Ingenting kan stoppe meg no
Snail Mail tek nye musikalske steg på andrealbumet.
Rock
Snail Mail:
Valentine
Matador / Playground
Ingenting kan stoppe meg no, heiter det i refrenget på «Light Blue», eit av høgdepunkta på Valentine, den nye plata frå Snail Mail. Songen er sett frå perspektivet til eit menneske som står ved eit skilje. Herfrå er det ingen veg tilbake no. Den stillferdige songen varer berre to og eit halvt minutt, men det er alt Lindsey Jordan treng. Når det stilnar frå høgtalaren, får du lyst til å høyre låten ein gong til.
Valentine er det andre albumet frå Lindsey Jordan, som altså er namnet som skjuler seg bak eit alias som nikkar mot gammal postgang og dermed ei tid der mellommenneskeleg kommunikasjon utspelte seg i eit anna tempo enn i dag. Eg vil tru somme lesarar kjenner til det markante debutalbumet Lush frå 2018. Då Snail Mail gjesta Landmark i Bergen same år, på ein trippelkonsert saman med Lucy Dacus og Stella Donnelly, leverte ho solid i det ein må karakterisere som sterkt selskap, i ein alder av 18 år.
Nytt kapittel
Valentine er altså eit nytt kapittel i det som teiknar til å verte ein platekarriere det er vel verdt å følgje med på. Dei som kjenner Jordan som ein dempa trubadur med skarpt blikk for ungdomstidas emosjonelle bølgjedalar, vil raskt merke at det musikalske registeret er større på albumet av året.
Det opnande tittelsporet viser seg å vere ein medrivande poplåt der synthar og samples fører oss med tiltakande intensitet inn i eit kulminerande refreng. Songen er ikkje åleine av sitt slag på Valentine, som fleire stader rommar eit hitpotensial på nye måtar for Snail Mail, særleg i songar som «Madonna», «Forever (Sailing)» og «Ben Franklin». Den elegante omgangen med melodi og tekst får meg til å tenkje på ein artist som The Japanese House.
Meir rocka
Ein song som gitardrivne «Glory» viser også Jordan frå ei hakket meir rocka side. Men dei som sette pris på Lush, og har likt å lytte til Snail Mail på konsert, treng ikkje å frykte at det no berre er øs og pøs. Nemnde «Light Blue» og songar som «Mia» og «c.et. al.» er alle dempa, akustiske balladar der Jordan får vise seg på sitt aller beste som vokalist.
Alt dette gjer det andre albumet frå Snail Mail til ei rik og variert lytteoppleving. Valentine tok for alvor form i vinter i eit lite studio i Durham i North Carolina, med Brad Cook (Waxahatchee, Bon Iver) som produsent, medan strykearrangement vart tilførte seinare i Spacebomb Studios i Richmond.
Ein omfattande turné tek til mot slutten av månaden og fører Snail Mail til Oslo og Parkteatret 8. mars neste år. Det er ein konsert det er gode grunnar til å få med seg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Snail Mail:
Valentine
Matador / Playground
Ingenting kan stoppe meg no, heiter det i refrenget på «Light Blue», eit av høgdepunkta på Valentine, den nye plata frå Snail Mail. Songen er sett frå perspektivet til eit menneske som står ved eit skilje. Herfrå er det ingen veg tilbake no. Den stillferdige songen varer berre to og eit halvt minutt, men det er alt Lindsey Jordan treng. Når det stilnar frå høgtalaren, får du lyst til å høyre låten ein gong til.
Valentine er det andre albumet frå Lindsey Jordan, som altså er namnet som skjuler seg bak eit alias som nikkar mot gammal postgang og dermed ei tid der mellommenneskeleg kommunikasjon utspelte seg i eit anna tempo enn i dag. Eg vil tru somme lesarar kjenner til det markante debutalbumet Lush frå 2018. Då Snail Mail gjesta Landmark i Bergen same år, på ein trippelkonsert saman med Lucy Dacus og Stella Donnelly, leverte ho solid i det ein må karakterisere som sterkt selskap, i ein alder av 18 år.
Nytt kapittel
Valentine er altså eit nytt kapittel i det som teiknar til å verte ein platekarriere det er vel verdt å følgje med på. Dei som kjenner Jordan som ein dempa trubadur med skarpt blikk for ungdomstidas emosjonelle bølgjedalar, vil raskt merke at det musikalske registeret er større på albumet av året.
Det opnande tittelsporet viser seg å vere ein medrivande poplåt der synthar og samples fører oss med tiltakande intensitet inn i eit kulminerande refreng. Songen er ikkje åleine av sitt slag på Valentine, som fleire stader rommar eit hitpotensial på nye måtar for Snail Mail, særleg i songar som «Madonna», «Forever (Sailing)» og «Ben Franklin». Den elegante omgangen med melodi og tekst får meg til å tenkje på ein artist som The Japanese House.
Meir rocka
Ein song som gitardrivne «Glory» viser også Jordan frå ei hakket meir rocka side. Men dei som sette pris på Lush, og har likt å lytte til Snail Mail på konsert, treng ikkje å frykte at det no berre er øs og pøs. Nemnde «Light Blue» og songar som «Mia» og «c.et. al.» er alle dempa, akustiske balladar der Jordan får vise seg på sitt aller beste som vokalist.
Alt dette gjer det andre albumet frå Snail Mail til ei rik og variert lytteoppleving. Valentine tok for alvor form i vinter i eit lite studio i Durham i North Carolina, med Brad Cook (Waxahatchee, Bon Iver) som produsent, medan strykearrangement vart tilførte seinare i Spacebomb Studios i Richmond.
Ein omfattande turné tek til mot slutten av månaden og fører Snail Mail til Oslo og Parkteatret 8. mars neste år. Det er ein konsert det er gode grunnar til å få med seg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.