Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Djupdykk i 70-talsjazzen

Fender Rhodes-spelet til Erlend Slettevoll er ei rein nyting.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Foto: Isak Uyar Orestad & Noah Gylver / Kolonihaven

Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Foto: Isak Uyar Orestad & Noah Gylver / Kolonihaven

1981
20240516
1981
20240516

Jazz

Audun Automat:

Uflaks

Torstein Lavik Larsen, trompet; Jørgen Mathisen, saksofon; Erlend Slettevoll, Fender Rhodes; Audun Ellingsen, bass; Ole Mofjell, trommer.
AMP Music & Records

I 1970, då eg for alvor, eller skal eg seia monomant, byrja å lytta på jazz, skulle alle orkesterleiarar ha pianisten sin til å spela Fender Rhodes, i alle fall på delar av repertoaret. Eg oppdaga fort at nokon fekk dette instrumentet til å låta skikkeleg, dei fleste ikkje. Heldigvis er Erlend Slettevoll ein av mange norske pianistar som veit å utnytta dei spesielle kvalitetane i dette instrumentet.

Eit av fleire pluss med denne innspelinga er Fender Rhodes-spelet til Slettevoll, men det stoppar ikkje der. Ellingsen har komponert åtte låtar, seks av dei fungerer også fint som utgangspunkt for improvisasjon. Dei korte «Nostradamus» og «Somnius» er som mellomspel å rekna.

Det går an å hevda at musikken på Uflaks er tilbakeskodande, men eg ser på dette som moderne mainstream som hentar inspirasjon frå både 1960- og 70-talet, og som er både frisk og kreativ. Ikkje berre Slettevoll gjer sakene sine bra. Jørgen Mathisen har lange og mangslungne, men likevel så ulike kor på tittellåten «Uflaks», på «Brutus» og «Nocturnus», men sistnemnde låt blir skjemd av ei unaudsynleg lang avslutning.

Torstein Lavik Larsen markerer seg fint på opningskuttet «Triumphus», på «Mingus» og kollektivt med Mathisen på avslutninga «Circus». Spesielt på opningssporet er Larsen i sitt ess. Her kjem også inspirasjonen frå Don Cherry fram. Med den fengande introen til Ellingsen og ditto tema er «Triumphus» sjølve rosina i pølsa.

Ellingsen har også ein nydeleg intro på balladen «Mingus», men orkesterleiaren og komponisten gjer her først og fremst «grovjobben» saman med Mofjell. Det gjer dei til gjengjeld både elegant og fjellstøtt.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Audun Automat:

Uflaks

Torstein Lavik Larsen, trompet; Jørgen Mathisen, saksofon; Erlend Slettevoll, Fender Rhodes; Audun Ellingsen, bass; Ole Mofjell, trommer.
AMP Music & Records

I 1970, då eg for alvor, eller skal eg seia monomant, byrja å lytta på jazz, skulle alle orkesterleiarar ha pianisten sin til å spela Fender Rhodes, i alle fall på delar av repertoaret. Eg oppdaga fort at nokon fekk dette instrumentet til å låta skikkeleg, dei fleste ikkje. Heldigvis er Erlend Slettevoll ein av mange norske pianistar som veit å utnytta dei spesielle kvalitetane i dette instrumentet.

Eit av fleire pluss med denne innspelinga er Fender Rhodes-spelet til Slettevoll, men det stoppar ikkje der. Ellingsen har komponert åtte låtar, seks av dei fungerer også fint som utgangspunkt for improvisasjon. Dei korte «Nostradamus» og «Somnius» er som mellomspel å rekna.

Det går an å hevda at musikken på Uflaks er tilbakeskodande, men eg ser på dette som moderne mainstream som hentar inspirasjon frå både 1960- og 70-talet, og som er både frisk og kreativ. Ikkje berre Slettevoll gjer sakene sine bra. Jørgen Mathisen har lange og mangslungne, men likevel så ulike kor på tittellåten «Uflaks», på «Brutus» og «Nocturnus», men sistnemnde låt blir skjemd av ei unaudsynleg lang avslutning.

Torstein Lavik Larsen markerer seg fint på opningskuttet «Triumphus», på «Mingus» og kollektivt med Mathisen på avslutninga «Circus». Spesielt på opningssporet er Larsen i sitt ess. Her kjem også inspirasjonen frå Don Cherry fram. Med den fengande introen til Ellingsen og ditto tema er «Triumphus» sjølve rosina i pølsa.

Ellingsen har også ein nydeleg intro på balladen «Mingus», men orkesterleiaren og komponisten gjer her først og fremst «grovjobben» saman med Mofjell. Det gjer dei til gjengjeld både elegant og fjellstøtt.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis