Improvisert epos
Arild Andersen driv avansert lagbygging.
Jazz
Arild Andersen Group:
Affirmation
Marius Neset, tenorsaksofon; Helge Lien, piano; Arild Andersen, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer. ECM
For knapt eit år sidan var Arild Andersen Group i Rainbowstudioet for å spela inn låtar av bandleiaren, truleg konsertrepertoaret som dei turnerte med seinhaustes 2019. I november 2021 var det framleis pandemi og reiserestriksjonar, så Mannfred Eicher kom seg ikkje til Oslo. Når katten er vekke, dansar musene på bordet...
På andre dagen av innspelinga føreslo Andersen at dei skulle improvisera fritt og sjå kva som kom ut av det. Resultatet finn ein på denne plata, uredigert. Det første strekket er 23 minutt langt og det andre 14. Sjølv om dette er improvisert fram i to økter, har musikken ei form som naturleg lèt seg dela inn i sju med titlar frå «One» til «Seven».
Andersen sjølv har mang ein gong gått til ein spelejobb med blanke ark, men for denne kvartetten var det ei ny utfordring. Det er utruleg spanande å følgja dei på ferda frå dei første famlande stega. «One» fungerer som eit anslag der Neset introduserer pulsen som blir eit berande element i «Two». Dette stykket vert avslutta rubato. Denne avslutninga pregar balladen som Neset innleier og Lien følgjer opp. Slik finn ein tilknytingspunkt og sporvekslarar gjennom alle sju delane.
Det mest overraskande er kor strukturert det heile er. Dette er så langt frå eit kollektivt primalskrik som det er råd å koma. Visst er det temperatur i musiseringa, som til dømes i høgdepunktet «Four», men ein vesentleg del av lytteopplevinga ligg i å høyra korleis dei tek tak i ideane til kvarandre og transformerer og modifiserer dei på logisk og elegant vis. Musikken vert sett i relieff ved at plata sluttar med den melodiske Andersen-komposisjonen «Short Story». Me skal vera glade for at Eicher aldri kom seg med flyet frå München til Oslo den dagen i november 2021.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Arild Andersen Group:
Affirmation
Marius Neset, tenorsaksofon; Helge Lien, piano; Arild Andersen, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer. ECM
For knapt eit år sidan var Arild Andersen Group i Rainbowstudioet for å spela inn låtar av bandleiaren, truleg konsertrepertoaret som dei turnerte med seinhaustes 2019. I november 2021 var det framleis pandemi og reiserestriksjonar, så Mannfred Eicher kom seg ikkje til Oslo. Når katten er vekke, dansar musene på bordet...
På andre dagen av innspelinga føreslo Andersen at dei skulle improvisera fritt og sjå kva som kom ut av det. Resultatet finn ein på denne plata, uredigert. Det første strekket er 23 minutt langt og det andre 14. Sjølv om dette er improvisert fram i to økter, har musikken ei form som naturleg lèt seg dela inn i sju med titlar frå «One» til «Seven».
Andersen sjølv har mang ein gong gått til ein spelejobb med blanke ark, men for denne kvartetten var det ei ny utfordring. Det er utruleg spanande å følgja dei på ferda frå dei første famlande stega. «One» fungerer som eit anslag der Neset introduserer pulsen som blir eit berande element i «Two». Dette stykket vert avslutta rubato. Denne avslutninga pregar balladen som Neset innleier og Lien følgjer opp. Slik finn ein tilknytingspunkt og sporvekslarar gjennom alle sju delane.
Det mest overraskande er kor strukturert det heile er. Dette er så langt frå eit kollektivt primalskrik som det er råd å koma. Visst er det temperatur i musiseringa, som til dømes i høgdepunktet «Four», men ein vesentleg del av lytteopplevinga ligg i å høyra korleis dei tek tak i ideane til kvarandre og transformerer og modifiserer dei på logisk og elegant vis. Musikken vert sett i relieff ved at plata sluttar med den melodiske Andersen-komposisjonen «Short Story». Me skal vera glade for at Eicher aldri kom seg med flyet frå München til Oslo den dagen i november 2021.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.