Forventa sterk debut
Kvartetten har det meste pluss perfekt kjemi.
Flukten er (f.v.) Hans Hulbækmo, Bardur Reinert Poulsen, Marius Klovning og Hanna Paulsberg.
Foto: Bjørn Opsahl
Jazz
Flukten:
Velkommen håp
Hanna Paulsberg, tenorsaks; Marius Klovning, gitar; Bárdur Reinert Poulsen, bass; Hans Hulbækmo, trommer.
ODIN CD9576
Denne kvartetten har nytta pandemien godt. Frå berr bakke hadde dei i løpet av eit knapt år klart eit repertoar som no ligg føre som utgjevinga Velkommen håp. Dei har også nådd å gjera inntrykk på konsertscenen. Alle fire er velkjende aktørar på den norske jazzscenen, og dei kunstnarlege vegane deira har kryssa kvarandre ved fleire høve.
Lovord
Det manglar ikkje på lovord til trommeslagaren Hulbækmo. Også denne meldaren har late seg imponera, og det han gjer på denne plata, svekkjer ikkje inntrykket, men her har han i tillegg komponert sju av ti låtar, «Mellomspill» rett nok i samarbeid med dei tre andre. Hulbækmo har fått folkemusikken inn med morsmjølka, og det kan ein høyra.
Komposisjonane ligg sjangermessig innanfor eit moderne jazzomgrep, men det finst melodifragment og rytmiske figurar som «avslører» folkemusikaren Hulbækmo. Både «Budeie boogie» og «Blomstrene» er glitrande døme.
Dei to Klovning-bidraga «Framsyning» og «Jonas og hvalen» (her må det vera lov å spørja nynorskbrukaren Klovning kva som er gale med kvalen?) viser to karakteristiske sider ved han som komponist, den første skakk, rubato og Frisell-inspirert og den andre ei lyrisk perle av ein ballade med eit makelaust gitarkor.
Heilskapleg
Paulsberg står ansvarleg for «Pave Toten Totten», men ho tek sitt mon att som solist. Ho meistrar kunsten å hinta betre dei fleste. Ho smyg seg inn med nokre varsame støytar på saksofonen før ho tek full plass med nokre velformulerte linjer i beste Sonny Rollins-stil, som i «Tennis med Torstein» og nemnde «Budeie boogie». Ho evnar å tenkja i lange linjer, å skapa heilskapleg forteljingar.
Poulsen har eit glitrande solistisk bidrag på «Bleik myrk legg», men ei gjennomlytting med bassfokus fortalde meg at han i tillegg gjer alt rett som del av kompet. Håpet lever!
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Flukten:
Velkommen håp
Hanna Paulsberg, tenorsaks; Marius Klovning, gitar; Bárdur Reinert Poulsen, bass; Hans Hulbækmo, trommer.
ODIN CD9576
Denne kvartetten har nytta pandemien godt. Frå berr bakke hadde dei i løpet av eit knapt år klart eit repertoar som no ligg føre som utgjevinga Velkommen håp. Dei har også nådd å gjera inntrykk på konsertscenen. Alle fire er velkjende aktørar på den norske jazzscenen, og dei kunstnarlege vegane deira har kryssa kvarandre ved fleire høve.
Lovord
Det manglar ikkje på lovord til trommeslagaren Hulbækmo. Også denne meldaren har late seg imponera, og det han gjer på denne plata, svekkjer ikkje inntrykket, men her har han i tillegg komponert sju av ti låtar, «Mellomspill» rett nok i samarbeid med dei tre andre. Hulbækmo har fått folkemusikken inn med morsmjølka, og det kan ein høyra.
Komposisjonane ligg sjangermessig innanfor eit moderne jazzomgrep, men det finst melodifragment og rytmiske figurar som «avslører» folkemusikaren Hulbækmo. Både «Budeie boogie» og «Blomstrene» er glitrande døme.
Dei to Klovning-bidraga «Framsyning» og «Jonas og hvalen» (her må det vera lov å spørja nynorskbrukaren Klovning kva som er gale med kvalen?) viser to karakteristiske sider ved han som komponist, den første skakk, rubato og Frisell-inspirert og den andre ei lyrisk perle av ein ballade med eit makelaust gitarkor.
Heilskapleg
Paulsberg står ansvarleg for «Pave Toten Totten», men ho tek sitt mon att som solist. Ho meistrar kunsten å hinta betre dei fleste. Ho smyg seg inn med nokre varsame støytar på saksofonen før ho tek full plass med nokre velformulerte linjer i beste Sonny Rollins-stil, som i «Tennis med Torstein» og nemnde «Budeie boogie». Ho evnar å tenkja i lange linjer, å skapa heilskapleg forteljingar.
Poulsen har eit glitrande solistisk bidrag på «Bleik myrk legg», men ei gjennomlytting med bassfokus fortalde meg at han i tillegg gjer alt rett som del av kompet. Håpet lever!
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.