JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Enorm etterklang

Les Passions de l’Âme framførte gamal musikk i ny kyrkje.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den nye Paulinarkyrkja i Leipzig blei vigsla i 2017.

Den nye Paulinarkyrkja i Leipzig blei vigsla i 2017.

Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig

Den nye Paulinarkyrkja i Leipzig blei vigsla i 2017.

Den nye Paulinarkyrkja i Leipzig blei vigsla i 2017.

Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig

2292
20230623
2292
20230623

Konsert

J.S. Bach, G.Ph. Telemann:

Konsertar og kantatar

Hana Blažíková, sopran; Les Passions de l’Âme.Paulinerkirche, Leipzig, laurdag 10. juni

Sidan eg flytte frå Leipzig i 2017, har byen fått ei ny kyrkje: Universitetskyrkja St. Pauli (Paulinerkirche på folkemunne), som ligg vegg i vegg med universitetets hovudbygning. Fasaden og innsida i denne moderne, lyse og tiltalande bygningen siterer seingotiske formprinsipp frå den gamle Paulinarkyrkja frå 1400-talet, som stod på denne staden fram til 1968. Morgonen 20. mai det året blei ho sprengd i lufta av DDR-regimet – på kort varsel, slik at mykje mellomalderkunst og barokkorgelet frå 1717 (som Bach ofte spelte på) ikkje kunne bergast.

Denne kulturbarbariske gjerninga (bilete av sprenginga finst på internett) blei gjennomført for å gje plass til Karl-Marx-Universität Leipzig, eit hesleg, asbestureina byggverk som måtte rivast etter den tyske sameininga. Som ein ytterlegare hån: Der gamlekyrkja, som var vigsla apostelen Paulus, hadde stått, installerte kommunistane eit kolossalt, grotesk bronserelieff med deira største apostel, Karl Marx.

Til hjarta

Eg lyt innrømma at eg tenkte mykje på dette der eg sat i den nye kyrkja, under konserten med barokkensemblet Les Passions de l’Âme og den utmerkte tsjekkiske sopranen Hana Blažíková. Konsertar og kantatar av Bach og Georg Philipp Telemann (1681–1767) blei framførte. Blažíková song vakkert. Røysta hennar er ikkje så kraftig, men dei mange klanglege nyansane og den frie fraseringa hennar, gjekk rett til hjarta. Ho fekk eit godt grep om publikum.

Samspelsproblem

Orkesteret hadde mange unge og dyktige musikarar. Her opplevde me speleglede, men som ensemblet sleit dei med å få i stand den rette driven i samspelet. Særleg bassavdelinga (cembalo, orgel, cello og kontrabass) hang ofte litt etter fiolinane. Me merka det særleg i Bachs Dobbeltkonsert i c-moll, BWV 1060 (versjonen for obo og fiolin), og i finalenummeret, den virtuose soprankantaten Jauchzet Gott in allen Landen, BWV 51.

Den nye kyrkja har vide, glatte veggflater, noko som gjer etterklangen i rommet veldig. Eg mistenkjer at dette var grunnen til dei samspelstekniske problema.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

J.S. Bach, G.Ph. Telemann:

Konsertar og kantatar

Hana Blažíková, sopran; Les Passions de l’Âme.Paulinerkirche, Leipzig, laurdag 10. juni

Sidan eg flytte frå Leipzig i 2017, har byen fått ei ny kyrkje: Universitetskyrkja St. Pauli (Paulinerkirche på folkemunne), som ligg vegg i vegg med universitetets hovudbygning. Fasaden og innsida i denne moderne, lyse og tiltalande bygningen siterer seingotiske formprinsipp frå den gamle Paulinarkyrkja frå 1400-talet, som stod på denne staden fram til 1968. Morgonen 20. mai det året blei ho sprengd i lufta av DDR-regimet – på kort varsel, slik at mykje mellomalderkunst og barokkorgelet frå 1717 (som Bach ofte spelte på) ikkje kunne bergast.

Denne kulturbarbariske gjerninga (bilete av sprenginga finst på internett) blei gjennomført for å gje plass til Karl-Marx-Universität Leipzig, eit hesleg, asbestureina byggverk som måtte rivast etter den tyske sameininga. Som ein ytterlegare hån: Der gamlekyrkja, som var vigsla apostelen Paulus, hadde stått, installerte kommunistane eit kolossalt, grotesk bronserelieff med deira største apostel, Karl Marx.

Til hjarta

Eg lyt innrømma at eg tenkte mykje på dette der eg sat i den nye kyrkja, under konserten med barokkensemblet Les Passions de l’Âme og den utmerkte tsjekkiske sopranen Hana Blažíková. Konsertar og kantatar av Bach og Georg Philipp Telemann (1681–1767) blei framførte. Blažíková song vakkert. Røysta hennar er ikkje så kraftig, men dei mange klanglege nyansane og den frie fraseringa hennar, gjekk rett til hjarta. Ho fekk eit godt grep om publikum.

Samspelsproblem

Orkesteret hadde mange unge og dyktige musikarar. Her opplevde me speleglede, men som ensemblet sleit dei med å få i stand den rette driven i samspelet. Særleg bassavdelinga (cembalo, orgel, cello og kontrabass) hang ofte litt etter fiolinane. Me merka det særleg i Bachs Dobbeltkonsert i c-moll, BWV 1060 (versjonen for obo og fiolin), og i finalenummeret, den virtuose soprankantaten Jauchzet Gott in allen Landen, BWV 51.

Den nye kyrkja har vide, glatte veggflater, noko som gjer etterklangen i rommet veldig. Eg mistenkjer at dette var grunnen til dei samspelstekniske problema.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis