Lyttande samspel
Spanande tolkingar av tolv særmerkte komposisjonar
Jazz
Julia Hülsmann Quartet
The Next Door
Uli Kempendorff, tenorsaksofon, Julia Hülsmann, piano, Marc Muellbauer, bass og Heinrich Köbberling, trommer.
ECM
Kvartetten som i 2019 gav ut den kritikarroste Not Far from Here var i Frankrike i mars i år og spelte inn oppfølgjaren The Next Door. I 2019 var Kempendorff fersk i eit band som hadde jobba saman i 17 år. Trass i pandemien har kvartetten spelt mykje saman, og samspelet på The Next Door er om mogeleg endå meir intuitivt enn på førre plata. Komposisjonane er ei fin blanding av former der alle står fram med individuelt særpreg.
Hülsmann understrekar den fridomen ho har til å gå inn i ulike roller, og dette kan gjerast saumlaust «fordi me heile tid lyttar til kvarandre». «Det er den første og viktigaste prioriteten vår.» Det lågmælte og ettertenksame er noko som går att og er den blå tråden gjennom plata. Sjølv om det går unna i raskt tempo, som i Muellbauers «Wasp at the window» og Hülsmanns «Fluid», er det aldri noko heseblesande over musiseringa.
På enkelte låtar er det rom for solistiske manifestasjonar i tradisjonell forstand, men mykje av den spontane skaparkrafta ligg i det lyttande samspelet.
Også på denne plata tolkar dei ei populærmusikalsk sviske. Valet har falle på Prince, Coleman og Melvoins «Sometimes it snows in April». Den nakne og enkle versjonen med eit less is more-kor av Hülsmann formidlar vemodet og sorga i originalen på overtydande vis.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Julia Hülsmann Quartet
The Next Door
Uli Kempendorff, tenorsaksofon, Julia Hülsmann, piano, Marc Muellbauer, bass og Heinrich Köbberling, trommer.
ECM
Kvartetten som i 2019 gav ut den kritikarroste Not Far from Here var i Frankrike i mars i år og spelte inn oppfølgjaren The Next Door. I 2019 var Kempendorff fersk i eit band som hadde jobba saman i 17 år. Trass i pandemien har kvartetten spelt mykje saman, og samspelet på The Next Door er om mogeleg endå meir intuitivt enn på førre plata. Komposisjonane er ei fin blanding av former der alle står fram med individuelt særpreg.
Hülsmann understrekar den fridomen ho har til å gå inn i ulike roller, og dette kan gjerast saumlaust «fordi me heile tid lyttar til kvarandre». «Det er den første og viktigaste prioriteten vår.» Det lågmælte og ettertenksame er noko som går att og er den blå tråden gjennom plata. Sjølv om det går unna i raskt tempo, som i Muellbauers «Wasp at the window» og Hülsmanns «Fluid», er det aldri noko heseblesande over musiseringa.
På enkelte låtar er det rom for solistiske manifestasjonar i tradisjonell forstand, men mykje av den spontane skaparkrafta ligg i det lyttande samspelet.
Også på denne plata tolkar dei ei populærmusikalsk sviske. Valet har falle på Prince, Coleman og Melvoins «Sometimes it snows in April». Den nakne og enkle versjonen med eit less is more-kor av Hülsmann formidlar vemodet og sorga i originalen på overtydande vis.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.