JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Høglydt rock, tafatt høgteknologi

Kompetente, men uinspirerte rockeveteranar framførte kjende vers i Facebooks stygge metavers.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Måndag morgon vart ein konsert med Dave Grohl og Foo-Fighters send på nettet.

Måndag morgon vart ein konsert med Dave Grohl og Foo-Fighters send på nettet.

Skjermdump

Måndag morgon vart ein konsert med Dave Grohl og Foo-Fighters send på nettet.

Måndag morgon vart ein konsert med Dave Grohl og Foo-Fighters send på nettet.

Skjermdump

1955
20220218
1955
20220218

Internettkonsert

Foo
Fighters:

The Next Stage

Meta

Før Foo Fighters’ Super Bowl-konsert gjekk av stabelen i VR og på Facebook Live måndag morgon, tvitra Meta: «Håpar dette ikkje bryt saman.» Det gjorde det. For meg og mange med meg tok det mange, mange forsøk før eg klarte å kople til «lokalet» der VR-konserten fann stad, og då eg kom inn, datt lyd og bilete bort i tide og utide.

Teknologigiganten driv butikk på private interaksjonar, så ein skulle tru dei strekte seg lenger for å gi inntrykk av at teknologien dei vil gjere verda enda meir avhengig av, er stabil.

Tekniske problem til side: Foo Fighters var samspelt og omtrent så hardtslåande som ein kan vente av eit poprockeband, men verka ikkje særleg inspirerte. Med få unntak, til dømes kald-krig-låta «Waiting On A War», kjendest settet livlaust og traust. Musikarane var gigantar på den virtuelle «scenen», framstilt i 180 graders 3D-panorama, men den gjensidige spenninga og energien ved konsertar var fråverande.

I det virtuelle lokalet kunne eg vandre blant preg- og beinlause avatarar med veivande armar og aktive mikrofonar. Balansen mellom live chat og musikk kunne justerast, men sidan det musikalske var så rutineprega, var det forfriskande å gå rundt og høyre folk frå andre verdsdelar kommentere det absurde opptrinnet. Eit høgdepunkt var når lyden og biletet frå scena fall ut medan eg framleis kunne høyre ein einsam publikummar synge med.

Samansettinga av 3D-video og den grautete, grelle grafikken i «Horizon Venues»-appen var mislukka, og konserten var sjølvsagt ikkje «live». På Facebook Live blei ein ferdig redigert konsertfilm kringkasta, filma av ein hær av kamerafolk som luska rundt på scena og distraherte både band og VR-publikum. «Metaverset» er fjas.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Internettkonsert

Foo
Fighters:

The Next Stage

Meta

Før Foo Fighters’ Super Bowl-konsert gjekk av stabelen i VR og på Facebook Live måndag morgon, tvitra Meta: «Håpar dette ikkje bryt saman.» Det gjorde det. For meg og mange med meg tok det mange, mange forsøk før eg klarte å kople til «lokalet» der VR-konserten fann stad, og då eg kom inn, datt lyd og bilete bort i tide og utide.

Teknologigiganten driv butikk på private interaksjonar, så ein skulle tru dei strekte seg lenger for å gi inntrykk av at teknologien dei vil gjere verda enda meir avhengig av, er stabil.

Tekniske problem til side: Foo Fighters var samspelt og omtrent så hardtslåande som ein kan vente av eit poprockeband, men verka ikkje særleg inspirerte. Med få unntak, til dømes kald-krig-låta «Waiting On A War», kjendest settet livlaust og traust. Musikarane var gigantar på den virtuelle «scenen», framstilt i 180 graders 3D-panorama, men den gjensidige spenninga og energien ved konsertar var fråverande.

I det virtuelle lokalet kunne eg vandre blant preg- og beinlause avatarar med veivande armar og aktive mikrofonar. Balansen mellom live chat og musikk kunne justerast, men sidan det musikalske var så rutineprega, var det forfriskande å gå rundt og høyre folk frå andre verdsdelar kommentere det absurde opptrinnet. Eit høgdepunkt var når lyden og biletet frå scena fall ut medan eg framleis kunne høyre ein einsam publikummar synge med.

Samansettinga av 3D-video og den grautete, grelle grafikken i «Horizon Venues»-appen var mislukka, og konserten var sjølvsagt ikkje «live». På Facebook Live blei ein ferdig redigert konsertfilm kringkasta, filma av ein hær av kamerafolk som luska rundt på scena og distraherte både band og VR-publikum. «Metaverset» er fjas.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis