Flettar saman karrierevegar
Karl Seglem har fokus på tenorsaksofonen og ny musikk.
Karl Seglem har laga eit nytt album i jazzkvartettformatet.
Foto: Oddleiv Apneseth
Jazz
Karl Seglem:
Ei aning grønt
Karl Seglem, tenorsaksofon, vokal og elektronikk; Håkon Høgemo, hardingfele (2,5,7); Andreas Ulvo, piano, synth (1,4,7,8); Reidar Skår, elektronikk (2,5); Sigurd Hole, bass (1,4); Hallvard Gaardløs, bass (2,5,7); Svein Schultz, bass (8); Jonas Howden Sjøvaag, trommer (1,4); Kåre Opheim, trommer (2,5,7,8); Odd Einar Nordheim, vokal (8); Erlend Viken, hardingfele (5); Kenneth Lien, munnharpe og strengeinstrument. Nye nor
Som kunstnar har Seglem følgt tre spor. Han har dyrka eit moderne jazzuttrykk innanfor ramma av kvartettformatet. Verdsmusikken har han jobba med i eit noko større format. Det tredje sporet er nærast for ein restkategori å rekna. Her finn ein samarbeidet med Terje Isungset i Isglem og Utla, der også Håkon Høgemo er med. Seglem har stor interesse for lyrikk og har spelt inn eigne dikt med musikalsk følgje, samarbeidd med Jon Fosse og Berit Opheim. Med sistnemnde har han spelt inn «Draumkvedet».
Med Ei aning grønt miksar han dei ulike retningane. Det er ikkje snakk om ei «best of»-plate. Rett nok vender han attende til gamle trakter med «Rit again», men elles er det ny musikk over heile linja, og tenorsaksofonen er med på åtte av dei ni låtane. På avslutningskuttet «Jordtjuv» er det stemma og elektronikken som gjeld.
Fokuset på ny musikk fører ikkje Seglem inn i freistinga å sjå attende. Tittel- og opningssporet «Ei aning grønt» slår an tonen og er klart den mest vellukka ytringa samla sett. Låten syner at kvartetten Seglem, Ulvo, Hole og Sjøvaag framleis har mykje ugjort. Dei ni låtane utgjer ein fin og variert heilskap, og Seglem dokumenterer at han er ein saksofonist som fortener å bli lytta til. Han er gjerne blitt knytt til dette meiningslause omgrepet fjelljazz, men ingen har integrert så mykje norsk folkemusikk i spelet sitt som Karl Seglem.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Karl Seglem:
Ei aning grønt
Karl Seglem, tenorsaksofon, vokal og elektronikk; Håkon Høgemo, hardingfele (2,5,7); Andreas Ulvo, piano, synth (1,4,7,8); Reidar Skår, elektronikk (2,5); Sigurd Hole, bass (1,4); Hallvard Gaardløs, bass (2,5,7); Svein Schultz, bass (8); Jonas Howden Sjøvaag, trommer (1,4); Kåre Opheim, trommer (2,5,7,8); Odd Einar Nordheim, vokal (8); Erlend Viken, hardingfele (5); Kenneth Lien, munnharpe og strengeinstrument. Nye nor
Som kunstnar har Seglem følgt tre spor. Han har dyrka eit moderne jazzuttrykk innanfor ramma av kvartettformatet. Verdsmusikken har han jobba med i eit noko større format. Det tredje sporet er nærast for ein restkategori å rekna. Her finn ein samarbeidet med Terje Isungset i Isglem og Utla, der også Håkon Høgemo er med. Seglem har stor interesse for lyrikk og har spelt inn eigne dikt med musikalsk følgje, samarbeidd med Jon Fosse og Berit Opheim. Med sistnemnde har han spelt inn «Draumkvedet».
Med Ei aning grønt miksar han dei ulike retningane. Det er ikkje snakk om ei «best of»-plate. Rett nok vender han attende til gamle trakter med «Rit again», men elles er det ny musikk over heile linja, og tenorsaksofonen er med på åtte av dei ni låtane. På avslutningskuttet «Jordtjuv» er det stemma og elektronikken som gjeld.
Fokuset på ny musikk fører ikkje Seglem inn i freistinga å sjå attende. Tittel- og opningssporet «Ei aning grønt» slår an tonen og er klart den mest vellukka ytringa samla sett. Låten syner at kvartetten Seglem, Ulvo, Hole og Sjøvaag framleis har mykje ugjort. Dei ni låtane utgjer ein fin og variert heilskap, og Seglem dokumenterer at han er ein saksofonist som fortener å bli lytta til. Han er gjerne blitt knytt til dette meiningslause omgrepet fjelljazz, men ingen har integrert så mykje norsk folkemusikk i spelet sitt som Karl Seglem.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.