JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Lyset som fell

Berre Tindersticks er Tindersticks.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tindersticks slik dei presenterer bandet i samband med det nyaste albumet.

Tindersticks slik dei presenterer bandet i samband med det nyaste albumet.

Foto: City Slang / Playground

Tindersticks slik dei presenterer bandet i samband med det nyaste albumet.

Tindersticks slik dei presenterer bandet i samband med det nyaste albumet.

Foto: City Slang / Playground

2770
20240906
2770
20240906

Rock

Tindersticks:

Soft Tissue

City Slang / Playground

Lyset som fell. På gatene, på det gamle sjukehuset, på markene. Det manglar ikkje på skildringar, verken i poesien eller i biletkunsten. Og likevel er det dit Stuart Staples vil, med «Falling, the Light», det fjerde sporet på Soft Tissue, haustens nye album frå Tindersticks.

Det kjem vokalisten og låtskrivaren godt frå – verseline for verseline vert to menneske som står kvarandre nær, vovne inn i bileta, idet lyset fell på ei hand i ei anna, og, skjøner vi, på noko som er løynt.

Stadnamn som Ladywell og Coldharbour Lane peikar oss i retning av London, men dette kan jo vere kvar som helst. Den vesle, fine melodien, kreditert Staples og bassist Dan McKinna, er over på fire minutt, utan dei heilt store faktene. Det er umåteleg fint gjort.

Den eldste utgåva av Tindersticks vart stifta alt i 1991. Forutan Staples sjølv har både David Boulter (tangentar) og Neil Fraser (gitarar) vore med sidan og medverkar frå dei første tonane av Soft Tissue til at denne lyttaren kjenner godt det landskapet vi er på veg inn i. Ein elegant, dempa bruk av blåsarar, strykarar og koristar – element som tilfører uttrykket friksjon og trøkk der det trengst – er også markant, som på No Treasure But Hope (2019).

Eg høyrer til mellom dei som har følgt bandet sidan midten på 1990-talet, då eg sleit ut tredjealbumet Curtains (1997), ei plate som på mange måtar var som skreddarsydd for eit menneske i midten av tjueåra som etter beste evne prøver å famle seg fram her i livet. Musikken deira strøymde gjerne ut av høgtalarane heilt på tampen av festen, før alle gjekk kvar til sitt, og rett som det var også etter at dei hadde gått.

Det var vel gjerne fordi Tindersticks laga – og lagar, på Soft Tissue – ein mørkrets musikk, om enn med velvalde glimt av både lys og (svart, eller i alle fall gråtona) humor. Særleg har mange sett pris på dei mange songane som skildrar den avstanden som kan rå mellom to menneske som tilsynelatande er nære kvarandre, med ein veksande avgrunn mellom seg – på årets album er til dømes «Nancy» og «Always a Stranger» slike songar, og få om nokon er betre til å lage dei enn Staples og Tindersticks.

Soft Tissue er det fjortande albumet deira, og det kjem ikkje med ei stor annonsering på førehand om nye omveltande kapittel eller nye estetiske orienteringar. Det du får, er i all hovudsak berre meir av det dei får så himla godt til – og det er jammen nok til at eg tenkjer at eg må komme meg på Tindersticks-konsert igjen, for det er altfor mange år sidan eg høyrde dei sist, i Logen i Bergen.

Soft Tissue er ute 13. september.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Tindersticks:

Soft Tissue

City Slang / Playground

Lyset som fell. På gatene, på det gamle sjukehuset, på markene. Det manglar ikkje på skildringar, verken i poesien eller i biletkunsten. Og likevel er det dit Stuart Staples vil, med «Falling, the Light», det fjerde sporet på Soft Tissue, haustens nye album frå Tindersticks.

Det kjem vokalisten og låtskrivaren godt frå – verseline for verseline vert to menneske som står kvarandre nær, vovne inn i bileta, idet lyset fell på ei hand i ei anna, og, skjøner vi, på noko som er løynt.

Stadnamn som Ladywell og Coldharbour Lane peikar oss i retning av London, men dette kan jo vere kvar som helst. Den vesle, fine melodien, kreditert Staples og bassist Dan McKinna, er over på fire minutt, utan dei heilt store faktene. Det er umåteleg fint gjort.

Den eldste utgåva av Tindersticks vart stifta alt i 1991. Forutan Staples sjølv har både David Boulter (tangentar) og Neil Fraser (gitarar) vore med sidan og medverkar frå dei første tonane av Soft Tissue til at denne lyttaren kjenner godt det landskapet vi er på veg inn i. Ein elegant, dempa bruk av blåsarar, strykarar og koristar – element som tilfører uttrykket friksjon og trøkk der det trengst – er også markant, som på No Treasure But Hope (2019).

Eg høyrer til mellom dei som har følgt bandet sidan midten på 1990-talet, då eg sleit ut tredjealbumet Curtains (1997), ei plate som på mange måtar var som skreddarsydd for eit menneske i midten av tjueåra som etter beste evne prøver å famle seg fram her i livet. Musikken deira strøymde gjerne ut av høgtalarane heilt på tampen av festen, før alle gjekk kvar til sitt, og rett som det var også etter at dei hadde gått.

Det var vel gjerne fordi Tindersticks laga – og lagar, på Soft Tissue – ein mørkrets musikk, om enn med velvalde glimt av både lys og (svart, eller i alle fall gråtona) humor. Særleg har mange sett pris på dei mange songane som skildrar den avstanden som kan rå mellom to menneske som tilsynelatande er nære kvarandre, med ein veksande avgrunn mellom seg – på årets album er til dømes «Nancy» og «Always a Stranger» slike songar, og få om nokon er betre til å lage dei enn Staples og Tindersticks.

Soft Tissue er det fjortande albumet deira, og det kjem ikkje med ei stor annonsering på førehand om nye omveltande kapittel eller nye estetiske orienteringar. Det du får, er i all hovudsak berre meir av det dei får så himla godt til – og det er jammen nok til at eg tenkjer at eg må komme meg på Tindersticks-konsert igjen, for det er altfor mange år sidan eg høyrde dei sist, i Logen i Bergen.

Soft Tissue er ute 13. september.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Foto: Geir Olsen / NTB

Ordskifte

«Eg trur ikkje 'folk flest' er klimaskeptikarar, dei er derimot sterkt imot tiltaka som vert sette inn.»

TrondSundby
Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Foto: Geir Olsen / NTB

Ordskifte

«Eg trur ikkje 'folk flest' er klimaskeptikarar, dei er derimot sterkt imot tiltaka som vert sette inn.»

TrondSundby
Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Foto: Hedda Cecilie Hagen

BokMeldingar

Kielland i fyr og flamme

Erik Bjerck Hagen gjev oss eit gjensyn med heile romanuniverset til Alexander Kielland og klarer å visa fram kvalitetane.

Jan Inge Sørbø
Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Foto: Hedda Cecilie Hagen

BokMeldingar

Kielland i fyr og flamme

Erik Bjerck Hagen gjev oss eit gjensyn med heile romanuniverset til Alexander Kielland og klarer å visa fram kvalitetane.

Jan Inge Sørbø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis