Både intenst og tilbakelent
Flukten har teke eit steg med den vanskelege andreplata.
Jazz
Flukten:
Flukten
Hanna Paulsberg, saksofon; Marius Klovning, gitar; Bardur R. Poulsen, bass; Hans Hulbækmo, trommer. Odin
Flukten vekte oppsikt då dei kom med debutplata Velkommen håp i september 2021 – friskt, fengande og velutvikla samspel ti låtar igjennom. Oppfølgjaren har mange av dei same kvalitetane, men det er ei klar utvikling å spora både i låtmaterialet, arrangementa og samspelet. Utviklinga er både føreseieleg og gledeleg overraskande.
Med Flukten viser dei fire ein sjølvtryggleik som dei brukar til å testa ut meir komplekse komposisjonar og utfordrande arrangement. Sjølvtryggleiken gjev dei ekstra vågemot i samspelet. Spesielt spanande er det å registrera utviklinga i samspelet mellom Paulsberg og Klovning.
Seks av dei åtte låtane er komponerte av Hulbækmo. Dei to andre er signert Klovning. Hulbækmo demonstrerer tidt og ofte kva eineståande trommeslagar han er, men her syner han i tillegg komposisjonsgjevnader det er verdt å merka seg. Bidraga frå Klovning passar fint inn i miksen.
Det beste med Flukten er det at fem låtar er spelte inn i studio, medan dei tre siste kutta er konsertopptak frå Svolvær og Trondheim. Ei samanliknande lytting på opningssporet «Flukten» og første livekutt «Monica fra Svolvær» syner kor medvite dei brukar dei ulike framføringssituasjonane. Studioopptaket er prega av djup og intens konsentrasjon, medan livekuttet formidlar ei tilbakelent og gladlynt formidling. Her har Ole Brum fått viljen sin – ja takk, båe delar! Flukten har teke eit steg vidare.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Flukten:
Flukten
Hanna Paulsberg, saksofon; Marius Klovning, gitar; Bardur R. Poulsen, bass; Hans Hulbækmo, trommer. Odin
Flukten vekte oppsikt då dei kom med debutplata Velkommen håp i september 2021 – friskt, fengande og velutvikla samspel ti låtar igjennom. Oppfølgjaren har mange av dei same kvalitetane, men det er ei klar utvikling å spora både i låtmaterialet, arrangementa og samspelet. Utviklinga er både føreseieleg og gledeleg overraskande.
Med Flukten viser dei fire ein sjølvtryggleik som dei brukar til å testa ut meir komplekse komposisjonar og utfordrande arrangement. Sjølvtryggleiken gjev dei ekstra vågemot i samspelet. Spesielt spanande er det å registrera utviklinga i samspelet mellom Paulsberg og Klovning.
Seks av dei åtte låtane er komponerte av Hulbækmo. Dei to andre er signert Klovning. Hulbækmo demonstrerer tidt og ofte kva eineståande trommeslagar han er, men her syner han i tillegg komposisjonsgjevnader det er verdt å merka seg. Bidraga frå Klovning passar fint inn i miksen.
Det beste med Flukten er det at fem låtar er spelte inn i studio, medan dei tre siste kutta er konsertopptak frå Svolvær og Trondheim. Ei samanliknande lytting på opningssporet «Flukten» og første livekutt «Monica fra Svolvær» syner kor medvite dei brukar dei ulike framføringssituasjonane. Studioopptaket er prega av djup og intens konsentrasjon, medan livekuttet formidlar ei tilbakelent og gladlynt formidling. Her har Ole Brum fått viljen sin – ja takk, båe delar! Flukten har teke eit steg vidare.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.