Maniert
Ólafsson og Andsnes spelte Bach firhendig.
Firhendig: Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes i Kvinnherad kyrkje.
Foto: Liv Øvland
Konsert
Beethoven, W.A.
Mozart, J.S. Bach:
Klavertranskripsjonar, kvartett
Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes, klaver; Quatuor van Kuijk.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, laurdag 9. juli
Eg er nok ikkje den einaste som skulle ynskt meg ein heil konsert med festivalens kunstnarlege leiar Leif Ove Andsnes under årets festival. Men me fekk høyra han innimellom, til dømes i firehendig samspel med den unge islendingen Víkingur Ólafsson i Kvinnherad kyrkje. Konserten skilde seg ut: Bortsett frå Beethovens Strykekvartett nr. 9 i C-dur, op 59 nr. 3, der Quatuor van Kuijk kom seg nokolunde heilskinna gjennom den rasande, fugeaktige sistesatsen «Allegro molto», var det ymse klaverarrangement som utgjorde programmet.
«Adagio»-satsen frå Mozarts fjerde strykekvintett blei framført med esoterisk konsentrasjon av Ólafsson, og saman med Andsnes gav han ei fin tolking av den prosesjonsaktige andresatsen frå Beethovens sjuande symfoni. Desse to innslaga fungerte best.
Bach-arrangementa var meir problematiske, noko som har med Ólafssons handsaming av det polyfone å gjera, og den mildt sagt underlege anslagsteknikken hans. I fugar (eller fugeaktige satsar) framhevar han nemleg støtt temaa dynamisk, medan han spelar kontrapunkta (motstemmene) altfor svakt. Dette verkar maniert. Lat oss ta eit døme, fyrstesatsen i Bachs orgeltriosonate, BWV 252: Temaet er jo det same gjennom heile satsen. Sjølvsagt kling det då monotont om ein stadig framhevar det. Kontrapunkta, derimot, endrar seg etter kvart og er difor meir interessante. Det er ei pianistsjuke, dette å alltid banka fram temaa slik i barokkmusikk. Og Ólafsson hamrar verkeleg på klaviaturet. Eg er glad eg sat langt bak i kyrkja.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Beethoven, W.A.
Mozart, J.S. Bach:
Klavertranskripsjonar, kvartett
Víkingur Ólafsson og Leif Ove Andsnes, klaver; Quatuor van Kuijk.
Kvinnherad kyrkje i Rosendal, laurdag 9. juli
Eg er nok ikkje den einaste som skulle ynskt meg ein heil konsert med festivalens kunstnarlege leiar Leif Ove Andsnes under årets festival. Men me fekk høyra han innimellom, til dømes i firehendig samspel med den unge islendingen Víkingur Ólafsson i Kvinnherad kyrkje. Konserten skilde seg ut: Bortsett frå Beethovens Strykekvartett nr. 9 i C-dur, op 59 nr. 3, der Quatuor van Kuijk kom seg nokolunde heilskinna gjennom den rasande, fugeaktige sistesatsen «Allegro molto», var det ymse klaverarrangement som utgjorde programmet.
«Adagio»-satsen frå Mozarts fjerde strykekvintett blei framført med esoterisk konsentrasjon av Ólafsson, og saman med Andsnes gav han ei fin tolking av den prosesjonsaktige andresatsen frå Beethovens sjuande symfoni. Desse to innslaga fungerte best.
Bach-arrangementa var meir problematiske, noko som har med Ólafssons handsaming av det polyfone å gjera, og den mildt sagt underlege anslagsteknikken hans. I fugar (eller fugeaktige satsar) framhevar han nemleg støtt temaa dynamisk, medan han spelar kontrapunkta (motstemmene) altfor svakt. Dette verkar maniert. Lat oss ta eit døme, fyrstesatsen i Bachs orgeltriosonate, BWV 252: Temaet er jo det same gjennom heile satsen. Sjølvsagt kling det då monotont om ein stadig framhevar det. Kontrapunkta, derimot, endrar seg etter kvart og er difor meir interessante. Det er ei pianistsjuke, dette å alltid banka fram temaa slik i barokkmusikk. Og Ólafsson hamrar verkeleg på klaviaturet. Eg er glad eg sat langt bak i kyrkja.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.