Gamelan og spagettiwestern
Den indonesiske identitetsbyggingsmusikken samla på Padang Moonrise er ein forunderleg fryd for øyret.
Pop
Ymse
artistar:
Padang Moonrise: The Birth of the Modern Indonesian Recording Industry (1955–69)
Soundway Records
Britiske Soundway Records er, til liks med til dømes Light In The Attic, Sublime Frequencies, Awesome Tapes From Africa og det nederlandske Music From Memory, av den typen plateselskap som grev og løftar fram gløymde innspelte musikkskattar frå støvete esker og loft kringom på denne planeten vi bur på. Det er eit ærbart og viktig arbeid som bringar forvitnelege tonar, slik som dei på samleplata Padang Moonrise, til øyrekanalar verdsaltet rundt.
Samlinga har eit nærast panasiatisk preg og er full av overraskingar. Musikken blei, ifølgje teksten som følgjer utgjevinga, laga i det postkolonialistiske Java av statsfinansierte musikarar med det oppdrag å bidra til å skape ein ny nasjonal identitet – litt som i Noreg under nasjonalromantikken, kan hende. Norsk folkemusikk kan vere briljant, den (det er jo ganske kuriøst med musikk laga for kyr, til dømes), men denne nasjonsbyggingsmusikken er meir lyttarvenleg enn dei fleste hardingfeleslåttar.
Indonesia er samansett av meir enn 17.000 øyar og 1300 forskjellige folkegrupper, og på Padang Moonrise får vi høyre moderne omkalfatringar av tradisjonelle songar frå Java, Bali og Sumatra med meir, i tillegg til nye songar som skulle styrkje den postkoloniale kulturen med nytt språk og fusjon av stilartar frå fjern og nær.
Musikken som er samla her, er ein forunderleg variert mikstur av mellomaustlegklingande gambus, den melodisk perkusjonssentrerte gamelanstilen frå Java og Bali og andre populære sjangrar og tradisjonelle stilar frå regionen, med sjenerøse islett av latinamerikansk, karibisk og afrokubansk instrumentering, doo-wop, rock’n’roll, jazz og spagettiwesternfilmmusikk. Padang Moonrise er ei velklingande samling full av behagelege overraskingar.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er DJ, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Ymse
artistar:
Padang Moonrise: The Birth of the Modern Indonesian Recording Industry (1955–69)
Soundway Records
Britiske Soundway Records er, til liks med til dømes Light In The Attic, Sublime Frequencies, Awesome Tapes From Africa og det nederlandske Music From Memory, av den typen plateselskap som grev og løftar fram gløymde innspelte musikkskattar frå støvete esker og loft kringom på denne planeten vi bur på. Det er eit ærbart og viktig arbeid som bringar forvitnelege tonar, slik som dei på samleplata Padang Moonrise, til øyrekanalar verdsaltet rundt.
Samlinga har eit nærast panasiatisk preg og er full av overraskingar. Musikken blei, ifølgje teksten som følgjer utgjevinga, laga i det postkolonialistiske Java av statsfinansierte musikarar med det oppdrag å bidra til å skape ein ny nasjonal identitet – litt som i Noreg under nasjonalromantikken, kan hende. Norsk folkemusikk kan vere briljant, den (det er jo ganske kuriøst med musikk laga for kyr, til dømes), men denne nasjonsbyggingsmusikken er meir lyttarvenleg enn dei fleste hardingfeleslåttar.
Indonesia er samansett av meir enn 17.000 øyar og 1300 forskjellige folkegrupper, og på Padang Moonrise får vi høyre moderne omkalfatringar av tradisjonelle songar frå Java, Bali og Sumatra med meir, i tillegg til nye songar som skulle styrkje den postkoloniale kulturen med nytt språk og fusjon av stilartar frå fjern og nær.
Musikken som er samla her, er ein forunderleg variert mikstur av mellomaustlegklingande gambus, den melodisk perkusjonssentrerte gamelanstilen frå Java og Bali og andre populære sjangrar og tradisjonelle stilar frå regionen, med sjenerøse islett av latinamerikansk, karibisk og afrokubansk instrumentering, doo-wop, rock’n’roll, jazz og spagettiwesternfilmmusikk. Padang Moonrise er ei velklingande samling full av behagelege overraskingar.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er DJ, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.