Blytunge bakgrunnsbeats
Dâm-Funk slår tilbake mot ei konfliktfylt verd med hardtslåande, romantisk funk.
Elektronisk
musikk
Dâm-Funk:
Above The Fray
Glydezone
Med album som Invite The Light (2015), samarbeidet med Snoop Dogg i 2013, 7 Days Of Funk (altså funk heile veka, heile tida) og arbeidet under pseudonymet Garrett har den kaliforniske produsenten og neofunkartisten Dâm-Funk bringa George Clintons psykedeliske funktradisjon til vår tid og vidare inn i framtida.
Medan musikken på Architecture III frå tidligare i sumar straks framstår som meir nyskapande, er musikken på Above The Fray (Dâm-Funks sånn omtrent tredje album hittil i år) ei slags samanføying av den dansegolvsorienterte, intenst rytmiske delen av produksjonen hans og den meir soveromsretta utforskinga av «funk-som-ambient» ein kan finne i utgjevingane under namnet Garrett.
Her finst flust med djupe, masserande synthbasslydar og spretne melodiar spekka med bøygde tonehøgder, og musikken er på same tid blytung og romantisk – hardtslåande utan å vere påtrengande, dansbar og bakgrunnsvenleg.
Medan ambisjonen om å ville rydde fram eit estetisk pusterom i ei oppheta og konfliktfylt verd er forståeleg og omtenksam, blir tittelen sjølvmotseiande.
Uttrykket above the fray tyder at ein held seg nøytral (eller kan hende for god for engasjement) i konflikt og ueinsemd, men gesten ein gjer ved å med store bokstavar hevde at ein ikkje involverer seg eller tar posisjon, er å både syne frustrert engasjement og signalisere ståstad – om enn på ei noko sigen ikkje-plattform. Då er det godt at musikken er så tight.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk
musikk
Dâm-Funk:
Above The Fray
Glydezone
Med album som Invite The Light (2015), samarbeidet med Snoop Dogg i 2013, 7 Days Of Funk (altså funk heile veka, heile tida) og arbeidet under pseudonymet Garrett har den kaliforniske produsenten og neofunkartisten Dâm-Funk bringa George Clintons psykedeliske funktradisjon til vår tid og vidare inn i framtida.
Medan musikken på Architecture III frå tidligare i sumar straks framstår som meir nyskapande, er musikken på Above The Fray (Dâm-Funks sånn omtrent tredje album hittil i år) ei slags samanføying av den dansegolvsorienterte, intenst rytmiske delen av produksjonen hans og den meir soveromsretta utforskinga av «funk-som-ambient» ein kan finne i utgjevingane under namnet Garrett.
Her finst flust med djupe, masserande synthbasslydar og spretne melodiar spekka med bøygde tonehøgder, og musikken er på same tid blytung og romantisk – hardtslåande utan å vere påtrengande, dansbar og bakgrunnsvenleg.
Medan ambisjonen om å ville rydde fram eit estetisk pusterom i ei oppheta og konfliktfylt verd er forståeleg og omtenksam, blir tittelen sjølvmotseiande.
Uttrykket above the fray tyder at ein held seg nøytral (eller kan hende for god for engasjement) i konflikt og ueinsemd, men gesten ein gjer ved å med store bokstavar hevde at ein ikkje involverer seg eller tar posisjon, er å både syne frustrert engasjement og signalisere ståstad – om enn på ei noko sigen ikkje-plattform. Då er det godt at musikken er så tight.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.