JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Krigersk og fredsælt

Å lytte til Fulu Mizikis tettpakka lydlappeteppe, med instrument laga av skrap, er som ei religiøs oppleving.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1943
20221125
1943
20221125

Elektronisk

Lady Aicha & Pisko Crane’s Original Fulu Miziki of Kinshasa:

N’Djila Wa Mudujimu

Nyege Nyege Tapes

Fulu Miziki sprang ut or slummen i Kinshasa, hovudstaden i Den demokratiske republikken Kongo, i 2003, og lagar musikk på sjølvlaga instrument. Tidlegare medlemmer har danna eit nytt band med same namn, men utan grunnleggjaren Pisko Crane og vokalisten, performancekunstnaren og motedesignaren Lady Aicha: Dette er visst forklaringa på kvifor bandnamnet – Lady Aicha & Pisko Crane’s Original Fulu Miziki of Kinshasa – er så langt.

Albumet N’Djila Wa Mudujimu inneheld spor av industrial, tradisjonsmusikk, postpunk, elektronisk musikk, rap og den kongolesiske dansemusikksjangeren soukous. Rytmikken er kompleks, flytande og ultratight, melodiane mikrotonale, men medrivande. Stemninga er krigersk, ritualaktig og hypnotiserande, og lyttaropplevinga har eit nærast religiøst preg – opprivande, men i kontakt med røtene: oppløftande, men jordnær.

Musikkvideoen til låta «Kraut» (mogelegvis syner tittelen til den tyske krautrocken frå 70- og 80-talet) er ein forfriskande røff videocollage der psykedeliske, magiske materialsamanstillingar mot­-
argu­menterer det meste vi trur vi veit om tid og rom. Beltespenner blir til kjeveparti: Dei forunderlege kostyma er designa av Lady Aisha, og tradisjon, uniform, leik og avantgarde er laust, men saumlaust sydd saman.

Når eg ser videoen (og «Tikanga»-liveopptaket på YouTube frå 2020), er det som hjarte og sinn smeltar, grenser vert oppløyste, og fortid, framtid og notid går opp i ei høgare eining. Dette er rå og energisk musikk og passar saktens godt som forspel- eller etterfestmusikk i samband med den framifrå filmen Woman King, som har kinopremiere i Noreg i dag.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk

Lady Aicha & Pisko Crane’s Original Fulu Miziki of Kinshasa:

N’Djila Wa Mudujimu

Nyege Nyege Tapes

Fulu Miziki sprang ut or slummen i Kinshasa, hovudstaden i Den demokratiske republikken Kongo, i 2003, og lagar musikk på sjølvlaga instrument. Tidlegare medlemmer har danna eit nytt band med same namn, men utan grunnleggjaren Pisko Crane og vokalisten, performancekunstnaren og motedesignaren Lady Aicha: Dette er visst forklaringa på kvifor bandnamnet – Lady Aicha & Pisko Crane’s Original Fulu Miziki of Kinshasa – er så langt.

Albumet N’Djila Wa Mudujimu inneheld spor av industrial, tradisjonsmusikk, postpunk, elektronisk musikk, rap og den kongolesiske dansemusikksjangeren soukous. Rytmikken er kompleks, flytande og ultratight, melodiane mikrotonale, men medrivande. Stemninga er krigersk, ritualaktig og hypnotiserande, og lyttaropplevinga har eit nærast religiøst preg – opprivande, men i kontakt med røtene: oppløftande, men jordnær.

Musikkvideoen til låta «Kraut» (mogelegvis syner tittelen til den tyske krautrocken frå 70- og 80-talet) er ein forfriskande røff videocollage der psykedeliske, magiske materialsamanstillingar mot­-
argu­menterer det meste vi trur vi veit om tid og rom. Beltespenner blir til kjeveparti: Dei forunderlege kostyma er designa av Lady Aisha, og tradisjon, uniform, leik og avantgarde er laust, men saumlaust sydd saman.

Når eg ser videoen (og «Tikanga»-liveopptaket på YouTube frå 2020), er det som hjarte og sinn smeltar, grenser vert oppløyste, og fortid, framtid og notid går opp i ei høgare eining. Dette er rå og energisk musikk og passar saktens godt som forspel- eller etterfestmusikk i samband med den framifrå filmen Woman King, som har kinopremiere i Noreg i dag.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis