JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Heilskapleg tematikk

Drifting byd på lett og lyttande samspel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Foto: Anton Corbijn

Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Foto: Anton Corbijn

1884
20221014
1884
20221014

Jazz / samtids­musikk

Mette Henriette:

Drifting

Mette Henriette, tenorsaksofon, Johan Lindvall, piano, og Judith Hamann, cello.

ECM

Mette Henriette Martedatter Rølvåg, med artistnamnet Mette Henriette, gav for sju år sidan ut ein dobbel-CD på ECM, den eine CD-en med ein trio som her og den andre med eit større ensemble. 24 år gamal er ho ein av dei yngste debutantane på det tyske prestisjemerket. Den gong som no er det komponisten Mette Henriette som står i rampeljoset.

I Johan Lindvall har ho funne ei musikalsk tvillingsjel, og Judith Hamann, som ikkje var med på debutplata, finn sin plass på utmerkt vis. Trioen har spelt inn 15 komposisjonar, og orkesterleiaren er ansvarleg for 14 av dei, medan ho deler æra med Lindvall på «Rue du Renard». Innspelinga er gjord i Munchmuseet i perioden 2020–2022. Ti av stykka er på under tre minuttar, og det lengste er på vel seks. Heile plata kan sjåast på som eit verk som tematiserer vemod, ettertanke og kontemplasjon. Stykka har eigenart og identitet, men bryt aldri med den gjennomgåande tematikken.

Det er vanskeleg å skilja det komponerte frå det improviserte i dette minimalistiske musikalske landskapet, og det er vel strengt teke ikkje eit stort poeng heller. Dei tre har utvikla eit intimt samspel der instrumenta inntek skiftande roller. I «I villvind» skapar Lindvall og Hamann klangleg og harmonisk fundament for saksofonen til Mette Henriette. «Chassé» byrjar med ein duosekvens i 3/4 (som tittelen ber bod om), så kjem Hamann inn i rubatodelen og skapar eit visst drama og mørker. I tittelkuttet og «Oversoar» går saksofon og cello opp i einannan og viklar seg saman i eit kjenslevart samspel. Det finst såleis mykje variasjon på ei plate med sterk tematisk konsentrasjon.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz / samtids­musikk

Mette Henriette:

Drifting

Mette Henriette, tenorsaksofon, Johan Lindvall, piano, og Judith Hamann, cello.

ECM

Mette Henriette Martedatter Rølvåg, med artistnamnet Mette Henriette, gav for sju år sidan ut ein dobbel-CD på ECM, den eine CD-en med ein trio som her og den andre med eit større ensemble. 24 år gamal er ho ein av dei yngste debutantane på det tyske prestisjemerket. Den gong som no er det komponisten Mette Henriette som står i rampeljoset.

I Johan Lindvall har ho funne ei musikalsk tvillingsjel, og Judith Hamann, som ikkje var med på debutplata, finn sin plass på utmerkt vis. Trioen har spelt inn 15 komposisjonar, og orkesterleiaren er ansvarleg for 14 av dei, medan ho deler æra med Lindvall på «Rue du Renard». Innspelinga er gjord i Munchmuseet i perioden 2020–2022. Ti av stykka er på under tre minuttar, og det lengste er på vel seks. Heile plata kan sjåast på som eit verk som tematiserer vemod, ettertanke og kontemplasjon. Stykka har eigenart og identitet, men bryt aldri med den gjennomgåande tematikken.

Det er vanskeleg å skilja det komponerte frå det improviserte i dette minimalistiske musikalske landskapet, og det er vel strengt teke ikkje eit stort poeng heller. Dei tre har utvikla eit intimt samspel der instrumenta inntek skiftande roller. I «I villvind» skapar Lindvall og Hamann klangleg og harmonisk fundament for saksofonen til Mette Henriette. «Chassé» byrjar med ein duosekvens i 3/4 (som tittelen ber bod om), så kjem Hamann inn i rubatodelen og skapar eit visst drama og mørker. I tittelkuttet og «Oversoar» går saksofon og cello opp i einannan og viklar seg saman i eit kjenslevart samspel. Det finst såleis mykje variasjon på ei plate med sterk tematisk konsentrasjon.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis