Djupdykk i 70-talsjazzen
Fender Rhodes-spelet til Erlend Slettevoll er ei rein nyting.
Audun Ellingsen (bass) har komponert åtte låtar til albumet.
Foto: Isak Uyar Orestad & Noah Gylver / Kolonihaven
Jazz
Audun Automat:
Uflaks
Torstein Lavik Larsen, trompet; Jørgen Mathisen, saksofon; Erlend Slettevoll, Fender Rhodes; Audun Ellingsen, bass; Ole Mofjell, trommer.
AMP Music & Records
I 1970, då eg for alvor, eller skal eg seia monomant, byrja å lytta på jazz, skulle alle orkesterleiarar ha pianisten sin til å spela Fender Rhodes, i alle fall på delar av repertoaret. Eg oppdaga fort at nokon fekk dette instrumentet til å låta skikkeleg, dei fleste ikkje. Heldigvis er Erlend Slettevoll ein av mange norske pianistar som veit å utnytta dei spesielle kvalitetane i dette instrumentet.
Eit av fleire pluss med denne innspelinga er Fender Rhodes-spelet til Slettevoll, men det stoppar ikkje der. Ellingsen har komponert åtte låtar, seks av dei fungerer også fint som utgangspunkt for improvisasjon. Dei korte «Nostradamus» og «Somnius» er som mellomspel å rekna.
Det går an å hevda at musikken på Uflaks er tilbakeskodande, men eg ser på dette som moderne mainstream som hentar inspirasjon frå både 1960- og 70-talet, og som er både frisk og kreativ. Ikkje berre Slettevoll gjer sakene sine bra. Jørgen Mathisen har lange og mangslungne, men likevel så ulike kor på tittellåten «Uflaks», på «Brutus» og «Nocturnus», men sistnemnde låt blir skjemd av ei unaudsynleg lang avslutning.
Torstein Lavik Larsen markerer seg fint på opningskuttet «Triumphus», på «Mingus» og kollektivt med Mathisen på avslutninga «Circus». Spesielt på opningssporet er Larsen i sitt ess. Her kjem også inspirasjonen frå Don Cherry fram. Med den fengande introen til Ellingsen og ditto tema er «Triumphus» sjølve rosina i pølsa.
Ellingsen har også ein nydeleg intro på balladen «Mingus», men orkesterleiaren og komponisten gjer her først og fremst «grovjobben» saman med Mofjell. Det gjer dei til gjengjeld både elegant og fjellstøtt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Audun Automat:
Uflaks
Torstein Lavik Larsen, trompet; Jørgen Mathisen, saksofon; Erlend Slettevoll, Fender Rhodes; Audun Ellingsen, bass; Ole Mofjell, trommer.
AMP Music & Records
I 1970, då eg for alvor, eller skal eg seia monomant, byrja å lytta på jazz, skulle alle orkesterleiarar ha pianisten sin til å spela Fender Rhodes, i alle fall på delar av repertoaret. Eg oppdaga fort at nokon fekk dette instrumentet til å låta skikkeleg, dei fleste ikkje. Heldigvis er Erlend Slettevoll ein av mange norske pianistar som veit å utnytta dei spesielle kvalitetane i dette instrumentet.
Eit av fleire pluss med denne innspelinga er Fender Rhodes-spelet til Slettevoll, men det stoppar ikkje der. Ellingsen har komponert åtte låtar, seks av dei fungerer også fint som utgangspunkt for improvisasjon. Dei korte «Nostradamus» og «Somnius» er som mellomspel å rekna.
Det går an å hevda at musikken på Uflaks er tilbakeskodande, men eg ser på dette som moderne mainstream som hentar inspirasjon frå både 1960- og 70-talet, og som er både frisk og kreativ. Ikkje berre Slettevoll gjer sakene sine bra. Jørgen Mathisen har lange og mangslungne, men likevel så ulike kor på tittellåten «Uflaks», på «Brutus» og «Nocturnus», men sistnemnde låt blir skjemd av ei unaudsynleg lang avslutning.
Torstein Lavik Larsen markerer seg fint på opningskuttet «Triumphus», på «Mingus» og kollektivt med Mathisen på avslutninga «Circus». Spesielt på opningssporet er Larsen i sitt ess. Her kjem også inspirasjonen frå Don Cherry fram. Med den fengande introen til Ellingsen og ditto tema er «Triumphus» sjølve rosina i pølsa.
Ellingsen har også ein nydeleg intro på balladen «Mingus», men orkesterleiaren og komponisten gjer her først og fremst «grovjobben» saman med Mofjell. Det gjer dei til gjengjeld både elegant og fjellstøtt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Filmen til Agnieszka Holland om flyktningar på grensa mellom Polen og Belarus vann juryprisen og var nominert til Gulløva på filmfestivalen i Venezia.
Foto: Another World Entertainment
Svartkvitt mareritt
Agnieszka Holland viser rettmessig raseri i grufullt og godt grensedrama.
Ukraina er avhengig av ei rekke våpensystem frå USA, som dette: rakettsystemet Patriot.
Foto: Sean Murphy / AP / NTB
Ein uunnverleg alliert
Kva blir att av Ukraina dersom våpenleveransane frå USA stoggar?
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.