JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Klassisk valdresspel

Sivert Holmen forvaltar tradisjonen trufast.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sivert Holmen er fødd i Vadsø og budde i Finnmark dei første leveåra. Då familien flytta til Aurdal i Valdres, kom interessa for harding­fele.

Sivert Holmen er fødd i Vadsø og budde i Finnmark dei første leveåra. Då familien flytta til Aurdal i Valdres, kom interessa for harding­fele.

Foto: Cathrine Dokken

Sivert Holmen er fødd i Vadsø og budde i Finnmark dei første leveåra. Då familien flytta til Aurdal i Valdres, kom interessa for harding­fele.

Sivert Holmen er fødd i Vadsø og budde i Finnmark dei første leveåra. Då familien flytta til Aurdal i Valdres, kom interessa for harding­fele.

Foto: Cathrine Dokken

1772
20220304
1772
20220304

Folkemusikk

Sivert Holmen:

Jotunheimen

Ta:lik

Omslagsfotoet på Sivert Holmens første soloplate syner spelemannen ståande i lyngen med hardingfela, og i bakgrunnen bryt sola fram gjennom skydekket over Jotunheimen. Slik sett kviler det eit nasjonalromantisk skjer over dette plateprosjektet. Og på same måten som kunstnarane på 1800-talet lét seg inspirera av dette sambandet mellom landskap og folkemusikk, er dette òg noko unge utøvarar stadig vender attende til.

Men medan mange yngre folkemusikarar prøver å laga ein eigen vri på musikken og gjerne kle han i nye arrangement og overraskande konstellasjonar, framstår Holmen som ein trugen tradisjonsforvaltar. I det informative tekstheftet skriv han at målet «har vore å samle mange av dei største og kanskje beste slåttane vi har i Valdrestradisjonen på plata».

På same måten som klassiske musikarar stadig kjem med nye innspelingar av musikken til Grieg, serverer Holmen folkemusikkens versjon av klassisk ervesylv som rytmisk særprega springarar og smektande lydarslåttar frå Valdres.

Holmen er student ved Noregs musikkhøgskule, og som så mange i tilsvarande situasjon kombinerer han ulike kjelder i tileigninga av spelet: direkte læring frå andre utøvarar og læremeistrar, noteoppskrifter, eldre plateinnspelingar og arkivopptak.

Plata er spelt inn i NRKs Store studio, lydbiletet er klårt og tiltalande, og spelet er kontrollert ned i minste detalj utan at det vert stivt. Holmen ynskjer at plata skal vera til hugnad både for kjennarar av valdresspel og for folk som aldri har høyrt hardingfele før. Han har all grunn til å lukkast med denne ambisjonen.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk

Sivert Holmen:

Jotunheimen

Ta:lik

Omslagsfotoet på Sivert Holmens første soloplate syner spelemannen ståande i lyngen med hardingfela, og i bakgrunnen bryt sola fram gjennom skydekket over Jotunheimen. Slik sett kviler det eit nasjonalromantisk skjer over dette plateprosjektet. Og på same måten som kunstnarane på 1800-talet lét seg inspirera av dette sambandet mellom landskap og folkemusikk, er dette òg noko unge utøvarar stadig vender attende til.

Men medan mange yngre folkemusikarar prøver å laga ein eigen vri på musikken og gjerne kle han i nye arrangement og overraskande konstellasjonar, framstår Holmen som ein trugen tradisjonsforvaltar. I det informative tekstheftet skriv han at målet «har vore å samle mange av dei største og kanskje beste slåttane vi har i Valdrestradisjonen på plata».

På same måten som klassiske musikarar stadig kjem med nye innspelingar av musikken til Grieg, serverer Holmen folkemusikkens versjon av klassisk ervesylv som rytmisk særprega springarar og smektande lydarslåttar frå Valdres.

Holmen er student ved Noregs musikkhøgskule, og som så mange i tilsvarande situasjon kombinerer han ulike kjelder i tileigninga av spelet: direkte læring frå andre utøvarar og læremeistrar, noteoppskrifter, eldre plateinnspelingar og arkivopptak.

Plata er spelt inn i NRKs Store studio, lydbiletet er klårt og tiltalande, og spelet er kontrollert ned i minste detalj utan at det vert stivt. Holmen ynskjer at plata skal vera til hugnad både for kjennarar av valdresspel og for folk som aldri har høyrt hardingfele før. Han har all grunn til å lukkast med denne ambisjonen.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis