JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fargerik vev

Improvisasjon og arrangement smeltar fint i hop.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1705
20211022
1705
20211022

Jazz

Andreas Røysum Ensemble:

Fredsfanatisme

Henriette Eilertsen, fløyte; Signe Emmeluth, altsaks; Marthe Lea, tenorsaks; Andreas Røysum, klarinett, bassklarinett og kontrabassklarinett; Hans P. Kjørstad, fiolin; Joel Ring, cello og bass; John Andrew Wilhite-Hannisdal og Christian Meaas Svendsen, bass; Ivar Myrset Asheim, trommer og perkusjon. Motvind Records

Anders Røysum er klar med andreplata halvtanna år etter debuten og tek konseptet eit steg vidare. Framleis er det snakk om ei blanding av etnisk inspirert musikk og frijazz, men denne gongen tenderer det etniske mot afrikansk musikk. Ensemblet er mest uendra, men tablaen er ikkje med denne gongen. Ein dimensjon går tapt, men Asheim blir tydlegare igangsetjar og kraftsentrum.

Musikken er ein kompleks vev av korte, men skiftande riff, korte, ekspressive utblåsingar og eit massivt rytmisk fundament med bassane og celloen som putrar og går. Hovudmønsteret blir brote gjennom dei frie «samtalane» «Kvintett (for Leroy Jenkins)» og «Kvartett (for Joseph Jarman)», ein nydeleg gongsekvens og ditto rubato blåseintro på den japanskinspirerte «Sawakuro», der Marthe Lea spelar utruleg vakkert – både lyrisk og intenst.

Røysum og ensemblet har lukkast betre denne gongen med å vikla i hop det arrangerte og det improviserte. Det heile verkar meir organisk. Likevel verkar det komplekse så enkelt og naturleg i hendene på eit knippe musikarar som har knekt koden. Den velstrukturerte «Sawakuro» og den rabiate og lett kaotiske «Jakter på Røyskatten» er høgdepunkt på ei plate som ikkje har djupe dalar.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Andreas Røysum Ensemble:

Fredsfanatisme

Henriette Eilertsen, fløyte; Signe Emmeluth, altsaks; Marthe Lea, tenorsaks; Andreas Røysum, klarinett, bassklarinett og kontrabassklarinett; Hans P. Kjørstad, fiolin; Joel Ring, cello og bass; John Andrew Wilhite-Hannisdal og Christian Meaas Svendsen, bass; Ivar Myrset Asheim, trommer og perkusjon. Motvind Records

Anders Røysum er klar med andreplata halvtanna år etter debuten og tek konseptet eit steg vidare. Framleis er det snakk om ei blanding av etnisk inspirert musikk og frijazz, men denne gongen tenderer det etniske mot afrikansk musikk. Ensemblet er mest uendra, men tablaen er ikkje med denne gongen. Ein dimensjon går tapt, men Asheim blir tydlegare igangsetjar og kraftsentrum.

Musikken er ein kompleks vev av korte, men skiftande riff, korte, ekspressive utblåsingar og eit massivt rytmisk fundament med bassane og celloen som putrar og går. Hovudmønsteret blir brote gjennom dei frie «samtalane» «Kvintett (for Leroy Jenkins)» og «Kvartett (for Joseph Jarman)», ein nydeleg gongsekvens og ditto rubato blåseintro på den japanskinspirerte «Sawakuro», der Marthe Lea spelar utruleg vakkert – både lyrisk og intenst.

Røysum og ensemblet har lukkast betre denne gongen med å vikla i hop det arrangerte og det improviserte. Det heile verkar meir organisk. Likevel verkar det komplekse så enkelt og naturleg i hendene på eit knippe musikarar som har knekt koden. Den velstrukturerte «Sawakuro» og den rabiate og lett kaotiske «Jakter på Røyskatten» er høgdepunkt på ei plate som ikkje har djupe dalar.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Foto: Dagfinn Nordbø

MatFeature
Dagfinn Nordbø

Finaste finnbiffen

«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis