Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Kurt kokar hovudet

Årets plate frå Lambchop høyrer med mellom bandets beste.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kurt Wagner i Lambchop.

Kurt Wagner i Lambchop.

Foto: Mickie Winters

Kurt Wagner i Lambchop.

Kurt Wagner i Lambchop.

Foto: Mickie Winters

3101
20220930
3101
20220930

Rock

Lambchop:

The Bible

City Slang / Playground

Kva er Lambchop? Det er eit spørsmål Kurt Wagner er den einaste som kan svare på, for det er frontmannen i det omskiftelege bandet som i realiteten til ei kvar tid definerer kva som skal komme frå den kanten. Og på det åttande sporet på årets nye album, «Every Child Begins the World Again», er det som om alle versjonane av Lambchop kulminerer i ein og same song, som ein manifestasjon av både dei impulsane som har ført namnet dit det er i dag, og dit det kan førast vidare.

Som musikalsk prosjekt har Lambchop kanskje aldri vore meir radikalt ope enn det er no, og det er jammen friskt – Wagner har laga musikk under namnet sidan litt ut på 1990-talet, og kunne nok ha halde mange lyttarar godt nøgde med velprøvde oppskrifter, i ei tid der musikalsk nostalgi kanskje er meir innbringande enn nokon gong. Den gong ei.

Ny retning

Lyden av platene Lambchop laga frå midten av 2000-talet og utover – Damaged (2006), Oh (Ohio) (2008) og Mr. M (2012) – er kjenneteikna av at bandet fann seg komfortabelt til rette i eit attkjenneleg musikalsk uttrykk lyttarane deira lærte seg å forvente. Då sistnemnte utgiving kom ut, var Kurt Wagner litt uti femtiåra og fann seg sjølv i ein situasjon der han anten kunne halde stø kurs, eller utsetje det musikalske prosjektet for risiko.

Det vart til sistnemnde strategi, og eg høyrer til mellom dei som meiner at Flotus (2016) var eit steg i rett retning. Lambchop med Auto-Tune! Synthane florerte, og dei elektroniske impulsane fekk herje ganske fritt. I botnen av det heile kunne ein høyre ei kunstnarleg frigjering frå forventningar, ein motivasjon om ikkje å lage Nixon (2000), bandets framleis beste album, igjen og igjen – om å tore å tukle med ein velstøypt, ganske unik americanavariant.

Endå betre

The Bible, som kjem ut i dag, er endå betre enn Flotus – dristigare, djupare, vakrare og like nyskapande. Kan nokon meine at ein song som «Whatever Mortal» ikkje høyrer med mellom Lambchops beste? Eg kan ikkje hugse sist eg høyrde ein så vellukka miks av musikalske element frå jazzen, soulmusikken og den elektroniske musikken, i vokalarrangementet, i det rytmiske, i bruken av blåsarar, i den djupe ståbassen som driv det heile fram. Få songen på og høyr sjølv!

Wagners ekstistensielle funderingar står side om side med politisk akutte sonderingar i «Police Dog Blues», som med forgreiningar i bluestradisjonen og tydelege referansar til drapet på George Floyd har ei markant slagkraft, ikkje minst takka vere vokalen til Madison Hallman. Desse solide døma kjenneteiknar The Bible, dei er ikkje unntak – dei er representative for nivået på årets album.

Wagner var visst i tvil om kva han skulle bruke Lambchop-namnet til i arbeidet med The Bible. Kvifor lage musikk, kva slags musikk? Så viste det seg at krisa styrkte mannens vedvarande evne til å kombinere sjelegransking og musikalsk utforsking. Godt. Vi treng historier som har ein lukkeleg slutt.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Lambchop:

The Bible

City Slang / Playground

Kva er Lambchop? Det er eit spørsmål Kurt Wagner er den einaste som kan svare på, for det er frontmannen i det omskiftelege bandet som i realiteten til ei kvar tid definerer kva som skal komme frå den kanten. Og på det åttande sporet på årets nye album, «Every Child Begins the World Again», er det som om alle versjonane av Lambchop kulminerer i ein og same song, som ein manifestasjon av både dei impulsane som har ført namnet dit det er i dag, og dit det kan førast vidare.

Som musikalsk prosjekt har Lambchop kanskje aldri vore meir radikalt ope enn det er no, og det er jammen friskt – Wagner har laga musikk under namnet sidan litt ut på 1990-talet, og kunne nok ha halde mange lyttarar godt nøgde med velprøvde oppskrifter, i ei tid der musikalsk nostalgi kanskje er meir innbringande enn nokon gong. Den gong ei.

Ny retning

Lyden av platene Lambchop laga frå midten av 2000-talet og utover – Damaged (2006), Oh (Ohio) (2008) og Mr. M (2012) – er kjenneteikna av at bandet fann seg komfortabelt til rette i eit attkjenneleg musikalsk uttrykk lyttarane deira lærte seg å forvente. Då sistnemnte utgiving kom ut, var Kurt Wagner litt uti femtiåra og fann seg sjølv i ein situasjon der han anten kunne halde stø kurs, eller utsetje det musikalske prosjektet for risiko.

Det vart til sistnemnde strategi, og eg høyrer til mellom dei som meiner at Flotus (2016) var eit steg i rett retning. Lambchop med Auto-Tune! Synthane florerte, og dei elektroniske impulsane fekk herje ganske fritt. I botnen av det heile kunne ein høyre ei kunstnarleg frigjering frå forventningar, ein motivasjon om ikkje å lage Nixon (2000), bandets framleis beste album, igjen og igjen – om å tore å tukle med ein velstøypt, ganske unik americanavariant.

Endå betre

The Bible, som kjem ut i dag, er endå betre enn Flotus – dristigare, djupare, vakrare og like nyskapande. Kan nokon meine at ein song som «Whatever Mortal» ikkje høyrer med mellom Lambchops beste? Eg kan ikkje hugse sist eg høyrde ein så vellukka miks av musikalske element frå jazzen, soulmusikken og den elektroniske musikken, i vokalarrangementet, i det rytmiske, i bruken av blåsarar, i den djupe ståbassen som driv det heile fram. Få songen på og høyr sjølv!

Wagners ekstistensielle funderingar står side om side med politisk akutte sonderingar i «Police Dog Blues», som med forgreiningar i bluestradisjonen og tydelege referansar til drapet på George Floyd har ei markant slagkraft, ikkje minst takka vere vokalen til Madison Hallman. Desse solide døma kjenneteiknar The Bible, dei er ikkje unntak – dei er representative for nivået på årets album.

Wagner var visst i tvil om kva han skulle bruke Lambchop-namnet til i arbeidet med The Bible. Kvifor lage musikk, kva slags musikk? Så viste det seg at krisa styrkte mannens vedvarande evne til å kombinere sjelegransking og musikalsk utforsking. Godt. Vi treng historier som har ein lukkeleg slutt.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis