JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fokusert

Vesle Rosendal ruvar i det norske festivallandskapet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Baroniet frå 1665 er Rosendals kjennemerke.

Baroniet frå 1665 er Rosendals kjennemerke.

Foto: Sjur Haga Bringeland

Baroniet frå 1665 er Rosendals kjennemerke.

Baroniet frå 1665 er Rosendals kjennemerke.

Foto: Sjur Haga Bringeland

2997
20220715

Rosendal Kammermusikkfestival

Rosendal 7.–10. juli 2022

n Intimfestival grunnlagd av Leif Ove Andsnes i 2016

n Arrangert i og kring baroniet, som er frå 1665

n Byr på kammermusikarar i verdsklasse

n Vanlegvis i august, men i år framskunda til juli

Bakgrunn

Ludwig Van Beethoven

n Tysk komponist i overgangen frå wienerklassisismen til romantikken

n Fødd i Bonn i 1770, død i Wien i 1827

n Komponerte mellom anna 9 symfoniar, 5 klaverkonsertar og 32 klaversonatar

n Sjølve sinnbiletet på det romantiske kunstnargeniet

2997
20220715

Rosendal Kammermusikkfestival

Rosendal 7.–10. juli 2022

n Intimfestival grunnlagd av Leif Ove Andsnes i 2016

n Arrangert i og kring baroniet, som er frå 1665

n Byr på kammermusikarar i verdsklasse

n Vanlegvis i august, men i år framskunda til juli

Bakgrunn

Ludwig Van Beethoven

n Tysk komponist i overgangen frå wienerklassisismen til romantikken

n Fødd i Bonn i 1770, død i Wien i 1827

n Komponerte mellom anna 9 symfoniar, 5 klaverkonsertar og 32 klaversonatar

n Sjølve sinnbiletet på det romantiske kunstnargeniet

Kommentar

sjurhabring@gmail.com

Når det gjeld festivalar, er større så visst ikkje alltid betre. Rosendal Kammermusikkfestival, som i år gjekk føre seg frå torsdag 7. juli til sundag 10. juli, er kort og intens. Langhelga baud på ti konsertar, i tillegg til konsertintroduksjonar og samtalar – alt på høgaste nivå, med nokre av verdas beste klassiske musikarar.

Kunstnarleg leiar er pianisten Leif Ove Andsnes, som starta det heile i 2016. Han er vel den norske musikaren som har best føresetnad for å handplukka kollegaer til prosjekta sine. Eit døme: Då den tyske cellisten Tanja Tetzlaff fekk korona, måtte han finna ei erstatning. Erstatninga bar ikkje preg av å vera noka naudløysing. Engelske Steven Isserlis, som er ein av vår tids absolutt beste cellistar, tok på kort varsel turen til Rosendal.

Fjordferd

Rosendal er ein liten tettstad med små spelestadar. Det er difor lurt å tinga overnatting og konsertbillettar i god tid. Tilreisande langvegsfrå dreg vanlegvis via Bergen. På Vågen eller Flesland stig ein om bord på «Hardanger­fjordekspressen» (katamaranen M/S «Rygerfonn»), som brukar knappe to timar til Rosendal. I godt vêr er denne fjordferda ei oppleving i seg sjølv.

Kammermusikk er klassiske verk for små ensemble. Musikken er av intim karakter og høver best på mindre spelestadar. Rosendals kjennemerke, baroniet frå 1665, eignar seg lite til konsertar. Festivalens to arenaar er difor Kvinnherad kyrkje, ei vakker steinkyrkje frå 1200-talet med god akustikk, og Riddersalen (som er eit fjollete namn på ein ombygd låve, men akustikken er edel).

Festivaltemaet i år var Beethoven. Programmet krinsa kring denne romantiske giganten, førebileta hans og slike som har hatt han som førebilete. Beethoven-inspirert norsk samtidsmusikk var difor også å høyra, som Ketil Hvoslefs (fødd 1939) Beethoven-fantasi og Beethoven Trio.

Dankar ut Bergen

Rosendal Kammermusikkfestival imponerte med stram og intelligent programmering og strengt fokus på kunstnarleg kvalitet. Når det gjeld klassisk musikk, synte han seg difor langt meir relevant enn Festspillene i Bergen – festivalen som år for år fjernar seg lengre frå formålsparagrafen om å «gi et bilde av de beste norske og internasjonale kunstfrembringelser, vesentlig innenfor musikk» og å vera «den fremste norske manifestasjon i sitt slag».

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kommentar

sjurhabring@gmail.com

Når det gjeld festivalar, er større så visst ikkje alltid betre. Rosendal Kammermusikkfestival, som i år gjekk føre seg frå torsdag 7. juli til sundag 10. juli, er kort og intens. Langhelga baud på ti konsertar, i tillegg til konsertintroduksjonar og samtalar – alt på høgaste nivå, med nokre av verdas beste klassiske musikarar.

Kunstnarleg leiar er pianisten Leif Ove Andsnes, som starta det heile i 2016. Han er vel den norske musikaren som har best føresetnad for å handplukka kollegaer til prosjekta sine. Eit døme: Då den tyske cellisten Tanja Tetzlaff fekk korona, måtte han finna ei erstatning. Erstatninga bar ikkje preg av å vera noka naudløysing. Engelske Steven Isserlis, som er ein av vår tids absolutt beste cellistar, tok på kort varsel turen til Rosendal.

Fjordferd

Rosendal er ein liten tettstad med små spelestadar. Det er difor lurt å tinga overnatting og konsertbillettar i god tid. Tilreisande langvegsfrå dreg vanlegvis via Bergen. På Vågen eller Flesland stig ein om bord på «Hardanger­fjordekspressen» (katamaranen M/S «Rygerfonn»), som brukar knappe to timar til Rosendal. I godt vêr er denne fjordferda ei oppleving i seg sjølv.

Kammermusikk er klassiske verk for små ensemble. Musikken er av intim karakter og høver best på mindre spelestadar. Rosendals kjennemerke, baroniet frå 1665, eignar seg lite til konsertar. Festivalens to arenaar er difor Kvinnherad kyrkje, ei vakker steinkyrkje frå 1200-talet med god akustikk, og Riddersalen (som er eit fjollete namn på ein ombygd låve, men akustikken er edel).

Festivaltemaet i år var Beethoven. Programmet krinsa kring denne romantiske giganten, førebileta hans og slike som har hatt han som førebilete. Beethoven-inspirert norsk samtidsmusikk var difor også å høyra, som Ketil Hvoslefs (fødd 1939) Beethoven-fantasi og Beethoven Trio.

Dankar ut Bergen

Rosendal Kammermusikkfestival imponerte med stram og intelligent programmering og strengt fokus på kunstnarleg kvalitet. Når det gjeld klassisk musikk, synte han seg difor langt meir relevant enn Festspillene i Bergen – festivalen som år for år fjernar seg lengre frå formålsparagrafen om å «gi et bilde av de beste norske og internasjonale kunstfrembringelser, vesentlig innenfor musikk» og å vera «den fremste norske manifestasjon i sitt slag».

Sjur Haga Bringeland

«Medan Haydns skjemt er tørrvittig, tek Beethoven det heilt ut.»

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis