Egodriven pompøsitet
Oppstyret rundt Kanye West seier mykje om kjendiseri og marknadsføring, men musikken hans har ingenting å melde.
Rap
Kanye West:
Donda
Universal
Utgjevinga av Kanye Wests nye album, Donda, er omhylla av enorme mengder kjendiseri, kontrovers og konflikt. Det er god marknadsføring, og no skriv vi om det her òg. På Wikipedia er han, i tillegg til rappar og produsent, omtalt som businessmann, mellom anna, og kan hende er det meir forretning enn musikk han driv med.
Dei 27 låtane på Donda er iallfall jamt over gnålete og uinteressante. «Believe What I Say» er mildt fengjande, men det er på grunn av samplinga av ein klassisk Lauryn Hill-låt. «Off The Grid» har intrikate bassliner, men banal rap øydelegg. «Jail» er ein masete poplåt eg håper eg slepp høyre att.
Albumet er oppkalla etter Wests døde mor, men handlar om West sjølv. I opptak får vi høyre mamma Donda tale, og det ho talar om, er kor viktig og unik sonen er. Tekstane elles handlar oftast om Wests ego og sjølvforherlegande åndelegskap – vi får vite at West har gudemakt og drikk vievatn – eller om konfliktar i kjendismiljøet rundt han. Stundom, med soger om kvelartak og «tough love», vert det tilsynelatande argumentert for vald mot kvinner. Både den overgrepsskulda Marilyn Manson og valdsdømde Chris Brown har bidratt til musikk og marknadsføring.
Teikneserieforfattaren Alan Moore har samanlikna det å vere verdsberømt med utforsking av ukjent farvatn og åtvara om dei negative effektane kjendiseri og geniforklaring kan ha på den berømte. West har nok gått seg vill i det ukartlagde kjendisterrenget som har blitt tilgjengeleg i facebookalderen.
Kan hende kan ulukka hans lære oss noko om mental helse og dynamikken mellom suksess og ego under kapitalismen, men musikken er uinteressant.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rap
Kanye West:
Donda
Universal
Utgjevinga av Kanye Wests nye album, Donda, er omhylla av enorme mengder kjendiseri, kontrovers og konflikt. Det er god marknadsføring, og no skriv vi om det her òg. På Wikipedia er han, i tillegg til rappar og produsent, omtalt som businessmann, mellom anna, og kan hende er det meir forretning enn musikk han driv med.
Dei 27 låtane på Donda er iallfall jamt over gnålete og uinteressante. «Believe What I Say» er mildt fengjande, men det er på grunn av samplinga av ein klassisk Lauryn Hill-låt. «Off The Grid» har intrikate bassliner, men banal rap øydelegg. «Jail» er ein masete poplåt eg håper eg slepp høyre att.
Albumet er oppkalla etter Wests døde mor, men handlar om West sjølv. I opptak får vi høyre mamma Donda tale, og det ho talar om, er kor viktig og unik sonen er. Tekstane elles handlar oftast om Wests ego og sjølvforherlegande åndelegskap – vi får vite at West har gudemakt og drikk vievatn – eller om konfliktar i kjendismiljøet rundt han. Stundom, med soger om kvelartak og «tough love», vert det tilsynelatande argumentert for vald mot kvinner. Både den overgrepsskulda Marilyn Manson og valdsdømde Chris Brown har bidratt til musikk og marknadsføring.
Teikneserieforfattaren Alan Moore har samanlikna det å vere verdsberømt med utforsking av ukjent farvatn og åtvara om dei negative effektane kjendiseri og geniforklaring kan ha på den berømte. West har nok gått seg vill i det ukartlagde kjendisterrenget som har blitt tilgjengeleg i facebookalderen.
Kan hende kan ulukka hans lære oss noko om mental helse og dynamikken mellom suksess og ego under kapitalismen, men musikken er uinteressant.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.