Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Jazz
Henriette Eilertsen & OJKOS:
Om tålmodighet
Lyder Øvreås Røed og Tancred Heyerdahl Husø, trompet; Magnus Murphy Joelson, Johannes Fosse Solvang og Andreas Rotevatn, trombone; Henriette Eilertsen, fløyte; Camilla Hole, sopransaksofon; Tina Lægreid Olsen, barytonsaksofon og bassklarinett; Joel Ring, cello; Mike McCormick, gitar og elektronikk; Arne Martin Nybo, gitar; Alexander Hoholm, bass; Knut Kvifte Nesheim, trommer. Nice Things Records
Orkesteret for jazzkomponistar i Oslo (OJKOS) er inne i eit generasjonsskifte. I løpet av 2024 vil orkesteret ha ny besetning. Om tålmodighet er slik sett Eilertsens siste natt med gjengen. Dei ti låtane blei spelte inn i desember 2021 og er alle førte i pennen av Henriette Eilertsen. «Velkomen i verda» er skriven saman med Andreas Rotevatn.
Fløytist og komponist Henriette Eilertsen.
Foto: Ketil Hardy
I presseskrivet vert det sagt at musikken reflekterer over tolsemd i musikken og livet generelt. Det er vanskeleg å argumentera for at innhaldet på plata set tolsemda til lyttaren på prøve. Det skjer noko interessant i musikken heile tida, sjølv om det av og til skjer på minimalistisk vis. Likevel gjev tittelen meining. Det meditative er ein sentral komponent i uttrykket.
Nokre låtar er stramt komponerte og arrangerte, til dømes «Proletaren og kammerater» som har kimen i seg til å bli eit større verk, medan andre låtar er meir diffuse bakteppe til solistiske ytringar. Å skapa ein velfungerande «musikalsk scenografi» til ein solo er krevjande. Den kunsten kan Eilertsen. Tancred Heyerdahl Husøs kor på «Springer i Coimbra» og Eilertsens solo i «Dorging ved midnatt» er gode døme, men høgdepunktet er Andreas Rotevatns historieforteljing i «Mesta lagi». Her byggjer Eilertsen opp forventning gjennom ein lang intro.
Henriette Eilertsen med fløyte til venstre på biletet av OJKOS.
Foto: Kat Gade
I tillegg til å gje rom for mange solistiske bidrag brukar Eilertsen ulike delar av orkestrert for å prega dei ulike låtane og skapar såleis fin variasjon. Eilertsen har teke farvel med OJKOS, eit vakkert og verdig farvel.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Henriette Eilertsen & OJKOS:
Om tålmodighet
Lyder Øvreås Røed og Tancred Heyerdahl Husø, trompet; Magnus Murphy Joelson, Johannes Fosse Solvang og Andreas Rotevatn, trombone; Henriette Eilertsen, fløyte; Camilla Hole, sopransaksofon; Tina Lægreid Olsen, barytonsaksofon og bassklarinett; Joel Ring, cello; Mike McCormick, gitar og elektronikk; Arne Martin Nybo, gitar; Alexander Hoholm, bass; Knut Kvifte Nesheim, trommer. Nice Things Records
Orkesteret for jazzkomponistar i Oslo (OJKOS) er inne i eit generasjonsskifte. I løpet av 2024 vil orkesteret ha ny besetning. Om tålmodighet er slik sett Eilertsens siste natt med gjengen. Dei ti låtane blei spelte inn i desember 2021 og er alle førte i pennen av Henriette Eilertsen. «Velkomen i verda» er skriven saman med Andreas Rotevatn.
Fløytist og komponist Henriette Eilertsen.
Foto: Ketil Hardy
I presseskrivet vert det sagt at musikken reflekterer over tolsemd i musikken og livet generelt. Det er vanskeleg å argumentera for at innhaldet på plata set tolsemda til lyttaren på prøve. Det skjer noko interessant i musikken heile tida, sjølv om det av og til skjer på minimalistisk vis. Likevel gjev tittelen meining. Det meditative er ein sentral komponent i uttrykket.
Nokre låtar er stramt komponerte og arrangerte, til dømes «Proletaren og kammerater» som har kimen i seg til å bli eit større verk, medan andre låtar er meir diffuse bakteppe til solistiske ytringar. Å skapa ein velfungerande «musikalsk scenografi» til ein solo er krevjande. Den kunsten kan Eilertsen. Tancred Heyerdahl Husøs kor på «Springer i Coimbra» og Eilertsens solo i «Dorging ved midnatt» er gode døme, men høgdepunktet er Andreas Rotevatns historieforteljing i «Mesta lagi». Her byggjer Eilertsen opp forventning gjennom ein lang intro.
Henriette Eilertsen med fløyte til venstre på biletet av OJKOS.
Foto: Kat Gade
I tillegg til å gje rom for mange solistiske bidrag brukar Eilertsen ulike delar av orkestrert for å prega dei ulike låtane og skapar såleis fin variasjon. Eilertsen har teke farvel med OJKOS, eit vakkert og verdig farvel.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub- rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.
Snart heime: Denne gjengen er klar for å kome heim – fulle av feittsyrer dei har sikra seg i fjellet.
Foto: Siri Helle
Geografisk heimehøyrande lam
Problema oppstår med papirarbeid og pellets.