Eit audmjukt ja til livet
Marthe Lea tek nye steg.
Jazz
Marthe Lea Band:
Herlighetens vei
Marthe Lea, tenorsaksofon, fløyter, piano, vokal, udungu og perkusjon; Andreas Røysum, klarinett, bassklarinett, kontrabassklarinett, fløyte, vokal og perkusjon; Hans P. Kjorstad, fele, vokal og perkusjon; Egil Kalman, bass, modular synthesizer og vokal; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon og vokal. Motvind Records
Marthe Lea dyrkar ei form for musikalsk naivisme. Slik sett er Herlighetens vei ikkje berre ei vidareføring av den kritikarroste debutplata Asura frå 2021, men ei reindyrking.
Det musikalske råmaterialet finn Lea gjerne i folkemusikken, afrikansk som norsk, men råmaterialet er eit utgangspunkt for tolkingar som er særmerkte for Marthe Lea Band. Naivismen ligg i første rekkje i at Lea gjev ein god dag i musikalske konvensjonar. Musikken er ofte rytmisk kompleks, og det improviserte går inn og ut av lydbiletet, men uansett høyrest det heile så liketil.
Harmonikken og rytmikken som ligg under temaet, går som ein tråd gjennom stykka, og improvisasjonane flettar seg rundt. På dette viset får musikken oftast eit meditativt preg. Tittellåten og «Sa brugda» er gode døme. Nærast eit meir konvensjonelt jazzuttrykk kjem ein i den fengande «Ayumi», der Kjorstad verkeleg får strekkja ut, men stort sett er det kollektivet/ensemblet det dreiar seg om.
«Aldri skal eg glemma livet» fangar opp i seg mange av kvalitetane ved denne plata. Folketonen, det særprega perkusjonsarrangementet og den vokale stilen utrykkjer i sum ei audmjuk omfamning av livet, og det beste av alt er at det fungerer like godt på plate som på scenen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Marthe Lea Band:
Herlighetens vei
Marthe Lea, tenorsaksofon, fløyter, piano, vokal, udungu og perkusjon; Andreas Røysum, klarinett, bassklarinett, kontrabassklarinett, fløyte, vokal og perkusjon; Hans P. Kjorstad, fele, vokal og perkusjon; Egil Kalman, bass, modular synthesizer og vokal; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon og vokal. Motvind Records
Marthe Lea dyrkar ei form for musikalsk naivisme. Slik sett er Herlighetens vei ikkje berre ei vidareføring av den kritikarroste debutplata Asura frå 2021, men ei reindyrking.
Det musikalske råmaterialet finn Lea gjerne i folkemusikken, afrikansk som norsk, men råmaterialet er eit utgangspunkt for tolkingar som er særmerkte for Marthe Lea Band. Naivismen ligg i første rekkje i at Lea gjev ein god dag i musikalske konvensjonar. Musikken er ofte rytmisk kompleks, og det improviserte går inn og ut av lydbiletet, men uansett høyrest det heile så liketil.
Harmonikken og rytmikken som ligg under temaet, går som ein tråd gjennom stykka, og improvisasjonane flettar seg rundt. På dette viset får musikken oftast eit meditativt preg. Tittellåten og «Sa brugda» er gode døme. Nærast eit meir konvensjonelt jazzuttrykk kjem ein i den fengande «Ayumi», der Kjorstad verkeleg får strekkja ut, men stort sett er det kollektivet/ensemblet det dreiar seg om.
«Aldri skal eg glemma livet» fangar opp i seg mange av kvalitetane ved denne plata. Folketonen, det særprega perkusjonsarrangementet og den vokale stilen utrykkjer i sum ei audmjuk omfamning av livet, og det beste av alt er at det fungerer like godt på plate som på scenen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.