Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Engelsk elegi

Graham Anthony Devine spelar britisk gitarmusikk med renessanserøter.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den engelske komponisten Benjamin Britten (1913–1976).

Den engelske komponisten Benjamin Britten (1913–1976).

Foto via Wikimedia

Den engelske komponisten Benjamin Britten (1913–1976).

Den engelske komponisten Benjamin Britten (1913–1976).

Foto via Wikimedia

2841
20230331
2841
20230331

CD

Britten, Dowland, Maw, Rutter, Cyril:

British Guitar Music Vol. 2

Graham Anthony Devine, gitar. Naxos 2022

Julian Bream er ein mann alle klassiske gitaristar har eit tilhøve til. Denne engelskmannen, som døydde for tre år sidan, 87 år gamal, var ein av dei største klassiske gitaristane på 1900-talet. Det prominente namnet hans opna for tingingsverk frå dei største komponistane i samtida, noko som resulterte i eit nytt gitarrepertoar av høg kvalitet.

Namnet Bream går som ein raud tråd gjennom soloalbumet til engelske Graham Anthony Devine, sjølv om ingen av stykka er komponerte av han. Plata med britisk gitarmusikk syner kor tilbakeskodande mykje av dette nye repertoaret er. Dei moderne gitaristane og gitarkomponistane såg attende til slutten av 1500-talet, då Elizabeth 1. sat på trona. Epoken, som britane kallar elisabethansk, var nemleg glanstida til den engelske luttmusikken.

Dowland og Britten

Bream lyfte som ein av dei fyrste fram dette elisabethanske repertoaret og spelte verka til John Dowland (1563–1626) på lutt. Devine går i Breams fotspor når han på albumet spelar sitt eige arrangement av Dowlands melankolske Mr John Langton’s Pavan. Denne dansesatsen er typisk for Dowlands melodisk songlege og harmonisk særmerkte stil.

Eg likar Devines spel. Den roleg pulserande flyten renessansemusikken ha for å utfalda seg, den litt nonchalante måten han spelar dei snøgge løpa på, den ledige, men tydeleg artikulerte måten å utføra trillene på – alt dette høyrer me i framføringa hans. Teknisk kling det lytefritt.

Ein av dei viktigaste 1900-
talskomponistane som Bream tinga verk av, var Benjamin Britten. Hans Nocturnal after John Dowland, op. 70 (urframført av Bream i 1964), er blitt ståande som eit hovudverk i den nyare gitarlitteraturen. Britten har her teke utgangspunkt i Dowlands luttsong Come, heavy Sleep, som han omformar til åtte meir eller mindre frie variasjonar. Devine maktar å spenna ein vid boge over heile dette 18 minuttar lange verket, som får forløysinga si mot slutten, der Dowlands elegiske luttsong trer fram i enkel og ukunstla form.

Rutter og Scott

Mindre inntrykk gjer John Rutters (fødd 1945) Prélude Antique frå 1980. Komponisten har nok late seg inspirera av J.S. Bachs fyrste preludium i C-dur frå Wohltemperiertes Klavier, men utan å skapa noko markant nytt. Stilen bikkar over i kitsch, tonespråket blir som eit dikt med banale enderim. Meir substans har Cyril Scotts (1879–1970) Sonatina frå 1927, som her blir spelt i Breams grundig omarbeidde versjon. Devines tolking får fram dei ulike klangaspekta ved den klassiske gitaren, med metta harmoniar, delikate topptonar og rikt bassregister.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Britten, Dowland, Maw, Rutter, Cyril:

British Guitar Music Vol. 2

Graham Anthony Devine, gitar. Naxos 2022

Julian Bream er ein mann alle klassiske gitaristar har eit tilhøve til. Denne engelskmannen, som døydde for tre år sidan, 87 år gamal, var ein av dei største klassiske gitaristane på 1900-talet. Det prominente namnet hans opna for tingingsverk frå dei største komponistane i samtida, noko som resulterte i eit nytt gitarrepertoar av høg kvalitet.

Namnet Bream går som ein raud tråd gjennom soloalbumet til engelske Graham Anthony Devine, sjølv om ingen av stykka er komponerte av han. Plata med britisk gitarmusikk syner kor tilbakeskodande mykje av dette nye repertoaret er. Dei moderne gitaristane og gitarkomponistane såg attende til slutten av 1500-talet, då Elizabeth 1. sat på trona. Epoken, som britane kallar elisabethansk, var nemleg glanstida til den engelske luttmusikken.

Dowland og Britten

Bream lyfte som ein av dei fyrste fram dette elisabethanske repertoaret og spelte verka til John Dowland (1563–1626) på lutt. Devine går i Breams fotspor når han på albumet spelar sitt eige arrangement av Dowlands melankolske Mr John Langton’s Pavan. Denne dansesatsen er typisk for Dowlands melodisk songlege og harmonisk særmerkte stil.

Eg likar Devines spel. Den roleg pulserande flyten renessansemusikken ha for å utfalda seg, den litt nonchalante måten han spelar dei snøgge løpa på, den ledige, men tydeleg artikulerte måten å utføra trillene på – alt dette høyrer me i framføringa hans. Teknisk kling det lytefritt.

Ein av dei viktigaste 1900-
talskomponistane som Bream tinga verk av, var Benjamin Britten. Hans Nocturnal after John Dowland, op. 70 (urframført av Bream i 1964), er blitt ståande som eit hovudverk i den nyare gitarlitteraturen. Britten har her teke utgangspunkt i Dowlands luttsong Come, heavy Sleep, som han omformar til åtte meir eller mindre frie variasjonar. Devine maktar å spenna ein vid boge over heile dette 18 minuttar lange verket, som får forløysinga si mot slutten, der Dowlands elegiske luttsong trer fram i enkel og ukunstla form.

Rutter og Scott

Mindre inntrykk gjer John Rutters (fødd 1945) Prélude Antique frå 1980. Komponisten har nok late seg inspirera av J.S. Bachs fyrste preludium i C-dur frå Wohltemperiertes Klavier, men utan å skapa noko markant nytt. Stilen bikkar over i kitsch, tonespråket blir som eit dikt med banale enderim. Meir substans har Cyril Scotts (1879–1970) Sonatina frå 1927, som her blir spelt i Breams grundig omarbeidde versjon. Devines tolking får fram dei ulike klangaspekta ved den klassiske gitaren, med metta harmoniar, delikate topptonar og rikt bassregister.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis