Gjennomført oppfølgjar
Grønseth balanserer det stramme med det frie og leikne.
Jazz
Anders Lønne Grønseth Multiverse:
Outer View
Hayden Powell, trompet; Anders Lønne Grønseth, klarinett, tenor- og altsaks; Espen Berg, piano; Audun Ellingsen, bass; Einar Scheving, trommer.
NXN Recordings
Anders Lønne Grønseth gav i 2018 ut den første plata med Multiverse, og på oppfølgjaren Outer View er besetninga uendra. På debutplata stod Grønseth for komponeringa. No deler medlemene på jobben. Elles er det trekk ved denne plata som er ei utvikling av debuten. Ad lib-partia er romslege, men elegant integrerte i den musikalske heilskapen.
Grønseth har jobba mykje med det han kallar «bitonalt skalasystem», der han utforskar ulike tilnærmingar til modalitet, til dømes indisk musikk, maqamtradisjonen frå Midtausten og serialismen. På heimesida hans kan ein fordjupa seg i dette, men som han sjølv seier, er lyttarens eiga oppleving av musikken, uansett føresetnad, det som betyr noko. Oppleving av musikk er alt anna enn å identifisera teoretiske byggverk.
Multiverse har lukkast. Dei når lyttaren med raus og inviterande musisering. Både komposisjonane og arrangementa er komplekse, men framføringane er uanstrengde og fylte av leikne sekvensar, som til dømes pianotriosekvensen i Grønseths «Bifokal».
Det harmoniske landskapet er ope, og instrumentering, harmonikk og uttrykk fører innimellom tankane i retning Kenny Wheeler, men han er jo inspirasjonskjelde for ei mengd jazzmusikarar no om dagen. Dette er fem musikarar som på alle vis står godt til kvarandre. Det er ei plate heilt utan skjemmande kvileskjer.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Anders Lønne Grønseth Multiverse:
Outer View
Hayden Powell, trompet; Anders Lønne Grønseth, klarinett, tenor- og altsaks; Espen Berg, piano; Audun Ellingsen, bass; Einar Scheving, trommer.
NXN Recordings
Anders Lønne Grønseth gav i 2018 ut den første plata med Multiverse, og på oppfølgjaren Outer View er besetninga uendra. På debutplata stod Grønseth for komponeringa. No deler medlemene på jobben. Elles er det trekk ved denne plata som er ei utvikling av debuten. Ad lib-partia er romslege, men elegant integrerte i den musikalske heilskapen.
Grønseth har jobba mykje med det han kallar «bitonalt skalasystem», der han utforskar ulike tilnærmingar til modalitet, til dømes indisk musikk, maqamtradisjonen frå Midtausten og serialismen. På heimesida hans kan ein fordjupa seg i dette, men som han sjølv seier, er lyttarens eiga oppleving av musikken, uansett føresetnad, det som betyr noko. Oppleving av musikk er alt anna enn å identifisera teoretiske byggverk.
Multiverse har lukkast. Dei når lyttaren med raus og inviterande musisering. Både komposisjonane og arrangementa er komplekse, men framføringane er uanstrengde og fylte av leikne sekvensar, som til dømes pianotriosekvensen i Grønseths «Bifokal».
Det harmoniske landskapet er ope, og instrumentering, harmonikk og uttrykk fører innimellom tankane i retning Kenny Wheeler, men han er jo inspirasjonskjelde for ei mengd jazzmusikarar no om dagen. Dette er fem musikarar som på alle vis står godt til kvarandre. Det er ei plate heilt utan skjemmande kvileskjer.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.