Den syngande tromma
Etienne Nillesen slår ikkje på tromma, men reindyrkar dei klanglege kvalitetane.
Etienne Nillesen arbeider for tida ved musikkakademiet ArtEZ i Arnheim i Nederland, der han underviser i improvisasjon og trommer.
Foto: Urs Schmid / Sofa Music
Samtidsmusikk
Etienne Nillesen:
en
Sofa Music
Den nederlandske slagverkaren Etienne Nillesen har laga noko så sjeldsynt som ei heil plate med solo skarptromme. Det er tale om ein dryg halvtimes samanhengande musikk, der alt er spelt inn i eitt strekk og utan elektronisk manipulasjon eller redigering.
Vanlegvis er skarptromma eit instrument ein slår på, men slik er det ikkje her. Ved hjelp av ymse alternativ til dei tradisjonelle trommestikkene, og sirkulære rørsler varsamt over trommeskinnet får Nillesen fram dei klanglege og syngande kvalitetane til tromma. Dette er med andre ord så langt frå marsjmusikk og energisk jazz- eller rocketromming ein kan koma.
Stilistisk sett er dette i slekt med minimalismen, og det er ein meditativ tilstandsmusikk, men keisamt er det ikkje. Merksemda til lydaren vert dregen mot dei ørsmå nyansane og endringane i lyden, som gradvis skifter mellom å vera syngande, skrapande og pulserande.
Men sjølve slaget, som gjev namn til instrumentariet ein vanlegvis kallar slagverk (eller percussion på engelsk), høyrer ein aldri her. Tilsynelatande er dette enkel musikk, med varsame verkemiddel, men likevel oppstår ein klangleg kompleksitet nettopp fordi utøvaren dveler ved nyansane og dei langsame endringane i lydbiletet.
Denne plata føyer seg fint inn i rekka av det norske plateselskapet Sofas mange utgjevingar av musikk som ikkje passar inn i nokon tradisjonell sjanger, og der utøvarane nyttar alternative speleteknikkar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Etienne Nillesen:
en
Sofa Music
Den nederlandske slagverkaren Etienne Nillesen har laga noko så sjeldsynt som ei heil plate med solo skarptromme. Det er tale om ein dryg halvtimes samanhengande musikk, der alt er spelt inn i eitt strekk og utan elektronisk manipulasjon eller redigering.
Vanlegvis er skarptromma eit instrument ein slår på, men slik er det ikkje her. Ved hjelp av ymse alternativ til dei tradisjonelle trommestikkene, og sirkulære rørsler varsamt over trommeskinnet får Nillesen fram dei klanglege og syngande kvalitetane til tromma. Dette er med andre ord så langt frå marsjmusikk og energisk jazz- eller rocketromming ein kan koma.
Stilistisk sett er dette i slekt med minimalismen, og det er ein meditativ tilstandsmusikk, men keisamt er det ikkje. Merksemda til lydaren vert dregen mot dei ørsmå nyansane og endringane i lyden, som gradvis skifter mellom å vera syngande, skrapande og pulserande.
Men sjølve slaget, som gjev namn til instrumentariet ein vanlegvis kallar slagverk (eller percussion på engelsk), høyrer ein aldri her. Tilsynelatande er dette enkel musikk, med varsame verkemiddel, men likevel oppstår ein klangleg kompleksitet nettopp fordi utøvaren dveler ved nyansane og dei langsame endringane i lydbiletet.
Denne plata føyer seg fint inn i rekka av det norske plateselskapet Sofas mange utgjevingar av musikk som ikkje passar inn i nokon tradisjonell sjanger, og der utøvarane nyttar alternative speleteknikkar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.