Frisk folkrock
Unge oslobaserte musikarar fornyar musikalske idear frå 1970-talet.
Folkrock
Gangar:
Stubb
Mattias Thedens: feler; Oskar G. Lindberget: saksofonar; Richard Max: gitar; Jonas Thrana Jensen: bass; Henrik Dullum: trommer. Heilo
For tida kjem det ut mange plater der utgangspunktet er norsk folkemusikk, men blanda med andre stilartar. Ein kan merka stor påverknad frå pop/rock i delar av folkemusikken, og omvendt: Rockeplater som inneheld element av folkemusikk.
Reindyrka folkrock, derimot, er det mindre av. Før Gangar vart etablert, var truleg Gåte det bandet som gjennomførte denne musikalske hybridforma mest konsekvent. Likevel: Det er stor skilnad på Gåtes drøymande og delvis romantiske musikk og kraftutladingane til Gangar.
Her til lands har folkrocken ein historikk som kan førast tilbake til samarbeidet Sigbjørn Bernhoft Osa hadde med Saft, og Einar Mjølsnes’ medverknad i Christiania Fusel & Blaagress (der Øystein Sunde var ein sentral medlem). Men den folkrocken dei unge oslobaserte musikarane i Gangar serverer, er av eit langt tyngre slag: Felespelet til Mattias Thedens står heile tida sentralt, og utgangspunktet er gjerne tradisjonelle slåttar, men elles kling dette nærare den klassiske hardrocken, og inspirasjonen frå AC/DC er svært merkbar.
Dette er høgenergisk rockemusikk som er tydeleg prega av godt humør og feststemning, og slik sett milevidt frå den dystre svartmetallen, som òg kan vera inspirert av folkemusikk. I utgangspunktet er Gangar eit liveband som har turnert flittig både i Noreg og på kontinentet, og det kan merkast. Samspelet er tett og fylt av overskot.
Dette er i hovudsak ei instrumentalplate, men på to av spora medverkar kvedaren Synnøve Brøndbo Plassen. Folkemusikktilknytinga vert ytterlegare understreka gjennom Kenneth Liens munnharpespel på «Murukleiven». Plata sluttar med «Hennar Valborg», som er ein av dei mest utslitne jammelåtane blant yngre norske folkemusikarar. Man jamvel denne slåtten verkar frisk og ny i utgåva til Gangar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkrock
Gangar:
Stubb
Mattias Thedens: feler; Oskar G. Lindberget: saksofonar; Richard Max: gitar; Jonas Thrana Jensen: bass; Henrik Dullum: trommer. Heilo
For tida kjem det ut mange plater der utgangspunktet er norsk folkemusikk, men blanda med andre stilartar. Ein kan merka stor påverknad frå pop/rock i delar av folkemusikken, og omvendt: Rockeplater som inneheld element av folkemusikk.
Reindyrka folkrock, derimot, er det mindre av. Før Gangar vart etablert, var truleg Gåte det bandet som gjennomførte denne musikalske hybridforma mest konsekvent. Likevel: Det er stor skilnad på Gåtes drøymande og delvis romantiske musikk og kraftutladingane til Gangar.
Her til lands har folkrocken ein historikk som kan førast tilbake til samarbeidet Sigbjørn Bernhoft Osa hadde med Saft, og Einar Mjølsnes’ medverknad i Christiania Fusel & Blaagress (der Øystein Sunde var ein sentral medlem). Men den folkrocken dei unge oslobaserte musikarane i Gangar serverer, er av eit langt tyngre slag: Felespelet til Mattias Thedens står heile tida sentralt, og utgangspunktet er gjerne tradisjonelle slåttar, men elles kling dette nærare den klassiske hardrocken, og inspirasjonen frå AC/DC er svært merkbar.
Dette er høgenergisk rockemusikk som er tydeleg prega av godt humør og feststemning, og slik sett milevidt frå den dystre svartmetallen, som òg kan vera inspirert av folkemusikk. I utgangspunktet er Gangar eit liveband som har turnert flittig både i Noreg og på kontinentet, og det kan merkast. Samspelet er tett og fylt av overskot.
Dette er i hovudsak ei instrumentalplate, men på to av spora medverkar kvedaren Synnøve Brøndbo Plassen. Folkemusikktilknytinga vert ytterlegare understreka gjennom Kenneth Liens munnharpespel på «Murukleiven». Plata sluttar med «Hennar Valborg», som er ein av dei mest utslitne jammelåtane blant yngre norske folkemusikarar. Man jamvel denne slåtten verkar frisk og ny i utgåva til Gangar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.