JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Improvisasjon for alle pengane

Det dukkar stadig opp overraskingar på den engelske jazzscenen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Spike Wells bak trommene i Voss kino 1977.

Spike Wells bak trommene i Voss kino 1977.

Foto: Kåre Eide

Spike Wells bak trommene i Voss kino 1977.

Spike Wells bak trommene i Voss kino 1977.

Foto: Kåre Eide

1924
20240223
1924
20240223

Jazz

QOW Trio:

The Hold Up

Riley Stone-Lonergan; tenorsaksofon, Eddie Myer, bass; Spike Wells, trommer.
Ubuntu Music

I 1977 skipa Vossa Jazz til konsert med Jon Eberson, Arild Andersen og nemnde Spike Wells på trommer. 47 år seinare og i ein alder av 78 år held han koken. Imponerande! Wells har hatt ein fascinerande karriere.

Han er utdanna prest og jurist, og har berre i ein kort periode livnært seg som musikar. Det gjorde han i ei handfull år då han var med i kvartetten til den engelske tenorsaksofonisten Tubby Hayes. Saman med bassisten Ron Mathewson utgjorde Wells kanskje den sterkaste rytmeseksjonen i engelsk jazz nokosinne.

Her deler Wells rampe­ljoset likeleg med ungdomen i bandet, den irske saksofonisten Stone-Lonergan og bassisten Myer. Sistnemnde plasserer seg både aldersmessig og musikalsk midt imellom. Myer har i grunnen litt same rolle som Gary Peacock i Jarrett-trioen. Stone-Lonegan er naturlegvis den sentrale solisten, og Wells kombinerer det rytmiske grunnarbeidet med dynamisk spel og særs mange og velformulerte kommentarar til saksofonspelet.

Trioen har fått namn etter ein Dewey Redman-komposisjon som er å finna på debutplata frå 2020. I presseskrivet viser dei til inspirasjon frå store delar av jazzsoga, men på The Hold Up er kanskje Sonny Rollins og Joe Henderson dei tydelegaste.

Tolkinga deira av Johnny Mercers «I’m an Old Cowhand» legg seg tett opp til Rollins’ versjon frå Way Out West. Elles går bluesen som ein blå tråd gjennom dei tolv låtane der Monk, Ellington/Strayhorn og Kenny Dorham mellom andre er representerte, men det mest oppsiktsvekkjande med repertoaret er komposisjonane til Stone-Lonegan. Tradisjonstru, men doggfriskt! Improvisasjon for alle pengane og ikkje ein keisam augneblink.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

QOW Trio:

The Hold Up

Riley Stone-Lonergan; tenorsaksofon, Eddie Myer, bass; Spike Wells, trommer.
Ubuntu Music

I 1977 skipa Vossa Jazz til konsert med Jon Eberson, Arild Andersen og nemnde Spike Wells på trommer. 47 år seinare og i ein alder av 78 år held han koken. Imponerande! Wells har hatt ein fascinerande karriere.

Han er utdanna prest og jurist, og har berre i ein kort periode livnært seg som musikar. Det gjorde han i ei handfull år då han var med i kvartetten til den engelske tenorsaksofonisten Tubby Hayes. Saman med bassisten Ron Mathewson utgjorde Wells kanskje den sterkaste rytmeseksjonen i engelsk jazz nokosinne.

Her deler Wells rampe­ljoset likeleg med ungdomen i bandet, den irske saksofonisten Stone-Lonergan og bassisten Myer. Sistnemnde plasserer seg både aldersmessig og musikalsk midt imellom. Myer har i grunnen litt same rolle som Gary Peacock i Jarrett-trioen. Stone-Lonegan er naturlegvis den sentrale solisten, og Wells kombinerer det rytmiske grunnarbeidet med dynamisk spel og særs mange og velformulerte kommentarar til saksofonspelet.

Trioen har fått namn etter ein Dewey Redman-komposisjon som er å finna på debutplata frå 2020. I presseskrivet viser dei til inspirasjon frå store delar av jazzsoga, men på The Hold Up er kanskje Sonny Rollins og Joe Henderson dei tydelegaste.

Tolkinga deira av Johnny Mercers «I’m an Old Cowhand» legg seg tett opp til Rollins’ versjon frå Way Out West. Elles går bluesen som ein blå tråd gjennom dei tolv låtane der Monk, Ellington/Strayhorn og Kenny Dorham mellom andre er representerte, men det mest oppsiktsvekkjande med repertoaret er komposisjonane til Stone-Lonegan. Tradisjonstru, men doggfriskt! Improvisasjon for alle pengane og ikkje ein keisam augneblink.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis