Fullspektrums popsongdagbok
Dirt Femme er ei kjenslemessig berg-og-dal-bane som gir magesug, bakoversveis og gåsehud.
Tove Lo minner oss på kva popmusikk kan vere og gjere, skriv Rasmus Hungnes.
Pressefoto
Pop
Tove Lo:
Dirt Femme
Pretty Swede Records
Tove Lo har blitt kalla «Sveriges mørkaste pop-eksportartikkel» av Rolling Stone, og hennar femte album er ei påminning om kva popmusikk kan vere og gjere: Musikken er ultrafengjande og songbar, med eit rått, personleg uttrykk, og Dirt Femme dekkjer breidda i det emosjonelle spekteret så det ljomar mellom dei høgaste toppar og djupaste dalar i sjelslivet.
Musikken er fengjande og ofte svært dansbar, medan «balladane», der Lo briljerer med si fulle stemmeprakt over meir flytande, reint ekspressive arrangement, er til å bli slått i bakken av. Når ein lyttar til (eller ser – albumet har ein tilhøyrande film som kan søkjast opp på YouTube) Dirt Femme, skal det godt gjerast å unngå kjensla av at det ein høyrer på, er ei lyddagbok skriven i tydeleg, men særprega og ekspressiv handskrift. Dette er heilproff, elektronisk pop prega av massiv menneskelegdom.
«True Romance» er ein djup, mordarisk ballade oppkalla etter filmen frå 1993, og Los antrekk i den tilhøyrande videoscena speler på den kvinnelege hovudpersonens turkise og flekkete kuskinnklede. Låten som følgjer, «Grapefruit», tek tak i det å ikkje like lekamen ein ser i spegelen, og den frittståande musikkvideoen til songen utfordrar kroppsideala vi blir mentalt tvangsfôra med av reklame, rask moteindustri og alskens institusjonar som tener på objektivisering av menneskekroppen på effektivt vis. Det skulle ikkje vore naudsynt (alle er vakre), men det totale kroppsbiletekomplekset ser dessverre ut til å vere verre enn nokosinne.
Alle låtane – kvart kapittel eller innlegg – på Dirt Femme har særpreg og står godt på eigne bein, samstundes som dei passar saman som brikker i eit puslespel og dannar eit heilskapleg emosjonelt landskapsmåleri.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Tove Lo:
Dirt Femme
Pretty Swede Records
Tove Lo har blitt kalla «Sveriges mørkaste pop-eksportartikkel» av Rolling Stone, og hennar femte album er ei påminning om kva popmusikk kan vere og gjere: Musikken er ultrafengjande og songbar, med eit rått, personleg uttrykk, og Dirt Femme dekkjer breidda i det emosjonelle spekteret så det ljomar mellom dei høgaste toppar og djupaste dalar i sjelslivet.
Musikken er fengjande og ofte svært dansbar, medan «balladane», der Lo briljerer med si fulle stemmeprakt over meir flytande, reint ekspressive arrangement, er til å bli slått i bakken av. Når ein lyttar til (eller ser – albumet har ein tilhøyrande film som kan søkjast opp på YouTube) Dirt Femme, skal det godt gjerast å unngå kjensla av at det ein høyrer på, er ei lyddagbok skriven i tydeleg, men særprega og ekspressiv handskrift. Dette er heilproff, elektronisk pop prega av massiv menneskelegdom.
«True Romance» er ein djup, mordarisk ballade oppkalla etter filmen frå 1993, og Los antrekk i den tilhøyrande videoscena speler på den kvinnelege hovudpersonens turkise og flekkete kuskinnklede. Låten som følgjer, «Grapefruit», tek tak i det å ikkje like lekamen ein ser i spegelen, og den frittståande musikkvideoen til songen utfordrar kroppsideala vi blir mentalt tvangsfôra med av reklame, rask moteindustri og alskens institusjonar som tener på objektivisering av menneskekroppen på effektivt vis. Det skulle ikkje vore naudsynt (alle er vakre), men det totale kroppsbiletekomplekset ser dessverre ut til å vere verre enn nokosinne.
Alle låtane – kvart kapittel eller innlegg – på Dirt Femme har særpreg og står godt på eigne bein, samstundes som dei passar saman som brikker i eit puslespel og dannar eit heilskapleg emosjonelt landskapsmåleri.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.