Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Charli xcxistensiell krise

Charli xcx tar (tøffe) tak i tiktokkriser og jagar sin eigen hale.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1997
20240614
1997
20240614

Hyperpop

Charli xcx:

Brat and it’s the same but there’s three more songs so it’s not

Atlantic

Brat er det sjette studioalbumet til Charli xcx. Her ser dronninga av hyperpopsjangeren, som går over overflata til popen, tilbake på tida som tenårings-it-girl på kule festar.

Albumet opnar med «360», og sidan eg ikkje veit at «Julia» refererer til Julia Fox, ein profilert italiensk-amerikansk skodespelar som debuterte i Uncut Gems og seinare har blitt enda meir kjend for sin eksentriske stil og online presence, hjelpte det å sjå musikkvideoen, der eit slags merksemdsøkonomisk kjendiskartell konspirerer om å gjere servitøren viral. På «Club Classics», som kan bli ein klubbklassikar, har eg-personen god greie på klubbklassikarar og vil danse med seg sjølv. Ifølgje Charli blir ei it-girl ein brat når ho er usikker.

På «I think about it all the time» går snørrungen rundt i Stockholm og tenkjer – seriøst – på livet for – seriøst – første gong. Seriøst. Ho høyrer på seg sjølv på iPhone (ifølgje ein fan på tekstnettstaden Genius.com, tenkjer ho ikkje på sponsoravtalen med Samsung).

Det er som skorne er tronge; verselinene er liksom pressa inn i melodien, dei passar lizzm ikkje inn i strukturen; uttrykket liknar «Bad Lip Reader», YouTube-kanalen der nye songar er tufta på og tilpassa musikkvideoar og filmklipp utan lyd.

Popkulturen byggjer på seg sjølv, overflate blir fundament, og det er fort gjort å gløyme fordi ein må følgje så godt med for å ikkje bli gløymd. Tre dagar etter Brat, kom Brat and it’s the same but there’s three more songs so it’s not, som er Brat men samtidig ikkje fordi det har tre songar til. Dei er fine, men «Hello goodbye» minner svært mykje om Tove Los «Grapefruit» og «Guess» om ein raplåt eg ikkje hugsar heilt, og «Spring Breakers» Azaelia Banks eller noko anna – ti år gamalt.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar, fast musikkmeldar i Dag og Tid og kunstnar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Hyperpop

Charli xcx:

Brat and it’s the same but there’s three more songs so it’s not

Atlantic

Brat er det sjette studioalbumet til Charli xcx. Her ser dronninga av hyperpopsjangeren, som går over overflata til popen, tilbake på tida som tenårings-it-girl på kule festar.

Albumet opnar med «360», og sidan eg ikkje veit at «Julia» refererer til Julia Fox, ein profilert italiensk-amerikansk skodespelar som debuterte i Uncut Gems og seinare har blitt enda meir kjend for sin eksentriske stil og online presence, hjelpte det å sjå musikkvideoen, der eit slags merksemdsøkonomisk kjendiskartell konspirerer om å gjere servitøren viral. På «Club Classics», som kan bli ein klubbklassikar, har eg-personen god greie på klubbklassikarar og vil danse med seg sjølv. Ifølgje Charli blir ei it-girl ein brat når ho er usikker.

På «I think about it all the time» går snørrungen rundt i Stockholm og tenkjer – seriøst – på livet for – seriøst – første gong. Seriøst. Ho høyrer på seg sjølv på iPhone (ifølgje ein fan på tekstnettstaden Genius.com, tenkjer ho ikkje på sponsoravtalen med Samsung).

Det er som skorne er tronge; verselinene er liksom pressa inn i melodien, dei passar lizzm ikkje inn i strukturen; uttrykket liknar «Bad Lip Reader», YouTube-kanalen der nye songar er tufta på og tilpassa musikkvideoar og filmklipp utan lyd.

Popkulturen byggjer på seg sjølv, overflate blir fundament, og det er fort gjort å gløyme fordi ein må følgje så godt med for å ikkje bli gløymd. Tre dagar etter Brat, kom Brat and it’s the same but there’s three more songs so it’s not, som er Brat men samtidig ikkje fordi det har tre songar til. Dei er fine, men «Hello goodbye» minner svært mykje om Tove Los «Grapefruit» og «Guess» om ein raplåt eg ikkje hugsar heilt, og «Spring Breakers» Azaelia Banks eller noko anna – ti år gamalt.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar, fast musikkmeldar i Dag og Tid og kunstnar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Celeste Dalla Porta spelar hovudrolla som Parthenope, som i gresk mytologi er ei sirene.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Årets dårlegaste?

Verken innhald eller bodskap gjev meining i Paolo Sorrentinos siste rampestrek.

Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.

Morten Søberg er direktør for samfunnskontakt i SpareBank 1 og har skrive fleire essaysamlingar om økonomi, politikk og skriftkultur.

Foto: Spartacus

BokMeldingar
TomHetland

Fall og vekst i Sør-Atlanteren

Morten Søberg er best når han ser vidare enn pengestellet.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

I heimen sin på Norneshaugane ved Sogndal har Idar Mo forfatta eit hundretal innlegg om norsk samferdslepolitikk, dei fleste om uforstanden i satsinga på jernbanen.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn
Per Anders Todal

Talknusaren og den store avsporinga

For Idar Mo i Sogndal er ikkje buss for tog noko å sukke over. Det er framtida.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis