Magisk – som venta
Hedvig Mollestad Weejuns vågar å testa ut ideane.
Ståle Storløkken, Hedvig Mollestad Thomassen og Ole Mefjell er den perfekte treeininga, ifølgje Lars Mossefinn.
Foto: Julia Naglestad
Jazz
Hedvig Mollestad Weejuns:
Weejuns
Hedvig Mollestad Thomassen, gitar; Ståle Storløkken, hammondorgel, synth og Haken Continuum; Ole Mofjell, trommer. Rune grammofon
Hedvig Mollestad Thomassen må vera ein av dei travlaste frilansmusikarane her til lands, eller er det berre slik at alt ho tek i, blir gull og såleis lagt merke til? Tingingsverk, plater og prisar har kome på rekke og rad. I sommar blei det heile krona med det ærerike oppdraget artist in residence på Moldejazz. At ho no, knappe to månader seinare, melder seg med plata Weejuns, er berre heilt naturleg.
Alle dei seks komposisjonane er laga i fellesskap og er nok i stor grad spontan musisering basert på eit arsenal av idear. Musikken er henta frå tre konsertar i 2022. Symptomatisk for kjemien som eksisterer mellom musikarane, er at halvparten av låtane er henta frå den første konserten på Munchmuseet. Dei har ikkje falle for freistinga å redigera seg ned til «radiovenlege» format.
Her er låtar på pluss/minus 20 minuttar, men det er også noko av det interessante med plata – ein kan følgja utviklinga av idear slik dei har utfalda seg på ein scene. I hendene på musikarar som kan det, blir dette stor kunst. «I’ll Give You Twentyone» er eit strålande døme. Eg fekk assosiasjonar til den legendariske «Live at Fillmore East» med Miles Davis.
Eg er ikkje overraska over at Thomassen og Storløkken er så på bølgelengd frå første stund, men det er gledeleg å konstatera at Mofjell passar perfekt inn. Han spelar med trøkk og intensitet utan å overspela og har klare og tydelege idear. I eit lydbilete som til tider er massivt, er det ein strategi som fungerer. Weejuns har det meste.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Hedvig Mollestad Weejuns:
Weejuns
Hedvig Mollestad Thomassen, gitar; Ståle Storløkken, hammondorgel, synth og Haken Continuum; Ole Mofjell, trommer. Rune grammofon
Hedvig Mollestad Thomassen må vera ein av dei travlaste frilansmusikarane her til lands, eller er det berre slik at alt ho tek i, blir gull og såleis lagt merke til? Tingingsverk, plater og prisar har kome på rekke og rad. I sommar blei det heile krona med det ærerike oppdraget artist in residence på Moldejazz. At ho no, knappe to månader seinare, melder seg med plata Weejuns, er berre heilt naturleg.
Alle dei seks komposisjonane er laga i fellesskap og er nok i stor grad spontan musisering basert på eit arsenal av idear. Musikken er henta frå tre konsertar i 2022. Symptomatisk for kjemien som eksisterer mellom musikarane, er at halvparten av låtane er henta frå den første konserten på Munchmuseet. Dei har ikkje falle for freistinga å redigera seg ned til «radiovenlege» format.
Her er låtar på pluss/minus 20 minuttar, men det er også noko av det interessante med plata – ein kan følgja utviklinga av idear slik dei har utfalda seg på ein scene. I hendene på musikarar som kan det, blir dette stor kunst. «I’ll Give You Twentyone» er eit strålande døme. Eg fekk assosiasjonar til den legendariske «Live at Fillmore East» med Miles Davis.
Eg er ikkje overraska over at Thomassen og Storløkken er så på bølgelengd frå første stund, men det er gledeleg å konstatera at Mofjell passar perfekt inn. Han spelar med trøkk og intensitet utan å overspela og har klare og tydelege idear. I eit lydbilete som til tider er massivt, er det ein strategi som fungerer. Weejuns har det meste.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.