JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Djupdykk i 70-talsjazzen

Fender Rhodes-spelet til Erlend Slettevoll er ei rein nyting.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Foto: Isak Uyar Orestad & Noah Gylver / Kolonihaven

Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.

Foto: Isak Uyar Orestad & Noah Gylver / Kolonihaven

1981
20240516
1981
20240516

Jazz

Audun Automat:

Uflaks

Torstein Lavik Larsen, trompet; Jørgen Mathisen, saksofon; Erlend Slettevoll, Fender Rhodes; Audun Ellingsen, bass; Ole Mofjell, trommer.
AMP Music & Records

I 1970, då eg for alvor, eller skal eg seia monomant, byrja å lytta på jazz, skulle alle orkesterleiarar ha pianisten sin til å spela Fender Rhodes, i alle fall på delar av repertoaret. Eg oppdaga fort at nokon fekk dette instrumentet til å låta skikkeleg, dei fleste ikkje. Heldigvis er Erlend Slettevoll ein av mange norske pianistar som veit å utnytta dei spesielle kvalitetane i dette instrumentet.

Eit av fleire pluss med denne innspelinga er Fender Rhodes-spelet til Slettevoll, men det stoppar ikkje der. Ellingsen har komponert åtte låtar, seks av dei fungerer også fint som utgangspunkt for improvisasjon. Dei korte «Nostradamus» og «Somnius» er som mellomspel å rekna.

Det går an å hevda at musikken på Uflaks er tilbakeskodande, men eg ser på dette som moderne mainstream som hentar inspirasjon frå både 1960- og 70-talet, og som er både frisk og kreativ. Ikkje berre Slettevoll gjer sakene sine bra. Jørgen Mathisen har lange og mangslungne, men likevel så ulike kor på tittellåten «Uflaks», på «Brutus» og «Nocturnus», men sistnemnde låt blir skjemd av ei unaudsynleg lang avslutning.

Torstein Lavik Larsen markerer seg fint på opningskuttet «Triumphus», på «Mingus» og kollektivt med Mathisen på avslutninga «Circus». Spesielt på opningssporet er Larsen i sitt ess. Her kjem også inspirasjonen frå Don Cherry fram. Med den fengande introen til Ellingsen og ditto tema er «Triumphus» sjølve rosina i pølsa.

Ellingsen har også ein nydeleg intro på balladen «Mingus», men orkesterleiaren og komponisten gjer her først og fremst «grovjobben» saman med Mofjell. Det gjer dei til gjengjeld både elegant og fjellstøtt.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Audun Automat:

Uflaks

Torstein Lavik Larsen, trompet; Jørgen Mathisen, saksofon; Erlend Slettevoll, Fender Rhodes; Audun Ellingsen, bass; Ole Mofjell, trommer.
AMP Music & Records

I 1970, då eg for alvor, eller skal eg seia monomant, byrja å lytta på jazz, skulle alle orkesterleiarar ha pianisten sin til å spela Fender Rhodes, i alle fall på delar av repertoaret. Eg oppdaga fort at nokon fekk dette instrumentet til å låta skikkeleg, dei fleste ikkje. Heldigvis er Erlend Slettevoll ein av mange norske pianistar som veit å utnytta dei spesielle kvalitetane i dette instrumentet.

Eit av fleire pluss med denne innspelinga er Fender Rhodes-spelet til Slettevoll, men det stoppar ikkje der. Ellingsen har komponert åtte låtar, seks av dei fungerer også fint som utgangspunkt for improvisasjon. Dei korte «Nostradamus» og «Somnius» er som mellomspel å rekna.

Det går an å hevda at musikken på Uflaks er tilbakeskodande, men eg ser på dette som moderne mainstream som hentar inspirasjon frå både 1960- og 70-talet, og som er både frisk og kreativ. Ikkje berre Slettevoll gjer sakene sine bra. Jørgen Mathisen har lange og mangslungne, men likevel så ulike kor på tittellåten «Uflaks», på «Brutus» og «Nocturnus», men sistnemnde låt blir skjemd av ei unaudsynleg lang avslutning.

Torstein Lavik Larsen markerer seg fint på opningskuttet «Triumphus», på «Mingus» og kollektivt med Mathisen på avslutninga «Circus». Spesielt på opningssporet er Larsen i sitt ess. Her kjem også inspirasjonen frå Don Cherry fram. Med den fengande introen til Ellingsen og ditto tema er «Triumphus» sjølve rosina i pølsa.

Ellingsen har også ein nydeleg intro på balladen «Mingus», men orkesterleiaren og komponisten gjer her først og fremst «grovjobben» saman med Mofjell. Det gjer dei til gjengjeld både elegant og fjellstøtt.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

KulturFeature

Ein observerande vasar

Are Kalvø er glad i å fjasa, men endå betre likar han å vasa.

May Linn Clement
KulturFeature

Ein observerande vasar

Are Kalvø er glad i å fjasa, men endå betre likar han å vasa.

May Linn Clement
Filmen til Agnieszka Holland om flyktningar på grensa mellom Polen og Belarus vann juryprisen og var nominert til Gulløva på filmfestivalen i Venezia.

Filmen til Agnieszka Holland om flyktningar på grensa mellom Polen og Belarus vann juryprisen og var nominert til Gulløva på filmfestivalen i Venezia.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Svartkvitt mareritt

Agnieszka Holland viser rettmessig raseri i grufullt og godt grensedrama.

Ukraina er avhengig av ei rekke våpensystem frå USA, som dette: rakettsystemet Patriot.

Ukraina er avhengig av ei rekke våpensystem frå USA, som dette: rakettsystemet Patriot.

Foto: Sean Murphy / AP / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Ein uunnverleg alliert

Kva blir att av Ukraina dersom våpenleveransane frå USA stoggar?

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis