overraskingar. Og det er neppe meininga heller. Dette prosjektet har eit pedagogisk preg som nok er meir spanande for ferske folkemusikkentusiastar enn kjennarar av setesdalsmusikken.

Utvalet er representativt, men det er litt merkeleg at den einaste salmetonen er «Frykt, mitt barn, den sanne Gud», som er temmeleg lik den tyske versjonen av melodien som me finn i koralbøkene i kyrkja, når det er så mange langt meir originale melodiar å velja mellom.

Også boka som hyser CD-en, er ei grunnleggjande innføring i vokal folkemusikk generelt og dei vanlegaste sjangrane i tillegg til presentasjon av utøvarane og dei viktigaste kjeldene. Tekstane er kortfatta og ukompliserte, men likevel presise. Alle tekstane er dessutan omsette til engelsk. Boka er vakkert utstyrt, med stive permar og nyare og eldre fotografi. Og så er ho med på å gjera boka og plata til allmenn folkeopplysing meir enn akademisk formidlingsprosjekt. Dermed er dette ei framifrå innføring i setesdalssongen.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis