Lett og skifterikt
På hammarklaver kling Beethovens klavermusikk uvant delikat.
Sopranen Dorothea Röschmann syng Beethovens skotske folkesongar i Riddersalen.
Foto: Liv Øvland
Konsert
Ludwig van
Beethoven:
Sonate, songar og kvartett
Dorothea Röschmann, sopran; Kristian Bezuidenhout, hammarklaver; Quatuor van Kuijk; mfl.
Riddersalen, Baroniet i
Rosendal, fredag 8. juli
Musikaren eg gledde meg mest til å høyra under årets festival, var den sørafrikanske pianisten Kristian Bezuidenhout, som i Riddersalen spelte Beethovens Klaversonate nr. 7 i D-dur, op. 10 nr. 3. Han nytta eit hammarklaver frå kring 1830. Denne forlauparen til vårt moderne flygel har spesielle klanglege kvalitetar og får Beethovens klavermusikk til å låta uvant delikat. Tonane i det øvste registeret er relativt svake, men har eit eksplosivt og litt metallisk anslag. Bassregisteret er også luftigare enn på moderne klaver, pianisten kan difor spela sterkt utan at akkordane blir grautete. Med Bezuidenhouts skifterike artikulasjon var sonaten ein fryd å lytta til.
Britisk folkemusikk er ikkje det ein vanlegvis tenkjer på i samband med Beethoven, men han tonesette faktisk nærare 200 skotske, walisiske og irske folketonar for den uvanlege besetninga songar, fiolin, cello og klaver. Ikkje alle stykka er like interessante – komponisten gjorde det nok fyrst og fremst for pengane. Men med den tyske stjernesopranen Dorothea Röschmann var det likevel artig å høyra dei. Akkompagnementet var suverent. Bezuidenhouts perlande hammarklaver blanda seg lekkert med den vibratolause strykarklangen.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Ludwig van
Beethoven:
Sonate, songar og kvartett
Dorothea Röschmann, sopran; Kristian Bezuidenhout, hammarklaver; Quatuor van Kuijk; mfl.
Riddersalen, Baroniet i
Rosendal, fredag 8. juli
Musikaren eg gledde meg mest til å høyra under årets festival, var den sørafrikanske pianisten Kristian Bezuidenhout, som i Riddersalen spelte Beethovens Klaversonate nr. 7 i D-dur, op. 10 nr. 3. Han nytta eit hammarklaver frå kring 1830. Denne forlauparen til vårt moderne flygel har spesielle klanglege kvalitetar og får Beethovens klavermusikk til å låta uvant delikat. Tonane i det øvste registeret er relativt svake, men har eit eksplosivt og litt metallisk anslag. Bassregisteret er også luftigare enn på moderne klaver, pianisten kan difor spela sterkt utan at akkordane blir grautete. Med Bezuidenhouts skifterike artikulasjon var sonaten ein fryd å lytta til.
Britisk folkemusikk er ikkje det ein vanlegvis tenkjer på i samband med Beethoven, men han tonesette faktisk nærare 200 skotske, walisiske og irske folketonar for den uvanlege besetninga songar, fiolin, cello og klaver. Ikkje alle stykka er like interessante – komponisten gjorde det nok fyrst og fremst for pengane. Men med den tyske stjernesopranen Dorothea Röschmann var det likevel artig å høyra dei. Akkompagnementet var suverent. Bezuidenhouts perlande hammarklaver blanda seg lekkert med den vibratolause strykarklangen.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.