Den syngande tromma
Etienne Nillesen slår ikkje på tromma, men reindyrkar dei klanglege kvalitetane.
Etienne Nillesen arbeider for tida ved musikkakademiet ArtEZ i Arnheim i Nederland, der han underviser i improvisasjon og trommer.
Foto: Urs Schmid / Sofa Music
Samtidsmusikk
Etienne Nillesen:
en
Sofa Music
Den nederlandske slagverkaren Etienne Nillesen har laga noko så sjeldsynt som ei heil plate med solo skarptromme. Det er tale om ein dryg halvtimes samanhengande musikk, der alt er spelt inn i eitt strekk og utan elektronisk manipulasjon eller redigering.
Vanlegvis er skarptromma eit instrument ein slår på, men slik er det ikkje her. Ved hjelp av ymse alternativ til dei tradisjonelle trommestikkene, og sirkulære rørsler varsamt over trommeskinnet får Nillesen fram dei klanglege og syngande kvalitetane til tromma. Dette er med andre ord så langt frå marsjmusikk og energisk jazz- eller rocketromming ein kan koma.
Stilistisk sett er dette i slekt med minimalismen, og det er ein meditativ tilstandsmusikk, men keisamt er det ikkje. Merksemda til lydaren vert dregen mot dei ørsmå nyansane og endringane i lyden, som gradvis skifter mellom å vera syngande, skrapande og pulserande.
Men sjølve slaget, som gjev namn til instrumentariet ein vanlegvis kallar slagverk (eller percussion på engelsk), høyrer ein aldri her. Tilsynelatande er dette enkel musikk, med varsame verkemiddel, men likevel oppstår ein klangleg kompleksitet nettopp fordi utøvaren dveler ved nyansane og dei langsame endringane i lydbiletet.
Denne plata føyer seg fint inn i rekka av det norske plateselskapet Sofas mange utgjevingar av musikk som ikkje passar inn i nokon tradisjonell sjanger, og der utøvarane nyttar alternative speleteknikkar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Etienne Nillesen:
en
Sofa Music
Den nederlandske slagverkaren Etienne Nillesen har laga noko så sjeldsynt som ei heil plate med solo skarptromme. Det er tale om ein dryg halvtimes samanhengande musikk, der alt er spelt inn i eitt strekk og utan elektronisk manipulasjon eller redigering.
Vanlegvis er skarptromma eit instrument ein slår på, men slik er det ikkje her. Ved hjelp av ymse alternativ til dei tradisjonelle trommestikkene, og sirkulære rørsler varsamt over trommeskinnet får Nillesen fram dei klanglege og syngande kvalitetane til tromma. Dette er med andre ord så langt frå marsjmusikk og energisk jazz- eller rocketromming ein kan koma.
Stilistisk sett er dette i slekt med minimalismen, og det er ein meditativ tilstandsmusikk, men keisamt er det ikkje. Merksemda til lydaren vert dregen mot dei ørsmå nyansane og endringane i lyden, som gradvis skifter mellom å vera syngande, skrapande og pulserande.
Men sjølve slaget, som gjev namn til instrumentariet ein vanlegvis kallar slagverk (eller percussion på engelsk), høyrer ein aldri her. Tilsynelatande er dette enkel musikk, med varsame verkemiddel, men likevel oppstår ein klangleg kompleksitet nettopp fordi utøvaren dveler ved nyansane og dei langsame endringane i lydbiletet.
Denne plata føyer seg fint inn i rekka av det norske plateselskapet Sofas mange utgjevingar av musikk som ikkje passar inn i nokon tradisjonell sjanger, og der utøvarane nyttar alternative speleteknikkar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.