Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Jazz
Norma Winstone og Kit Downes:
Outpost of Dreams
Norma Winstone, vokal; Kit Downes, piano. ECM
Endeleg er Norma Winstone attende med plate, seks år etter den svært vellukka Descansado – Songs for Films. Samarbeidet med Kit Downes er relativt ferskt og oppstod tilfeldig fordi den faste pianisten til Winstone måtte melda avbod til nokre konsertar. Hell i uhell, kan ein trygt slå fast.
Winstone har skrive tekstane til ni av ti låtar. Ho freistar å avdekka den indre bodskapen i komposisjonane. «Det kjennest som eg er på leit etter ord som alt er i musikken», seier Winstone om måten ho skriv tekstar på.
Draumen er eit leiemotiv, eller dette diffuse grenselandet mellom røynd og draum. Ho er ofte på Hofmosk vis trekt mot kvelden, natta og mørkeret.
Det er mest ikkje til å tru at Winstone er i sitt 83. år. Ho har fullstendig kontroll på stemma, og den patinaen som stemma får med åra, har berre gjeve uttrykket ein ekstra sval eleganse. Downes akkompagnerer på minimalistisk vis, og ein må lytta konsentrert for å få med alle detaljar. Spelet til Downes forsterkar tematikken i tekstane, noko som gjer uttrykket spesielt fascinerande. Han har i tillegg komponert fire låtar, mellom andre eit av høgdepunkta: «Nocturne», som med opningsstrofene «Distant songs that haunt the evening/ Place her somewhere in the night/ Far beyond the broken promises/ There in the flickering fire she stands» representerer sjølve essensen i Outpost of Dreams.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Norma Winstone og Kit Downes:
Outpost of Dreams
Norma Winstone, vokal; Kit Downes, piano. ECM
Endeleg er Norma Winstone attende med plate, seks år etter den svært vellukka Descansado – Songs for Films. Samarbeidet med Kit Downes er relativt ferskt og oppstod tilfeldig fordi den faste pianisten til Winstone måtte melda avbod til nokre konsertar. Hell i uhell, kan ein trygt slå fast.
Winstone har skrive tekstane til ni av ti låtar. Ho freistar å avdekka den indre bodskapen i komposisjonane. «Det kjennest som eg er på leit etter ord som alt er i musikken», seier Winstone om måten ho skriv tekstar på.
Draumen er eit leiemotiv, eller dette diffuse grenselandet mellom røynd og draum. Ho er ofte på Hofmosk vis trekt mot kvelden, natta og mørkeret.
Det er mest ikkje til å tru at Winstone er i sitt 83. år. Ho har fullstendig kontroll på stemma, og den patinaen som stemma får med åra, har berre gjeve uttrykket ein ekstra sval eleganse. Downes akkompagnerer på minimalistisk vis, og ein må lytta konsentrert for å få med alle detaljar. Spelet til Downes forsterkar tematikken i tekstane, noko som gjer uttrykket spesielt fascinerande. Han har i tillegg komponert fire låtar, mellom andre eit av høgdepunkta: «Nocturne», som med opningsstrofene «Distant songs that haunt the evening/ Place her somewhere in the night/ Far beyond the broken promises/ There in the flickering fire she stands» representerer sjølve essensen i Outpost of Dreams.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.